Френската търговска верига Карфур и британската Теско обявиха днес плановете си за дългосрочен съюз в областта на маркетинга и доставките, който има за цел да намали разходите им. Това съобщи "Ройтерс".

Сделката е поредното партньорство в сектора на европейската търговия на дребно, в който през последните месеци навлезе и американският интернет гигант Амазон.

Съюзът, чиито финансови параметри, не бяха разкрити, ще обхваща стратегическите връзки със световните доставчици в сфери като маркетинговите услуги или събирането на данни, както и съвместното закупуване на собствени продукти и стоки на двете вериги, които не се препродават.

Съюзът, който ще бъде официално договорен през следващите два месеца, няма да включва пресни хранителни продукти и всяка компания ще продължи да работи с доставчици партньори на местно и национално ниво.

"Стратегическият съюз между Карфур и Теско е голямо споразумение, тъй като обединява опита в търговията на двата световни лидера, които се допълват в географските си райони и имат общи стратегии", каза изпълнителният директор на Карфур Александр Бомпар.

Теско е най-голямата британска търговска верига с продажби за 51 милиарда лири, която беше преструктурирана от изпълнителния директор Дейв Люис след счетоводния скандал през 2014 година, който доведе до рязък спад в търговията.

Карфур е най-голямата търговска верига в Европа с продажби от 88 милиарда евро, а Бразилия е вторият й най-голям пазар след Франция. Сделката с Теско изключва Китай и Полша.