Еърбъс бележи точки в САЩ на фона на кризата с Боинг 737 МАКС
Юнайтед еърлайнс си поръча 50 от новите пътнически самолети със среден капацитет на Еърбъс
Юнайтед еърлайнс (United Airlines) поръча 50 от новите пътнически самолети със среден капацитет на Еърбъс (Airbus) А321 Екс Ел Ар (A321XLR). Така американската авиокомпания не само осигури на европейския самолетостроител победа срещу Боинг (Boeing), но и направи огромна дупка в поръчките на американския авиационен гигант. А той е затънал в криза заради проблемите на неговия 737 МАКС (737 MAX), информира Франс прес.
"Това е огромен удар за Боинг, тъй като значителен източник на приходи отива при конкуренцията", отбеляза Мишел Мерлюзо, експерт в Еър инсайт рисърч (Air Insight Research).
Още повече, че след сливането си с Континентал (Continental) през 2010 година Юнайтед еърлайнс винаги е купувала от Боинг теснофюзелажни самолети, подчерта Скот Хамилтън, анализатор в Лиъм (Leeham).
Юнайтед еърлайнс уточни, че тези самолети, чиито доставки ще започнат от 2024 година, ще заменят остарялата й флотилия от самолети Боинг 757-200 (Boeing 757-200), които скоро ще бъдат спрени от полет.
Авиокомпанията се е ориентирала към Еърбъс, тъй като в момента Боинг не предлага нито един самолет, който да замести модела 757, коментира пред АФП информиран източник.
Боинг беше принуден да отложи за 2020 година пускането на своя нов модел Ен Ем Ей (NMA - New Model Aircraft), защото трябваше да насочи усилията си към възобновяването на полетите със 737 МАКС, забранени от средата на март след две авиокатастрофи с общо 346 жертви. Той трябва да замени остаряващите 757 и 767 в междинния пазарен сегмент.
Еърбъс се възползва от това, за да пусне своя А321 Екс Ел Ар, който дава възможност на авиокомпаниите да откриват нови линии на далечни разстояния между второстепенни градове с теснофюзелажни самолети, които им излизат по-евтино и по-лесно се запълват с пътници, а следователно са по-рентабилни.
Този модел може да изминава до 8700 километра за девет часа благодарение на по-големите си резервоари, а това е доста повече в сравнение с Боинг 737 МАКС. Юнайтед еърлайнс има 14 самолета от този модел.
Юнайтед възнамерява в бъдеще да предлага директни полети до второстепенни градове в Германия, Франция, Испания и Португалия от летище Нюарк в Ню Джърси близо до Ню Йорк и от Вашингтон Дълес.