Най-големите петролни и газови компании харчат близо 200 милиона долара годишно за лобиране в посока забавяне, контрол или блокиране на политики за справяне с изменението на климата, според нов доклад, публикуван днес от InfluenceMap.

Chevron, BP и ExxonMobil са основните компании, водещи в областта на прякото лобиране за противодействие на политиката в областта на климата за справяне с глобалното затопляне, се казва в доклада.

Все по-често те използват социалните медии, за да прокара успешно своите интереси, за да се противопоставят на всяко смислено законодателство за справяне с глобалното затопляне.

В навечерието на частичните избори миналата година в САЩ са били изразходвани 2 милиона долара за целеви Facebook и Instagram обяви от световните петролни гиганти и техните браншови организации, в които се популяризират ползите от увеличеното производство на изкопаеми горива.

Отделно, BP дари 13 милиона долара на кампания, подкрепена също от Chevron , която успешно спря приемането на "въглероден данък" от конгреса във Вашингтон. По-голямата част от парите са били изразходвани за реклами в социалните медии, показва проучването.

"Маркирането на загрижеността за климата от петролните компании е заблуждаващо. Те публично подкрепят действията за опазване на климата, но в същото време лобират срещу предприемането на законодателни мерки. Те се застъпват за решения, които ще намалят въглеродните емисии, но харчат за това много по-малко, отколкото за мерки за разширяване на бизнеса с изкопаеми горива. "

Петте най-големи петролни компании - ExxonMobil, Shell, Chevron, BP и Total - изразходват около 195 милиона долара за брандиране на кампании, които предлагат подкрепа за действия срещу изменението на климата.

В доклада обаче се казва, че тези кампании са подвеждали обществеността за степента на действията на петролните компании, защото докато публично подкрепяха необходимостта от действия, те значително увеличават инвестициите си в огромно разширяване на добива на нефт и газ. През 2019 г. разходите им ще се увеличат до 115 млрд. долара, като само 3% от тях са насочени към нисковъглеродни проекти.

"Ние категорично отхвърляме предпоставката на този доклад. Ние сме много ясни относно подкрепата ни за Парижкото споразумение и стъпките, които предприемаме, за да помогнем да се отговори на нуждите на обществото за повече и по-чиста енергия. Ние не се извиняваме, че говорим с политици и регулаторни органи по целия свят, за да изслушаме гласа си по ключови теми като изменението на климата и как да се справим с него", посочи Shell в своя официална позиция по доклада.

Chevron също заяви, че не може да се съгласи с констатациите на доклада. "Предприемаме разумни, разходно-ефективни действия и се ангажираме да работи с политиците за разработване на балансирани и прозрачни политики за намаляване на емисиите на парникови газове, които да отговарят на екологичните цели и да гарантират на потребителите достъп до достъпна, надеждна и по-чиста енергия", отговориха от компанията.

Успешното лобиране и прякото противопоставяне на политическите мерки за справяне с глобалното затопляне възпрепятстваха правителствата в световен мащаб в усилията им да приложат политики след Парижкото споразумение от 2015 година за постигане на целите по отношение на климата и да поддържат затопляне под 1.5 градуса по Целзий.