Депутат: 500 милиона лева от концесията на летище София отиват за БДЖ
Държавната железница няма алтернатива, не може да спре работа, смята Халил Летифов
Очакваният първи транш от концесията на летище София е около 500 млн. лв. и идеята е парите, които постъпят, да останат в сектора, включително и да бъдат използвани за жп транспорта. Това каза пред Би Ти Ви Халил Летифов, зам.-председател на ПГ на ДПС и председател на транспортната комисията в парламента.
"БДЖ няма алтернатива в транспорта, дълговете трябва да бъдат платени", категоричен беше той, като посочи , че дълговете на компанията са 370 млн. лв., от които 103 млн. - просрочени.
"Не виждам алтернатива БДЖ да не работи. Тези пари ще се дадат, ние ги дължим на тези институции, те ще си ги вземат", повтори Летифов.
"Запорират се имущества, това е нормална практика. Кредиторите са уважавани кредитни институции. Могат да фалират БДЖ, да вкарат синдик, но държавата не може да остави това да стане - за някои хора жп транспортът е единствен, а и в целия ЕС той приоритет и се дотира от държавата. Има страни с жп компании, които имат 40 млрд. евро дългове":, посочи той.
Летифов коментира и мерките по пакета "мобилност" като умерен успех. Гласуването по плана "Макрон" в някаква степен е защитило българските превозвачи, но има и решения, които не помагат на българския транспортен сектор.