Очакваният първи транш от концесията на летище София е около 500 млн. лв. и идеята е парите, които постъпят, да останат в сектора, включително и да бъдат използвани за жп транспорта. Това каза пред Би Ти Ви Халил Летифов, зам.-председател на ПГ на ДПС и председател на транспортната комисията в парламента.

"БДЖ няма алтернатива в транспорта, дълговете трябва да бъдат платени", категоричен беше той, като посочи , че дълговете на компанията са 370 млн. лв., от които 103 млн. - просрочени.

"Не виждам алтернатива БДЖ да не работи. Тези пари ще се дадат, ние ги дължим на тези институции, те ще си ги вземат", повтори Летифов.

"Запорират се имущества, това е нормална практика. Кредиторите са уважавани кредитни институции. Могат да фалират БДЖ, да вкарат синдик, но държавата не може да остави това да стане - за някои хора жп транспортът е единствен, а и в целия ЕС той приоритет и се дотира от държавата. Има страни с жп компании, които имат 40 млрд. евро дългове":, посочи той.  

Летифов коментира и мерките по пакета "мобилност" като умерен успех. Гласуването по плана "Макрон" в някаква степен е защитило българските превозвачи, но има и решения, които не помагат на българския транспортен сектор.