Френската компания за производство на храни и напитки "Данон" (Danone) проучва възможностите за "адаптация" на брандовете си за руския пазар, се посочва в прессъобщение на фирмата, цитирано от ТАСС и БТА.

"Проучваме различни възможности как да направим международните марки по-релевантни за местния пазар", се казва в съобщението.

Според в. "Известия", който цитира неназовани източници, "Данон" планира да се откаже от използването в Русия на добре познатите международни брандове. Според изданието става дума за "Активия", "Алпро", "Актимел", "Данон" и др., като ги замени с по-подходящи за местния пазар.

През октомври 2022 г. "Данон" съобщи, че започва процес на предаване на фактическия контрол на бизнеса си в Русия на местни представители. Компанията изтъкна, че това е най-добрият начин да се осигури, както непрекъснатост в производството, така и да се гарантира сигурността на служителите и партньорите на компанията. Тоgaва компанията заяви, че ще запази само своето участие на руския пазар на детски храни.

За разлика от "Данон", друга френска компания в млекопреработвателния бизнес = "Лакталис" (Lactalis) (всъщност най-голямата компания за млечни продукти в света) обяви също през миналия октомври, че ще запази дейността си в Русия, за да снабдява местния пазар на хранителни стоки. "Смятаме, че изпълняваме мисията ни да изхранваме цивилното население", каза тогава говорител на частната компания. "Лакталис" има четири завода за преработка на мляко и около 1900 души персонал в Русия.

В България компанията "Лакталис" е известна със своите продукти от марката President.