Danone променя имената на продуктите си, за да остане на руския пазар
Френският млекопреработвател се отказва на местна почва от марки като "Активия", "Алпро", "Актимел", "Данон"
Френската компания за производство на храни и напитки "Данон" (Danone) проучва възможностите за "адаптация" на брандовете си за руския пазар, се посочва в прессъобщение на фирмата, цитирано от ТАСС и БТА.
Още по темата
"Проучваме различни възможности как да направим международните марки по-релевантни за местния пазар", се казва в съобщението.
Според в. "Известия", който цитира неназовани източници, "Данон" планира да се откаже от използването в Русия на добре познатите международни брандове. Според изданието става дума за "Активия", "Алпро", "Актимел", "Данон" и др., като ги замени с по-подходящи за местния пазар.
През октомври 2022 г. "Данон" съобщи, че започва процес на предаване на фактическия контрол на бизнеса си в Русия на местни представители. Компанията изтъкна, че това е най-добрият начин да се осигури, както непрекъснатост в производството, така и да се гарантира сигурността на служителите и партньорите на компанията. Тоgaва компанията заяви, че ще запази само своето участие на руския пазар на детски храни.
За разлика от "Данон", друга френска компания в млекопреработвателния бизнес = "Лакталис" (Lactalis) (всъщност най-голямата компания за млечни продукти в света) обяви също през миналия октомври, че ще запази дейността си в Русия, за да снабдява местния пазар на хранителни стоки. "Смятаме, че изпълняваме мисията ни да изхранваме цивилното население", каза тогава говорител на частната компания. "Лакталис" има четири завода за преработка на мляко и около 1900 души персонал в Русия.
В България компанията "Лакталис" е известна със своите продукти от марката President.