Втората по големина в света тютюнева компания "Бритиш Американ Табако" (British American Tobacco) приветства стъпките на здравния регулатор на САЩ да забрани популярните ароматни електронни цигари, заявявайки, че ще се съобрази с новите насоки, целящи ограничаване на тийнейджърския "вайпинг", предаде Ройтерс.

Съгласно нова политика, която ще влезе в сила през февруари, на производителите на електронни цигари ще бъде забранено да продават в САЩ ароматизирани е-цигари, базирани на аромати на плодове или на мента, оставяйки на пазара само е-цигари с аромати на ментол и на тютюн.

През последните години тютюневите компании удвоиха броя на "вайпинг" продуктите, за да компенсират намаляващото търсене на нормални цигари, но редица смъртни случаи, свързани с "вайпинг", както и опасения около рязкото нарастване на подобно развлечените сред американските тийнейджъри доведе до интензивен регулаторен контрол, който навреди на продажбите на електронни цигари.

"След значителен период на несигурност, тази регулаторна яснота е добре дошла стъпка към връщане на стабилния пазар на "вайпинг" в САЩ", заяви тютюневият гигант, който е производителят на електронните цигари от марките Lucky Strike, Dunhill и Vuse.

"Бритиш Американ Табако" беше една от първите компании, които кандидатстваха пред Агенция за контрол на храните и лекарствата на САЩ за разрешение да продължава да продава е-цигарите от марката Vuse - изискване, което трябва да се приложи от всички производители на цигари преди май 2020 година.