Българска и австрийска фирма ще строят магистралата до Калотина
Цената на участъка е 235.29 милиона лева без ДДС
Австрийската Strabag и българската "ГБС-Инфраструктурно строителство" ще строят магистралата от София до Калотина. Двете компании бяха фаворити за още при отварянето на офертите, тъй като представиха най-конкурентните ценови предложения.
Те ще изградят участъците на пътя, чиято обща дължина е 32.4 км и струва общо 235.29 млн. лв. без ДДС, съобщи "24 часа". Австрийската фирма е класирана на първо място в надпреварата за лота от сръбската граница до Драгоман.
Предложената цена е 137.5 млн. лв. без ДДС, или по 9.5 млн. лв. на километър, като в нея са включени проектирането и строителството на участъка.След нея се нареждат обединение "Хидро-Водстрой", в което са "Хидрострой" и "Водстрой 98" с цена от близо 140 млн. лв.
Трети са обединение "Калотина - София", в което са българската GP Group, испанската Contratas Iglesias и българската "Трансконсулт-22" с оферта от малко над 140 млн лв. Четвърти са "ГБС-Инфраструктурно строителство", предложили проектириране и строителство за 141.5 млн. лв.От търга са отстранени 9 компании, тъй като офертите им не отговарят на изискванията. Някои от тях са чуждестранни.
Участъкът от Драгоман до пътен възел Храбърско ще бъде построен от "ГБС - Инфраструктурно строителство". Те печелят обществената поръчка с цена от 97.8 млн. лв без ДДС, или по 5.75 млн. лв. на километър, в която са включени проектирането и строителството на пътя. Участъкът е дълъг 16.9 км, като ще включва големи съоръжения - виадукти, мостове и подлези.На второ място е обединение "Геопът Запад", което се състои от "Геострой" и "Пътстрой-92".
Ценовата им оферта е близо 114 млн. без ДДС.При тази поръчка отстранените фирми и обединения са 10, с мотивите, че компаниите са предоставили оферта, която не отговаря на предварително обявените условия на поръчката. Решенията и за двете процедури са подписани от новия ръководител на пътната агенция Светослав Глосов.Настоящият път до Kaлoтинa щe бъде разширен от двyлeнтoв до чeтиpилeнтoв, дaвaйки възмoжнocт зa движение със cĸopocт 100-110 ĸм/ч. Той щe бъдe гoтoв нaй-paнo пpeз 2020 г.