Американският холдинг Алфабет (Alphabet), част от който е Гугъл (Google), обяви печалба от 15,2 млрд. долара при приходи от 56,9 млрд. долара за четвъртото тримесечие на миналата година, предадоха световните агенции.

За цялата 2020 г. приходите на Алфабет са достигнали 182,5 млрд. долара, а печалбата - 41,2 млрд. долара. За 2019 г. показателите бяха съответно над 161,8 млрд. долара и 34,2 млрд. долара.

Резултатите надминаха очакванията на анализаторите от Уолстрийт, а инвеститорите приветстваха добрите цифри, вдигайки котировките на холдинга с над 5 процента в разширената търговия.

Приходите на Гугъл от реклама за периода октомври-декември са достигнали 46,2 млрд. долара, което е повишение с 22 процента на годишна основа след растежа на показателя с 10 процента през тримесечието юли-септември. През месеците април-юни рекламните приходи на Гугъл се свиха с 8 процента, след като по-голямата част от американската икономика спря заради коронавируса. Това бе първият спад на тримесечните приходи от реклама на Гугъл на годишна основа, откакто компанията излезе на борсата през 2004 година.

Холдингът за първи път оповести финансовите показатели от работата на облачните услуги на Гугъл. Приходите от тази бизнес дейност в края на 2020 г. са били около 13 млрд. долара, но тя е донесла загуби от над 5,6 млрд. долара.

Рекламите в платформата за видео съдържание ЮТюб (YouTube) са донесли 6,89 млрд. долара чрез четвъртото тримесечие, което е скок с 46 процента на годишна основа. Увеличили са се също броят на зрителите и времето, което те прекарват в гледане на видеа.