Осем процента от германските компании в момента осигуряват детски градини за децата на служителите си, според публикувано днес проучване, цитирано от ДПА.

Делът на компаниите, осигуряващи детска градина, е нараснал четири пъти в сравнение с преди 15 години, когато само 2 процента осигуряваха такава услуга, установи Институтът за проучвания на федералната агенция по заетостта.

Големите компании със служители над 250 души е по-вероятно да осигурят такива услуги. Те също така са по-склонни да насърчават мерки за балансиране между кариерата и семейството, както и за подкрепа на работещите жени, според проучването, направено в сътрудничество с франкфуртския университет "Гьоте".

Проучването установява също така, че различията в това отношение между малките и средни компании и големите играчи постепенно намаляват.

Целевите средства за по-продължителен отпуск по майчинство или бащинство, както и мерките за подкрепа на работещите жени обаче все още са рядкост. Само 2 процента от компаниите ги въвеждат.

Според проучването такива мерки носят плюсове за компаниите, тъй като позволяват на жените да се върнат по-бързо на работа.