"С времето осъзнах обаче, че не мога да губя времето си пред един екран, когато съм си свършила дневните задължения още сутринта, а се налага да стоя затворена до края на работния ден, затова и предприех стъпката да рискувам - и да работя за себе си. Винаги съм съчетавала много дейности, не съм човек за една професия, затова и успях да развия блога си паралелно имайки full-time job, висше образование и други ежедневни проблеми", открито споделя Елица Бехар пред Бисер Кунчев и продължава:

"Разбира се, че няколко професии могат да вървят ръка за ръка, ако човек е достатъчно дисциплиниран и има добър time management. Аз самата винаги съм съчетавала Маркетинг експерт в "живия живот" и инфлуенсър в социалните мрежи доста умело, тъй като и двете ми доставят различен тип удоволствие от работата. В последно време се случва така, че второто ми амплоа заема по-голяма част от ежедневието ми, тъй като с бавни стъпки вървя нагоре по стълбата на успеха и се появяват все повече възможности и проекти, които съответно заемат огромна част от дните ми. Мога да кажа, че стига човек да знае цената си за услугите, които предлага, би могъл да се издържа и само като създател на съдържание, но след като е достигнал нивото, в което да приема кампании, които резонират с него, а не всичко и на всяка цена. Това отблъсква аудиторията и облагите биха били краткосрочни."

Коя е тя?

Казвам се Елица Бехар - Михайлов, на 28 години, родена и израснала из централните улици на София, които до ден днешен обожавам и не бих заменила. Има някаква истинска притегателна сила, която ме дърпа винаги обратно и мисля, че колкото и да пътувам, няма да намеря по-добро място за живеене. Това е моят дом. Животът ми се стича изключително интригуващо и е като истинско увеселително влакче - горе и долу се редуват постоянно, но някак цялостното изживяване като съвкупност е удовлетворяващо и носещо щастие. Завършила съм МИО в УНСС като бакалавър и Маркетинг Мениджмънт в НБУ като магистратура. Работя от 19 годишна и общо взето съм обиколила не едно и две работни места, докато достигна до извода, че съм най-подходяща за фрийлансър - била съм Младши Експерт в отдел "Ликвидация" в застрахователна компания - разбирайте оценител на щети на коли, след това преминах през стаж в Дарик радио, който всъщност ми даде новата посока на развитие - към маркетинг и реклама...мина време и открих най-вълнуващото си работно място в една от най-големите модни ритейл компании в България, а последната ми локация за пребиваване в офис от 9 до 6 бе в голям столичен мол. С времето осъзнах обаче, че не мога да губя времето си пред един екран, когато съм си свършила дневните задължения още сутринта, а се налага да стоя затворена до края на работния ден, затова и предприех стъпката да рискувам - и да работя за себе си. Винаги съм съчетавала много дейности, не съм човек за една професия, затова и успях да развия блога си паралелно имайки full-time job, висше образование и други ежедневни проблеми. Обичам да има въртележки от емоции, нови и нови проекти, които ме зареждат искрено и от сърце. Вярвам, че целият този път, който съм изминала до момента, нямаше да ме е отвел до толкова вълнуващи места, ако не бях постоянна. Това е разковничето зад всеки успех!

Снимка: Eima Photography

Разкажи ни, как ти хрумна да станеш инфлуенсър и какво те мотивира бъдеш такава и да продължиш да се развиваш в тази посока?

Мога да разказвам с дни, вече съм напълно убедена, че и книга мога да напиша за моя път в тази сфера. При мен нещата не са били наготово - зад всичко стои адски много труд, безсънни нощи, работа, работа и пак работа. Още от тийнейджърските си години имам афинитет да правя по-интересни кадри, да обработвам, да пиша текстове. Голям мечтател съм и винаги ми е доставяло удоволствие да чета красиви текстове, да търся информация за места и продукти в интернет, да гледам ревюта и да се вдъхновявам от различни хора по света. Винаги хората около мен са имали интерес да им кажа от къде могат да закупят и те такава рокля/грим, къде да отседнат при пътешествие или да получат просто съвет - какъв подарък да вземат за близък човек. До ден днешен имам адски близки хора до себе си, които не разбират моята работа по блога, но това не е и нужно. Това е специфична среда, особено Инстаграм и не всеки има интерес и най-вече потребност да гледа по цял ден животите на другите хора. За мен Инстаграм е вдъхновение, отдушник и най-вече възможност да покажа себе си така, както бих искала светът да ме вижда - цветна, различна, дори на моменти хаотична, но най-вече себе си. Създадох Mademoisellie преди 7 години и от тогава толкова неща са се променили - обожавам да скролвам назад и да виждам прогреса си, защото в ежедневието може да загубиш мотивация и реална преценка за това какво постигаш. Първите над 3 години и половина съм работила само по изграждане на името си, имиджа си, почти не съм имала кампании. С времето започнах да се запознавам със страхотни хора от сферата и лека по лека нещата започнаха да се случват - винаги съм казвала, че на първо място трябва да си проактивен и офлайн, за да си инфлуенсър. Не може просто да купиш едни последователи, обаче в същото време никой да не те познава. Не е лесно да изградиш себе си от нулата като успешен продукт - отнема време, труд, нерви и много безплатна работа в началото, макар и вече пътеката да е утъпкана и при новото поколение да се случват много по-бързо и лесно нещата. Всички сме започнали от някъде - години наред съм взимала дрехи от магазини/бутици, които снимам за блога и след това връщам обратно, за да градя съдържание и портфолио. Трябва търпение и ясна представа защо си започнал този проект.

Какви качества трябва да притежава един истински инфлуенсър и това може ли да бъде професия?

Както споменах и по-рано - няма по-важно от това да си адаптивен, проактивен, постоянен и търпелив. Да бъдеш публична личност, независимо от броя последователи е отговорност. Трябва да умееш да поддържаш хигиена на профила си - тоест да можеш да казваш "не", независимо колко примамлива звучи дадена оферта, която обаче няма общо с твоите ценности.

Вижте всички актуални обяви за стаж:
https://www.idealcandidate.bg/stajove

Кои български и световни инфлуенсъри ти правят най-добро впечатление и с какво?

Ще отговоря по-обобщено на този въпрос - следвам профили, от които мога да науча нещо ново и интересно, които просто ми доставят визуална наслада чрез качествени кадри, няколко пътешественика, които споделят приказни места, които да си сложа в списъка, модни инфлуенсъри, които обаче имат малко по-алтернативно мислене и визия. На българския пазар има само няколко имена, които следвам с искрен интерес, които не се стремят да бъдат част от калъпа, в който повечето влизат. Пазарът ни не е голям и затова е добре всеки да има своя отличителна черта, тъй като има моменти, в които се получава така, че всички правят едно и също, рекламират един и същ продукт, посещават едни и същи места едновременно, което силно обезсмисля това да следваш 10 еднакви профила, когато съдържанието не се различава особено.

Трупането на последователи безспорно е голяма страст и показва одобрение на това, което правиш. Развивайки своя личен бранд, какви са следващите ти цели и какви резултати очакваш?

Всъщност при мен трупането на последователи се случва с изключително бавни темпове и никога не е било цел. Предвид постоянството ми и цялата работа през годините, най-вероятно щях да имам поне тройно на сегашната ми цифра, ако го правех на всяка цена. Най-голямото одобрение за мен и моята работа е валидацията от нивото на брандовете, с които работя, а те са сбъдната мечта за мен. Да работиш с продукти и услуги, които ти самият използваш и харесваш, е най-голямото богатство. Следващите ми цели са да стана по-постоянна във видео съдържанието, тъй като съм човек на кадрите и качествената фотография, а е хубаво човек да надгражда и това е сферата, в която имам да поработя не малко. Бих искала да направя и собствен продукт/услуга, но отново не на всяка цена, затова изчаквам идеите да се отсеят и да остане нещо наистина качествено и смислено.

Снимка: Борис Михайлов

Когато потребител купува от продукт, който ти рекламираш, това според се случва заради неговите качества или заради теб самата?

Двете вървят ръка за ръка. Вярвам, че всеки сам взима преценката си, дали даден продукт/услуга е за него. Моята работа се явява в това да запозная аудиторията с тях, да разкажа моя опит, но не и да продам на всяка цена, особено ако става въпрос за козметика или процедури, които са изключително индивидуални според нуждите на всеки един от нас. С времето със сигурност се случва така, че някой може да закупи например дреха, която е видял върху мен, защото се припознава в стила ми и знае, че щом на мен стои добре - ще стои по този начин и на него, но силно вярвам, че хората са разумни и не биха пазарували на сляпо само заради името. Или поне силно се надявам да е така...

Трябва ли един инфлуенсър да има и друга основна професия? Могат ли двете занимания да вървят паралелно или е нужен ясен фокус?

Разбира се, че няколко професии могат да вървят ръка за ръка, ако човек е достатъчно дисциплиниран и има добър time management. Аз самата винаги съм съчетавала Маркетинг експерт в "живия живот" и инфлуенсър в социалните мрежи доста умело, тъй като и двете ми доставят различен тип удоволствие от работата. В последно време се случва така, че второто ми амплоа заема по-голяма част от ежедневието ми, тъй като с бавни стъпки вървя нагоре по стълбата на успеха и се появяват все повече възможности и проекти, които съответно заемат огромна част от дните ми. Мога да кажа, че стига човек да знае цената си за услугите, които предлага, би могъл да се издържа и само като създател на съдържание, но след като е достигнал нивото, в което да приема кампании, които резонират с него, а не всичко и на всяка цена. Това отблъсква аудиторията и облагите биха били краткосрочни.

Снимка: Борис Михайлов

Каква е твоята рецепта за поддържане на популярност и имидж в дългосрочен план?

Присъствие офлайн. В интервюта. В обществени кампании. Много е важно да си "инфлуенсър" и в живия живот, защото само по този начин няма да бъдеш отсят в морето от хиляди създатели на съдържание, които се появяват ежедневно в социалните мрежи. Рецептата е да бъдеш адаптивен и да можеш да реагираш на всички нови промени, да си адекватен за времето и да се интересуваш от новостите, които да имплементираш и в своето местенце. И разбира се, никога да не изневеряваш на себе си.

Какъв е най-интересният продукт, който би желала да рекламираш?

Имайки и друга професия - имам щастието да подбирам партньорите си за Mademoisellie и всъщност всичко, което рекламирам, ми е интересно. Разбира се, най-голяма страст при мен е модата и истинско удоволствие ми доставят брандовете за дрехи и аксесоари, с които работя. Най-интригуващо за мен е да създавам материали за услуги, тъй като там е по-трудно да ги представиш с просто красив кадър и често се мисли out of the box - това е и причината никога да не ми омръзва да вървя напред в тази сфера - стига да имаш желанието, винаги се появяват нови проекти, чрез които да надграждаш себе си и портфолиото си.

Има ли продукти, които не би рекламирала и защо?

Разбира се. Колкото и голяма загуба от финансова гледна точка да е за мен, на ежедневна база отказвам кампании, които не резонират с мен, моята същност, усещане за естетика, ценности. Давам пример: показвам сравнително здравословен начин на живот, изпипани кадри, нежност - няма как да рекламирам цигари, а често получавам запитвания. Освен продукти и услуги, които не биха могли да са част от моето ежедневие и аз самата не бих ползвала, за отказването от съвместно партньорство има и друга причина - възгледите за самото представяне на дадената реклама. За мен е важно да имам свобода на действие, тъй като никой не познава по-добре аудиторията ми от мен самата - знам какво ще хареса и кое ще я отблъсне. Пошлото продуктово позициониране с продукта пред лицето, прелитащи лога по време на видео - не са за мен. Обичам да разказвам истински истории, а не да бъда ходещ билборд.

Снимка: Борис Михайлов

Къде се виждаш след 10 години професионално?

След 10 години вярвам, че ще имам собствен бизнес, свързан с мода, фотография и кучета. Да, и трите, разбира се, по отделно. Аз съм човек, който не може да се задоволи само с една дейност, затова работя по усъвършенстване на multitasking-a. Не мога да стана ветеринарен лекар, колкото и да ми се иска, тъй като ще преживявам всяка животинка и нейната съдба. Затова в момента търся алтернативни дейности, които ще ми доставят нужната доза любов към животните, но без тежката отговорност на лекар и това животът им да е изцяло в моите ръце. Имам нещо наум, за което ще споделя скоро, ако го реализирам наистина.

Ако трябва да направиш реклама на България като туристическа дестинация, какво би казала на потенциални туристи от чужбина, за да ги мотивираш да дойдат тук?

България е Рай на Земята, който ще те накара да искаш да се връщаш отново и отново. Спокойствието, необятната природа и гостоприемството са само малка част от причините, заради които ще се влюбиш в нашата страна. Съчетанието между величествени планини, безкрайно море и приказни плажове, уникални природни забележителности и села, в които цари безвремие, което да те върне към истинските ни корени - няма къде другаде да се открият. Разбира се няма как да не спомена и кухнята, от която да си оближеш пръстите, заведенията на световно ниво и градове, които никога не спят - има по много за всеки.

Финално - ако трябва да спечелиш нови последователи с едно изречение, кое би било то?

При мен ще откриеш от всичко по малко - il dolce far niente страната на живота, приказни пътешествия, ежедневни истории от живия живот, кучешки прегръдки, модни вдъхновения и цялостно една феерия от емоции, цветове и изживявания. Животът с неговите ups and downs, вдъхновения от фотографска гледна точка и цялостно разтоварване от проблемите, които всички имаме.

Вижте всички останали гости до момента