Професия "Инфлуенсър" представя Биляна Горрин
Ако сте любознателни кулинари, последвайте ме
"На този етап, мисля че в България да си инфлуенсър не може да бъде професия на пълен работен ден или може да е само за много малък брой от хора, които са се отдали тотално на социалните мрежи и това занимание и заслужават поздравления", открито споделя Биляна Горрин пред Бисер Кунчев и продължава:
"Благодарение на бързото развитие на технологиите, предполагам, че след 10 години съдържанието, което ще създавам ще има малко общо като формат, визия и достъпност с това, което познаваме днес, но стига да остана вярна на желанието ми да споделям полезна информация в приветлив вид и ненатрапчив тон, то аз ще съм останала вярна на принципите за постоянство и автентичност."
Коя е тя?
Казвам се Биляна Горрин, щастливо омъжена и майка на две деца - момиченце на 1,5 год. и момче на почти 4 год. Родена и израснала съм в Провадия, където завърших средното си образование и пазя най-хубавите си спомени от детството и ученическите години. След това заминах да следвам в Германия, където завърших бакалавърската си степен по Политология и след 6 години живот там, взех едно от най-трудните решения - да се завърна в България и да тръгна по нов път, в собствената си страна. Така, вече 12 години живея и работя в София, където създадох семейството си и нито за миг не съм съжалявала за взетото решение, да се върна в България. Най-общо казано работя в ИТ сферата и след доста дълга пауза между двете майчинства, от няколко месеца съм отново на работа и се опитвам да поддържам така трудния work-life balance, в къща пълна с домакински задължения, две деца и кулинарно хоби. В социалните мрежи и най-вече в Инстраграм, създавам съдържание и споделям кулинарните си преживявание в профила ми, познат като @еatsmarter.bg
Разкажи ни, как ти хрумна да станеш инфлуенсър и какво те мотивира бъдеш такава и да продължиш да се развиваш в тази посока?
От доста години имам личен профил в Инстаграм, където основно ме привличаха красиви снимки от пътувания и нещата от живота. След като станах майка обаче, нещата доста се промениха, интересите ми също.
Когато излязох по майчинство с първото си дете започнах да се интересувам какво мога да сготвя и направя, така че да предложа на семейството си домашен уют, вкусна храна, а от друга страна и полезна информация за различните храни и продукти, които се срещат в България. Така реших да си направя отделен профил, посветен само на тази тематика, а отправна точка ми беше немският сайт на eatsmarter.de, където споделят изключително интересни факти за тамошната географска ширина и който четях с голям интерес още докато следвах в Германия. Исках да има нещо подобно, но на български и за България. Това, което ме мотивира най-вече е обратната връзка от хората, които намират нещата за интересни и полезни. Така, вече близо 4 години не спирам да споделям рецепти и интересни факти.
Какви качества трябва да притежава един истински инфлуенсър и това може ли да бъде професия?
На този етап, мисля че в България да си инфлуенсър не може да бъде професия на пълен работен ден или може да е само за много малък брой от хора, които са се отдали тотално на социалните мрежи и това занимание и заслужават поздравления. Колкото до качествата, които трябва да притежаваш - може би най-вече автентичност и постоянство. Хората са се нагледали вече на неистински хора. Социалните мрежи отдавна не са само красиви снимки и все повече последователите са привлечени най-вече от полезно съдържание и автентичност. Разбира се, красивите снимки са първото нещо, което привлича окото, но не винаги са причината да задържиш интереса на аудиторията си.
Кои български и световни инфлуенсъри ти правят най-добро впечатление и с какво?
Профилите, които следвам са ми направили добро впечатление по един или друг начин. Както споменах, най-често намирам там интересна информация, вдъхновение или пък споделяме общи етапи от живота (най-често относно майчинството). Рядко се впечатлявам от световни инфлуенсъри, защото те често имат тотално друга заобикаляща среда и често ги чувствам по-далечни. Хората (и аз включително) вече все по-често следват някого, когото намират най-близо до собственото си ежедневие и начин на живот.
Трупането на последователи безспорно е голяма страст и показва одобрение на това, което правиш. Развивайки своя личен бранд, какви са следващите ти цели и какви резултати очакваш?
Броят последователи определено не е най-важното и мисля, че с времето се разбра, че цифрите не винаги показват реалната стойност на даден профил. Със сигурност, когато цифрата е впечатляваща и реална, това е видим знак за одобрение от аудиторията. Аз не съм се фокусирала върху това и не съм си поставила някакви определени цели и резултати, които да очаквам. Правя всичко като хоби и когато имам нещо за споделяне го споделям, когато нямам - не споделям. И мисля, че е добре да си остане така.
Когато потребител купува от продукт, който ти рекламираш, това според се случва заради неговите качества или заради теб самата?
Съвкупност от двете неща е - ако на човек не му трябва нещото, което рекламираш или е извън бюджета му, вероятността да си го купи е доста малка, колкото и да му го рекламираш. Но ако даден човек е решил или обмисля да направи дадена покупка и в твое лице вижда някакъв вид препоръка, то това би било съвкупност от двете неща. Разбира се, съществува и нездравословният вид консуматорство, при който си купуваш неща, които или не ти трябват, или не можеш да си позволиш, но искаш да ги имаш, само защото някой друг ги има и ти е казал, че са добри. Но според мен това до голяма степен не се отнася толкова за българския пазар, колкото за западния. По една или друга причина българите сме доста по-практични по отношения на покупките, независимо от рекламите и доста по-рядко действаме емоционално, особено що се отнася до нещо голямо.
Трябва ли един инфлуенсър да има и друга основна професия? Могат ли двете занимания да вървят паралелно или е нужен ясен фокус?
Според мен човек трябва да има основна професия или поне да е работил нещо друго преди това. Когато имаш професия извън тази на свободна практика, мисля, че се учиш много повече на дисциплина, отговорност и дори бизнес комуникация, което е доста важно, дори и в "инфлуенсърството". Като човек, който вече от много години е част от корпоративния свят, нещата при мен са ясно обособени на този етап - работа, която изисква пълната ми концентрация и сериозност, и хоби, с което се разнообразявам и забавлявам, а и хората одобряват.
Каква е твоята рецепта за поддържане на популярност и имидж в дългосрочен план?
По-добра съм в рецептите за вкусни ястия и десерти, отколкото в рецептите за популярност, но както споменах - автентичността и постоянството са ключови.
Какъв е най-интересният продукт, който би желала да рекламираш?
Без значение дали става въпрос за продукт или услуга, бих си партнирала с хората и брандовете, които имат допирни точки с мен и съдържанието ми, а именно - полезни и с добавена стойност за локалния/ български потребител.
Има ли продукти, които не би рекламирала и защо?
Не бих се обвързвала с дейности, които нямат допирни точки с мен или не споделят вижданията ми за полезно съдържание и начин на живот.
Къде се виждаш след 10 години професионално?
Благодарение на бързото развитие на технологиите, предполагам, че след 10 години съдържанието, което ще създавам ще има малко общо като формат, визия и достъпност с това, което познаваме днес, но стига да остана вярна на желанието ми да споделям полезна информация в приветлив вид и ненатрапчив тон, то аз ще съм останала вярна на принципите за постоянство и автентичност.
Ако трябва да направиш реклама на България като туристическа дестинация, какво би казала на потенциални туристи от чужбина, за да ги мотивираш да дойдат тук?
Страната ни е уникална. Не напразно я избрах за втори път и се върнах, за да съм част от всичко, което се случва тук, било то добро или не чак толкова... Много е трудно да предадеш на чужденец с едно изречение красотата, духа и потенциала на страната и културата ни: неща, които за нас са вродени, но мисля, че следния слоган би споделил подобаващо усещанията ни и би ги подканил: Ела заради природата, храната и културата, върни се заради хората!
По разбираеми причини, бих наблегнала най-вече на храната...
Финално - ако трябва да спечелиш нови последователи с едно изречение, кое би било то?
Може би същото, което съм поставила и в описанието в профила ми - мястото за любознателни кулинари, семейни рецепти и нещата от живота...
НАЙ
Тимошенко обвинява Киев, че подарява единствения завод за титан в Европа на близки до Русия
„ГБС Енерджи Сълюшънс“ прилага иновативни решения в ключов енергиен проект за България
Професор апелира за нов международен договор за намаляване добива на изкопаеми горива
До 500 лв. стига новогодишният куверт в столичните заведения
Молдова се кани да национализира "Молдовагаз", наполовина притежавана от "Газпром"
До 500 лв. стига новогодишният куверт в столичните заведения
Тимошенко обвинява Киев, че подарява единствения завод за титан в Европа на близки до Русия
"Булгаргаз" прогнозира около 8% поскъпване на газа за януари, с около 1% под първата заявка