ЕС ще въведе 3% данък върху печалбата от интернет стоки и услуги, както и от рекламите в социалните мрежи.

Данъкът следва да се плаща в страната, в която тези стоки или услуги са доставени.

Еврокомисарят по валутните и икономическите въпроси Пиер Московиси изтъкна, че дигиталният данък ще е от полза за всички европейци и не е реципрочна мярка срещу налагането на мита върху алуминия и стоманата от страна на Съединените щати.

"Всеки трябва да разбере, че това не е антиамерикански данък. Това е данък, който е необходим и ще е от полза на всички европейци, независимо къде живеят. Той няма да удари икономиката в единния пазар, в която има 500 милиона потребители. Нека започнем този дебат позитивно и да проявим политическа воля за приемането на данъка върху дигиталната икономика. Бъдете сигурни, че Европейската комисия и лично аз имаме политическата воля. Когато има политическа воля, има и начин", коментира Московиси.

Облагането на печалбите от дигиталните стоки и услуги са предмет на дискусия между европейските финансови министри в София. Това се смята за една от големите данъчни реформи, които предстоят в Европейския съюз. Тя е изключително важна за мултинационални компании като Google, Amazon и Facebook.