"Ако някой има данни за корупция, има органи към които да се обърнат и да сезират. Аз, като инженер и професионалист, в АПИ не забелязвам такива схеми и нещата вървят все по-добре. Реалната цена, ще я разберем, като построим пътя. Цената сега е прогнозна, на която ще се играе търгът, и това е максималната цена". Този коментар направи шефът на пътната агенция инж. Йордан Вълчев в студиото на "Лице в лице" по бТВ.

Думите му бяха по повод обвиненията на ПП-ДБ. Преди дни от формацията обявиха, че цената на отсечката Бяла - Велико Търново ще струва рекордните 50 млн. лв. и съзряха "корупционна схема".

Вълчев напомни, че цената от 13 млн. е била прогнозна през 2020 г., а търгът е бил спечелен при 20 млн.

В същото време той изтъкна, че от тогава до сега има 108% инфлация в строителството.

"Цената на първия участък трябва да е около 42 млн., но вторият участък е по-сложен - с детелина, директни връзки между две магистрали, "малки детелинчета - това са още 5 км магистрала. В този участък има 2 км тунели и около 9 км виадукти", обясни шефът на АПИ. Като казват, че това е рекордна цена за България - най-малката цена в Румъния е 57 млн. евро на км", даде пример инж. Вълчев.

Той уточни, че срокът за строежа на пътя Бяла - В. Търново е 5 години от подписване на договора за избрания изпълнител.

Кадър: бТВ

Строежът на обхода на магистрала "Струма" при Кресна ще започне строежът още в края на лятото до началото на есента, съобщи Йордан Вълчев.

"Цената без индексация е около 60 млн. на км. Това е най-тежкият участък, който имаме в момента в България с много виадукти и тунели", коментира шефът на пътната агенция, като посочи, че този път е най-скъпият в момента в България.

Магистралата до Варна пък ще е готова до 2031 г., обеща той. През годината ще бъдат обследвани 4400 км пътища и от тях ще бъдат взети ядки за проби за качеството на строежа, каза Вълчев. Той обясни с инфлацията в строителството и вдигането на пътните такси.

По думите на шефа на АПИ бюджетът за пътища през тази година ще ни позволи да построим 50 км магистрали, около 100 км други пътища и да бъдат изремонтирани още около 400 км. Всичко това влиза в сумата от един милиард и 680 млн. лв., които са бюджетните средства, предвидени за ремонти и капиталови разходи.

ИЗБРАНО