Повече от 330 фирми призоваха днес световните лидери да принудят големите компании да правят оценка и да огласяват как дейността им се отразява върху околната среда до 2030 г., предаде Ройтерс, цитирана от БТА.

Сред подписалите бизнес декларацията са ДжейЕсКей (GSK), Ейч&Ем (H&M Group) и "Нестле" (Nestle). Техните годишни комбинирани приходи са за повече от 1,5 трилиона долара.

Според компаниите светът трябва да мине в нова фаза след тази за правилата на доброволното съобщаване за въздействието върху околната среда.

Подобряването на здравето на нашата планета изисква смели и решителни действия от политиците и бизнеса. Постигнат е известен напредък, но това не е достатъчно, каза Ребека Мармот, директор по въпросите на устойчивостта в компанията за потребителски стоки Юнилевър (Unilever).

Въпреки че регулаторите настояват за по-стриктно отчитане на въздействието на компаниите върху природата и за по-големи усилия в борбата срещу климатичните промени, по-широкото въздействие върху природата и биоразнообразието до момента не е било обект на подобен контрол.

По време на преговорите в рамките на световната конференция за климата и биоразнообразието СОР15 през декември в Монреал отделните държави ще се опитат да се договорят за нова Глобална рамка по биоразнообразието за борба с кризата, която заплашва с изчезване над 1 милион растения и животински вида.

Понастоящем около 17 процента от земята на планетата е защитена според доклад от 2021 г. на Световния икономически форум, но едва 7 на сто от световния океан е включен в схема за някаква форма на консервация.

Оценката и обявяването на данни са съществена първа стъпка за генериране на действия, но те ще окажат влияние, само ако станат задължителни, се казва в изявлението на 330-те подписали фирми.

Заместник-председателят на Рош (Roche Holdings) Андре Офман каза, че "възстановяването на природата е в наши ръце, ако всички заедно действаме сега", а съвместното изявление "показва широката подкрепа от големия бизнес за амбициозна глобална сделка за околната среда".

"Юнилевър" например обяви, че се е ангажирала до 2023 г. да въведе верига на доставки, изключваща обезлесяване. Това означава, че нейните палмово масло, хартия и картон, чай, соя и кокос няма да идват от райони, където естествените екосистеми са били превърнати в земеделски земи.