С първа копка официално стартира дългоочакваният ремонт на Дунав мост. Строителните дейности ще се извършват без спиране на движението и няма да се затваря ключовата транспортна връзка. На официалното събитие в буферната зона на Граничния контролно-пропускателен пункт (ГКПП) "Дунав мост"днес участие взеха областният управител Драгомир Драганов, министърът на регионалното развитие и благоустройството Виолета Коритарова, заместник-министър Димитър Недялков, инж. Георги Кичуков, член на Управителния на "Главболгарстрой Холдинг", зам.-председател на УС и изпълнителен директор на "ГБС - Инфраструктурно строителство" АД, кметът на Русе Пенчо Милков и представители на посолствата на България и Румъния.

Дейностите по модернизирането на Дунав мост ще се изпълняват от Консорциум ДЗЗД "Дунав мост", в което влизат "ГБС - Инфраструктурно строителство" АД и "Пътинженеринг" АД. Водещо участие в обединението с 90% има специализираната в изграждане на пътна и водна инфраструктура "ГБС - Инфраструктурно строителство" АД, част от холдинговата група на "Главболгарстрой". Останалите 10% в обединението са участие на "Пътинженеринг" АД, които също има ангажимент по изпълнението на строително-монтажни работи по обекта.

"Дунав мост" е ключова транспортна артерия, която не само свързва България и Румъния, а е част от трансграничния транспортен коридор № 9 и играе решаваща роля за европейската свързаност. Основният ремонт, който стартираме днес, е с неотложна необходимост, която трябва и ще бъде изпълнена с висок професионализъм и отговорност. Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството инж. Виолета Коритарова по време на събитието.

Източник: МРРБ

Строителите имат уверението на Агенция "Пътна инфраструктура", че работният процес ще се организира така, че превозните средства да преминават поетапно двупосочно в едно от платната за движение. Предвижда се строителните работи да се извършват в 6 етапа, като първите два включват основния ремонт на естакадата на съоръжението на българска територия. За изпълнение на дейностите ще бъде затворен участък с дължина от около 400 метра. Първо ще бъде ограничено движението в лентата за вход в България, а след това за изход в посока Румъния. Прогнозният срок за изпълнение на ремонтните дейности в този участък е около 4 месеца и половина. Там ще се обновява всяка една от лентите, като движението ще се осъществява в другата.

Снимка: БТА

За да има по-добър синхрон между всички отговорни институции, свързани с ремонта и трафика по моста, ще се продължат регулярните съвместни срещи и по време на строителството. Също така ще се подава и своевременно информация към всички пътуващи, ако се налага промяна в графика на работа или пък трябва да се изпълняват дейности, които налагат затварянето на целия мост.

За по-добра организация на движението регулирането на трафика ще се извършва с адаптивна светофарна уредба. Тя ще може да се премества и да се разполага в съответната част на моста, която се ремонтира, посочват от АПИ. Габаритът и височината на съоръжението не позволява безопасна работа през нощта, а опазването на живота и здравето на пътуващите и на строителите на обекта е най-важна. Ако изпълнението на някои дейности може да се извърши безопасно през тъмната част на денонощието, това ще бъде направено, стана ясно днес след церемонията по началото на дейностите.

Снимка: БТА

Трасето на българската територия на Дунав мост, който е част от път I-2, е с обща дължина 1,057 км. От въвеждането му в експлоатация преди 70 години - през 1954 г., досега основен ремонт не е извършван. Преди повече от 22 години е правено укрепване на фугите, а през 2011 г. е подменена хидроизолацията и асфалтовата настилка. Техническият проект за ремонт на съоръжението предвижда цялостна подмяна на асфалтовите пластове, на панелите, хидроизолация, нови ограничителни системи, маркировка и др. Изпълнител на основния ремонт на Дунав мост е ДЗЗД "Дунав мост". Срокът за изпълнение на строителните работи по договор е 730 дни.