Стартираха същинските дейности по ремонт на Дунав мост
„ГБС – Инфраструктурно строителство“ ще изпълнява дългоочакваната модернизация на съоръжението, трафикът няма да се спира
С първа копка официално стартира дългоочакваният ремонт на Дунав мост. Строителните дейности ще се извършват без спиране на движението и няма да се затваря ключовата транспортна връзка. На официалното събитие в буферната зона на Граничния контролно-пропускателен пункт (ГКПП) "Дунав мост"днес участие взеха областният управител Драгомир Драганов, министърът на регионалното развитие и благоустройството Виолета Коритарова, заместник-министър Димитър Недялков, инж. Георги Кичуков, член на Управителния на "Главболгарстрой Холдинг", зам.-председател на УС и изпълнителен директор на "ГБС - Инфраструктурно строителство" АД, кметът на Русе Пенчо Милков и представители на посолствата на България и Румъния.
Дейностите по модернизирането на Дунав мост ще се изпълняват от Консорциум ДЗЗД "Дунав мост", в което влизат "ГБС - Инфраструктурно строителство" АД и "Пътинженеринг" АД. Водещо участие в обединението с 90% има специализираната в изграждане на пътна и водна инфраструктура "ГБС - Инфраструктурно строителство" АД, част от холдинговата група на "Главболгарстрой". Останалите 10% в обединението са участие на "Пътинженеринг" АД, които също има ангажимент по изпълнението на строително-монтажни работи по обекта.
"Дунав мост" е ключова транспортна артерия, която не само свързва България и Румъния, а е част от трансграничния транспортен коридор № 9 и играе решаваща роля за европейската свързаност. Основният ремонт, който стартираме днес, е с неотложна необходимост, която трябва и ще бъде изпълнена с висок професионализъм и отговорност. Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството инж. Виолета Коритарова по време на събитието.
Строителите имат уверението на Агенция "Пътна инфраструктура", че работният процес ще се организира така, че превозните средства да преминават поетапно двупосочно в едно от платната за движение. Предвижда се строителните работи да се извършват в 6 етапа, като първите два включват основния ремонт на естакадата на съоръжението на българска територия. За изпълнение на дейностите ще бъде затворен участък с дължина от около 400 метра. Първо ще бъде ограничено движението в лентата за вход в България, а след това за изход в посока Румъния. Прогнозният срок за изпълнение на ремонтните дейности в този участък е около 4 месеца и половина. Там ще се обновява всяка една от лентите, като движението ще се осъществява в другата.
За да има по-добър синхрон между всички отговорни институции, свързани с ремонта и трафика по моста, ще се продължат регулярните съвместни срещи и по време на строителството. Също така ще се подава и своевременно информация към всички пътуващи, ако се налага промяна в графика на работа или пък трябва да се изпълняват дейности, които налагат затварянето на целия мост.
За по-добра организация на движението регулирането на трафика ще се извършва с адаптивна светофарна уредба. Тя ще може да се премества и да се разполага в съответната част на моста, която се ремонтира, посочват от АПИ. Габаритът и височината на съоръжението не позволява безопасна работа през нощта, а опазването на живота и здравето на пътуващите и на строителите на обекта е най-важна. Ако изпълнението на някои дейности може да се извърши безопасно през тъмната част на денонощието, това ще бъде направено, стана ясно днес след церемонията по началото на дейностите.
Трасето на българската територия на Дунав мост, който е част от път I-2, е с обща дължина 1,057 км. От въвеждането му в експлоатация преди 70 години - през 1954 г., досега основен ремонт не е извършван. Преди повече от 22 години е правено укрепване на фугите, а през 2011 г. е подменена хидроизолацията и асфалтовата настилка. Техническият проект за ремонт на съоръжението предвижда цялостна подмяна на асфалтовите пластове, на панелите, хидроизолация, нови ограничителни системи, маркировка и др. Изпълнител на основния ремонт на Дунав мост е ДЗЗД "Дунав мост". Срокът за изпълнение на строителните работи по договор е 730 дни.
НАЙ
ЕС изчерпва газовите си хранилища с най-бързи темпове от намаляването на руските доставки
Защо някои страни препоръчват да държим пари в брой вкъщи
Германия ли е виновна за високите цени на тока в Европа
"Дядо, не наранявайте гъските": Бизнесът търси алтернатива на принудителното угояване
ЕС изчерпва газовите си хранилища с най-бързи темпове от намаляването на руските доставки
Защо някои страни препоръчват да държим пари в брой вкъщи
Германия ли е виновна за високите цени на тока в Европа