Големият проблем в строителството и нередностите в целия пътен сектор е в начина на възлагане и контрол на строителството на пътищата. Това заяви пред БНР министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Шишков. По думите му темата с инхауса е довела до капан, в който е попаднала не само държавата, но и самите строители.

Той посочи, че не си е правил анализ "коя фирма къде как е строила, но резултатите са едни и същи" навсякъде.

"Във всеки от казусите прозира изключителна безотговорност в управлението на държавата в периода 2019- 2021 г.", смята той.

Според Шишков трябва да има по-голям контрол, "за да знае някой, че когато реши да си затвори очите, винаги може да носи отговорност".

Регионалният министър отново акцентира върху "огромното количество незаконни ремонти по пътищата у нас".

За 31 от проверяваните пътища е имало "готови за одобрение проекти, за да бъдат направени, както трябва по закон, но това не се е случило", съобщи Шишков.

Запитан трябва ли да има нормативни промени, за да не се стига до спечелване на обществена поръчка на най-ниска цена, което е масова практика, Иван Шишков посочи, че законодателството и в момента дава възможността на възложителя да прави обществени поръчки с критерии, които включват не само най-ниската цена.

"Темата с инхауса доведе до един капан, в който попадна не само държавата, попаднаха и самите строители. Те в един момент започват да негодуват и да не искат да строят на старите цени, обаче са взели аванси", коментира Иван Шишков.

Проверките и на северната скоростна тангента, и на АМ "Тракия" бяха породени от лошото им състояние, уточни арх. Шишков.

Когато за седма-осма година от пускането в експлоатация на магистралите те са в такова лошо състояние и очевидно се нуждаят от основен ремонт, а не от текущ, е редно да се правят такива проверки, настоя министърът на регионалното развитие и благоустройството.

"Състоянието на нашите пътища е такова не защото не се подържат, а защото сме ги строили и ремонтирали по този начин в годините назад", допълни той.