Онлайн продажбите на Черния петък достигнаха нов рекорд тази година, тъй като предпазливите заради пандемията американци предпочетоха да пълнят виртуалните си колички вместо истинските, предаде Асошиейтед прес.

Потребителите са похарчили 9 млрд. долара в американски търговски платформи на тазгодишния Черен петък, по данни на Адоби аналитикс (Adobe Analytics), предаде БТА. Това е повишение с 22 процента спрямо предишния рекорд от 7,4 млрд. долара, поставен през 2019 година.

Същевременно физическите магазини в САЩ отчитат спад на посещенията от 52,1% в сравнение с миналогодишния Черен петък, става ясно от проучване на Sensormatic Solutions. Посещенията във физически магазини в Деня на благодарността пък, намалели с 94,9% в сравнение с 2019 г., сочи проучването на компанията.

С увеличаването на заболевоемостта много търговци предпочетоха да затворят врати. А други ограничиха максимално броят на клиентите, които могат да бъдат допуснати в магазините.

Анализаторската компания Адоби очаква предстоящият Кибер понеделник да бъде денят с най-големи онлайн продажби в историята на САЩ и на него да бъдат похарчени между 10,8 млрд. долара и 12,7 млрд. долара.

Сред причините за рекордните суми е фактът, че хората вече купуват по интернет и неща като хранителни стоки и алкохол, с които по-рано се снабдяваха от физическите магазини, отбелязва Адоби. Колкото до по-традиционните подаръци, сред най-популярните продукти са конструкторите Лего (Lego), слушалките ЕърПодс (AirPods) на Епъл (Apple), телевизори Самсунг (Samsung) и видео игри.

От подема в онлайн търговията спечелиха, както големи търговски вериги като Уолматрт (Walmart) и Таргет (Target), така и малки търговци, отчита Адоби. Продажбите на големите магазини са скочили с 403 процента в Деня на благодарността и на Черния петък спрямо средното дневно ниво за октомври. Увеличението при продажбите на малките магазини е сходно - 349 процента.