Отпада таксата за вписване на промени в обстоятелствата за издаване на нова карта за идентификация на регистрираните лица в регистър БУЛСТАТ. Това реши правителството чрез одобрените днес промени на Тарифата за държавните такси, събирани от Агенцията по вписванията.

С тях се отменя и необходимостта от събиране на такси и за издаване на оригинал, копие или дубликат на карта за идентификация. Поради публичността на регистър БУЛСАТ отпада и необходимостта от заплащане на такса за предоставяне на справки по електронен път от информационната система на регистъра.

Промените в подзаконовия нормативен акт се налагат с оглед привеждането му в съответствие с промените в Закона за регистър БУЛСТАТ, отнасящи се до отпадане на изискване за издаване на идентификационни карти на регистрираните лица, тъй като информацията за тях е публична и безплатно достъпна, чрез интернет страницата на регистъра, както и отпадане на издаването на карта за удостоверяване на кода на субектите на регистър БУЛСТАТ и замяната й с удостоверение за последно вписани обстоятелства.

Приемането на измененията в Тарифата ще доведе до намаляване на административната и финансовата тежест върху субектите на специален регистър БУЛСТАТ.