"На магистрала "Хемус" на участък от 8,5 км има 235 кръпки. На Северната скоростна тангента за 5 км има 63 кръпки. Тези магистрали са като едни скъпи дънки с много кръпки и с малко дупки", каза служебният регионален министър Иван Шишков в предаването "Лице в лице" по bTV.

Той уточни, че пробите са взети, за да може да знаем как да ремонтираме магистралите.

Шишков бе категоричен, че сега е в преговори за един скенер от чужбина, който да сканира трасето на Скоростната тангента, за да видим състоянието на пътя, без да копаем.

По думите му подобна техника може да провери качеството на строителството на магистралите у нас. Ще се опитаме да ползваме по-съвършена техника. В момента водя разговори в тази посока, за да можем да направим проверки, уточни Шишков. Той напомни, че от Министерството на регионалното развитие, заедно с Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ), вече са взели проби от участъци от магистралите "Хемус", "Тракия" и "Марица", както и от Северната скоростна тангента на София. Първоначалните анализи показват некачествено строителство, каза Шишков.

"Най-важното от тези резултати е, че тези пътища ще трябва да ги ремонтираме. Сега, когато трябва да ги ремонтираме регионалното министерство и АПИ трябва да направят едни добри задания и проекти за основни ремонти", каза той.

"Ние всички ще платим основни ремонти на магистралите за 7-8 години, а не текущи. Логично беше след тези 7-8 години да правим само текущи ремонти и само на износващия слой на асфалта. Но основен ремонт с намеса в земната основа по начина, по който следва да бъде направен, е извън практиката", добави Шишков.

Според него имаме много малко магистрали и за това те са много натоварени.

Проблемите със състоянието на магистралите са по-дълбоки от това, че трафикът амортизира пътната настилка. Има проблеми на места и със земната основа, в резултат, според мен, на недобро качество на строителство и пестене на строителни материали, обясни министърът.

Иван Шишков каза още, че от прокуратурата са поискали справка от Министерството на регионалното развитие за резултатите от проверките на строителството и качеството на асфалта. В момента, в който получим всички доклади, те ще бъдат предоставени на МВР и на прокуратурата. Те ще съдържат данни и за участниците в строителните и ремонтните дейности, уточни министърът.