След "Виваком" и "Йетел", и третият мобилен оператор на българския пазар А1 вдига цените на услугите си. Това става ясно от раздела "Въпроси и отговори" в сайта на компанията, където е публикувала следното обявление:

"Непрекъснатото повишаване на цените на потребителски стоки и услуги през изминалата година се отразява негативно на всеки един от нас. Високата инфлация означава, че клиентите ни имат все по-големи разходи - от храна до гориво и сметки за енергия и отопление.

Няма лесен начин, по който да обявим увеличение на цени, а тази година това е още по-трудно. Въпреки това за нас е важно да сме открити по отношение на предстоящата индексация на месечните такси, която ще предприемем от 1 март 2023 г. С оглед на тежката ситуация вложихме допълнително време и усилия, за да анализираме влиянието на инфлацията и да намерим максимално щадящ за нашите клиенти подход. Вярваме, че стигнахме до най-доброто решение за клиентите, което едновременно с това ни дава възможност да компенсираме увеличените си разходи заради растящата инфлация в страната.

На първо място трябва да отбележим, че индексацията няма да засегне всички наши клиенти. Цените на плановете за хора в неравностойно положение няма да бъдат променяни. Няма да индексираме също индивидуалните потребители на предплатени услуги, както и тези, които използват услуги с месечна такса до 7 лева с ДДС. Това означава, че близо 1 000 000 услуги няма да бъдат засегнати от индексацията.

Клиентите с месечна такса от 7 лева до 25 лева с ДДС ще индексираме със средногодишния индекс на потребителските цени (средногодишен ИПЦ) за 2022 г., обявен от Националния статистически институт (НСИ), който е 15,3%. За услугите с месечна такса над 25 лева индексацията ще е в размер на 2 лева с ДДС.

Тарифните планове с месечни такси до 25 лева без ДДС ще бъдат индексирани с 15,3% (средногодишен индекс на потребителските цени за 2022 г. на НСИ), а тези над 25 лева без ДДС с 2 лева без ДДС.", написаха в сайта си А1.