Германия иска общоевропейски мерки срещу китайските Temu и Shein
Германия, Франция, Полша, Австрия, Дания и Нидерландия призовават ЕК да използва всичките права, които ѝ дава Законът за дигиталните услуги (DSA), за да разследва китайския онлайн внос
Германия се обяви за въвеждане на общоевропейски мерки срещу китайските стоки, продавани онлайн и внасяни в ЕС, без да се спазват правилата на вътрешния пазар, предаде ДПА, цитирана от БТА.
Още по темата
"Тези пратки са пряка заплаха за европейските производители, както и за компаниите, които спазват търговските закони", заяви зам.-икономическият министър Свен Гиголд в Брюксел.
Министрите на промишлеността и конкурентоспособността на страните членки на ЕС са в белгийската столица, за да обсъдят икономическото представяне на съюза и способността му да се конкурира с международните си търговски съперници, като например САЩ и Китай.
По думите на Гиголд Германия, Франция, Полша, Австрия, Дания и Нидерландия призовават ЕК да използва всичките права, които ѝ дава Законът за дигиталните услуги (DSA), за да разследва китайския онлайн внос.
Този закон управлява онлайн търговията и важи и за китайските компании "Тему" (Temu) и "Шейн" (Shein), които заливат европейския пазар с евтини стоки.
"Всеки ден в Германия пристигат стотици пратки, главно от Китай, със стоки, които не отговарят на европейските търговски правила. Това трябва да бъде спряно", посочи Гиголд.
В началото на месеца от германска браншова организация се заявиха, че производители и търговци на обувки в Германия са изправени пред все по-острата конкуренция на азиатските търговски портали.
"Temu и Shein наводняват Германия с евтини обувки, повечето от които са с ниско качество, а някои дори са вредни за здравето", заяви Ролф Пангелс, управляващ директор на Асоциацията на германските производители на текстилни и кожени стоки и обувки (BTE) на Панаира на обувката в Дюселдорф.
И двете компании отхвърлят отправяните им критики и твърдят, че спазват стриктно правилата за качество и безопасност на стоките, които продават. Базираните съответно в Сингапур и Китай Shein и Temu са много популярни в Германия. По данни на асоциацията през 2023 г. германските потребители са си купили от тях над 1 млрд. броя артикули под формата на дрехи и обувки.