Търговци на протест в "Тему" срещу наложени от компанията милионни глоби
Китайската платформа налага санкции за проблеми, вариращи от дефектна опаковка до оплаквания на клиенти
Десетки търговци, продаващи стоката си в китайската платформа за електронна търговия "Тему" (Temu), препълниха офисите на компанията в Гуанджоу днес, протестирайки срещу финансовите санкции, налагани им от компанията, пише "Файненшъл таймс", цитиран от БТА.
"Тему" налага глоби за проблеми, вариращи от дефектна опаковка до оплаквания на клиенти. Един доставчик заяви пред местни медии, че е получил 279 глоби от платформата на обща стойност 14,5 милиона евро.
Протестът е кулминация на нарастващото разочарование сред търговците и продавачите, които смятат, че "Пи Ди Ди холдингс" (PDD Holdings), собственик на "Тему", все повече ги притиска за приходи, тъй като се впуска в скъпоструваща световна експанзия, допълва от своя страна "Блумбърг" (Bloomberg).
Техните оплаквания са съсредоточени върху практиката на "Пи Ди Ди холдингс" да задържа плащания на търговци, за които се смята, че не отговарят на очакванията на клиентите. Това включва всичко - от липсващи крайни срокове за доставка до несъответстващи на описанието стоки.
Тези наказания или глоби са нараснали рязко през последните месеци, често без ясно обяснение, казаха още търговците. "Пи Ди Ди холдингс" или "Тему" обикновено задържат плащане за вече продадени продукти или налагат глоба в размер на няколко пъти над цените на дребно, добавят търговците.
Спорът съвпада с агресивна експанзия, която пренесе платформата по целия свят. "Тему" се появи на сцената през 2023 година, когато излъчи множество скъпи реклами на "Супербоул". Оттогава започна предизвикателството към китайския си конкурент и гигант за онлайн пазаруване "Шейн" (Shein) и дори "Амазон" (Amazon) в определени сегменти.
Тази мащабна световна експанзия в един момент помогна на регистрираната в САЩ "Пиндуодуо" (Pinduoduo), дъщерно дружество на "Пи Ди Ди холдингс" в страната, да стане най-ценната компания за електронна търговия в Китай, изпреварвайки дългогодишните лидери "Алибаба" (Alibaba) и Джей Ди (JD.com).
По различни поводи Пекин открито изразява подкрепа за това, което властите наричат трансгранична електронна търговия или продажба на китайски стоки в чужбина - движещата сила зад силното представяне на "Шейн" и "Тему" в САЩ. Но тази година започнаха да се разпространяват съобщения за нарастващо недоволство сред търговците на "Тему" в Китай, които доставят по-голямата част от евтините, бързооборотни стоки, които потребителите в чужбина купуват.
Някои анализатори смятат че онлайн платформата няма да може да поддържа своята комбинация от ниски цени и бърза доставка за дълго време. Според други компанията може да се превърне в основен глобален играч през следващите години.