Френският автомобилен пазар е продължил да потъва и през май със спад на продажбите от 50,34% под влиянието на карантинните мерки, но автомобилостроителите забелязват първите признаци на възстановяване. Това сочат данните на Комитета на френските автомобилостроители (CCFA), цитирани от Франс прес.

Подобно на чуждестранните си конкуренти френските групи също са имали трудности.

Пе Ес А (PSA), която обединява марките Пежо (Peugeot), Ситроен (Citroen), Де Ес (DS) и Опел (Opel), отчита спад от 56,07 процента в регистрациите на нови автомобили, а Рено (Renault), сред чиито марки са Дачия (Dacia) и Алпин (Alpine) - с 50,39 процента, според данните на Комитета на френските автомобилостроители.

Търговията с автомобили във Франция, която спря по време на карантината между 17 март и 11 май, се срина със спад на новите регистрации от 72 процента през март до близо до 90 процента през април. През май обаче са налице първите признаци на възстановяване.

Забелязваме ясно възстановяване. Tова означава, че цялата система на търговия, доставки и поръчки е разблокирана, каза говорителят на браншовата организация Франсоа Рудие.

Перспективите остават много неясни за първи път от години, подчерта той.

За 2020 година прогнозите на сектора сочат спад между 20 и 30 процента, но трябва да се възприемат предпазливо, тъй като все още липсва доста информация, особено що се отнася до възстановяването, уточни Рудие.

Последиците от извънредната ситуация вече са налице. Силно ударена от кризата, група Рено обяви план за икономии от над 2 милиарда евро за три месеца, който предвижда съкращаване на 4600 души от 48 000 работни места във Франция и над 10 000 служители извън страната.