Основателят на Amazon, Джеф Безос, често остава извън светлината на прожекторите, но методите му на управление, превърнали един стартъп в най-големия магазин за електронна търговия, заслужават вниманието на предприемачите. Вижте част от тях, представени от маркетолога и автор Нийл Пател в личния му блог.

Правилото на двете пици

Предприемачът изглежда се придържа към това екипите му да работят в малки, автономни групи. Правилото на двете пици означава, че тези групи трябва да са толкова малки, че да могат да се нахранят с две пици, т.е. да са между 5 и 7 души.

Колкото повече хора работят заедно, толкова по-голяма е вероятността да станат по-малко ефективни, а това води до загуба на ресурси и време.

Мислете дългосрочно

Ако трябва да знаете нещо за Безос, то е, че мисли дългосрочно. Веднъж попитан за растежа в приходите на Amazon, той дори не успя да си спомни точния процент - нещо много рядко срещано при изпълнителните директори. "Мисля за няколко години напред. Вече забравих тези цифри", коментира тогава той.

Сайтът му за електронна търговия съществува от 1994 година. Помните ли какви бяха компютрите тогава? Безос е знаел, че хората ще купуват много от тях в бъдеще и споделя, че това са били едни от най-трудните му дни. Тогава се е опитвал да събере 1 млн. долара, за да изстреля компанията си. Разговарял с общо 60 инвеститора и спечелил само 22 от тях, но получил едва 50 хил. долара.

Задачата била трудна, защото тогава хората нямали представа какво е интернет и в повечето случаи именно това бил първият им въпрос.

Бъдете упорити и гъвкави

"Упорити сме във визията. Гъвкави сме в детайлите", казва Безос за Amazon. Тук става дума за придържането към визията и за гъвкавостта в тактиките. За него това е предизвикателно, тъй като е важно да знаеш как да балансираш между двете.

"Ако не сте упорити, ще се откажете от експериментите много скоро. А ако не сте гъвкави, ще си удряте главата в стената и няма да виждате различно решение на един проблем, който се опитвате да решите", заявява предприемачът.

Определяйте и премахвайте риска

Какво често чуваме за предприемачите? Че обичат риска! Според основателя на Amazon обаче най-добрите не харесват риска и се опитват да го елиминират.

"Стартирането на компания само по себе си е рисковано... Тогава е нужно систематично да отчитате риска и с разрастването на компанията започвате да поемате риск, но в самото начало много хора казват "добре, имам добра идея, как да редуцираме риска", заявява той.

Източник: Manager.bg