Занапред скъпите ремонти ще принадлежат към миналото, заяви тези дни в Рюселсхайм изпълнителният директор на Опел Ник Райли.
По думите на фирмения шеф гаранцията влиза незабавно в сила при покупката на нов автомобил с марката Опел.
Какво означава това?
Съответните инспекции и ремонти в сервизите са, разбира се, само условно безплатни и под "доживотна" естествено не се има предвид живота на собственика на автомобила.
Гаранцията важи дотогава, докато колата бива продавана по-нататък или докато возилото направи 160 хиляди километра.
При продажба вторият собственик на автомобила може да поеме гаранцията при "изгодни" условия. Налице е обаче следното ограничение: гаранцията не важи за изхабени части, за вреди от катастрофа, както и за най-често използваните за фирмена дейност модели като Комбо, Виваро и Мовано.
Производителят поема разходите по работата - става дума за комплекси като двигател, скоростна кутия, кормилно устройство и електричски компоненти като стартер, централно заключване и други, до посочените 160 хиляди километра.
И клиентът плаща за ремонта
В разходите за материали обаче ще бъде включван и клиентът. До 50 хиляди километра Опел поема всички разходи. До 60 хиляди километра клиентът трябва да поеме десет, до 70 хиляди 20 процента от разходите. Толкова, според изследванията на Опел, първият собственик кара колата. При 160 хиляди километра клиентът трябва да поема сам 60 процента от разходите. Това, което се очаква от клиента, е да прави инспекциите и ремонта в официалните сервизи на Опел.