Американската авиокомпания Юнайтед еърлайнс (United Airlines) обяви, че ще изплаща до 10 000 долара на пътници, които доброволно отстъпят местата си в случаите, когато са продадени повече билети от наличните места при даден полет, съобщава БТА.

Досега компенсацията бе 1350 долара.

Конкурентният авиопревозвач Делта (Delta) очерта планове да предлага компенсация в такива случаи до 9950 долара.

Юнайтед еърлайнс се ангажира също така да намали ситуациите на препълване на самолетите, известни като овърбукинг, и да повиши удовлетвореността на клиентите си.

Поетите ангажименти са част от програма от 10 мерки, които компанията взима след скандалния случай по-рано този месец, при който пътник беше извлечен насила от препълнен самолет в Чикаго.

Случаят на борда на самолет, готвещ се да излети от международното летище на Чикаго "О'Хеър", предизвика възмущение, призиви за изслушвания в Конгреса и събиране на подписка с искане изпълнителният директор на авиокомпанията да подаде оставка, въпреки че той се извини на пътника, семейството му и пътниците на полета.

Сред останалите 10 мерки за подобряване на качеството на обслужване Юнайтед еърлайнс съобщава също за създаване на система в помощ на пътниците в случаи на промени на схемата на полетите при липса на свободни места.

Освен това компанията се задължава да не сваля пътници, освен когато има опасност за сигурността.

Повечето мерки влизат в сила незабавно, а останалите ще бъдат въведени до края на годината, обещава компанията, която досега не е санкционирала нито един от служителите си, замесени в скандала.
ИЗБРАНО