Това подчерта днес във връзка с актуализацията на черния списък на авиокомпаниите със забрана да изпълняват полети в ЕС комисията, цитирана от Франс прес.
“Черният списък на ЕС отново показва, че е основен механизъм, чиято задача е не само да спира полетите към Европа на компаниите с по-ниско равнище на сигурност, но и да гарантира, че компаниите, както и властите в гражданската авиация, взимат необходимите мерки за подобряване на сигурността“, подчерта еврокомисарят за транспорта Жак Баро. В Русия властите взеха решение да забранят всички операции към Европа на четири местни компании - Кубан еърлайнс (Kuban Airlines), Якутия еърлайнс (Yakutia Airlines), Еърлайнс 400 (Airlines 400) и Кавминводявия (Kavminvodyavia), и наложиха ограничения за самолетите на шест други превозвача - Газпромавия (Gazpromavia), Ю Ти Еър (UTAir), КрасЕър (KrasAir), Атлант союз (Atlant Soyuz), Урал еърлайнс (Ural Airlines) и Россия (Rossyia).
България от своя страна забрани полетите в ЕС на някои компании за превоз на товари - Еър София (Air Sofia), Брайт авиейшън сървисиз (Bright Aviation Services), Скорпион еър (Skorpion Air) и Вега еърлайнс (Vega Airlines).
Молдова отне лицензите на осем превозвача - Валан (Valan), Пекотокс (Pecotox), Джетлайн интернешънал (Jetline International), Джетстрийм (Jetstream), Аеропортул Марилеску (Aeroportul Marilescu), Аеронорд (Aeronord), Гриксона (Grixona) и Тирамавиа (Tiramavia), тъй като “не са били контролирани правилно“.
По-рано днес ЕК обяви, че експертна комисия от ЕС е включила 51 индонезийски авиокомпании в черния списък на самолетите със забрана да изпълняват полети към ЕС.
Това е четвъртата актуализация на черния списък от първата му публикация на 22 март 2006 г., припомня Франс прес. Експертната комисия по въздушния транспорт е добавила в списъка и украинския карго превозвач Воларе (Volare), както и анголската пътническа авиокомпания ТААГ Ангола еърлайнс (TAAG Angola Airlines).
След получаването на “единодушното“ становище на членовете на експертната комисия, ЕК ще въведе официално тази мярка “в близките дни“.
Статутът на пакистанската авиокомпания Пакистан интернешънал еърлайнс (Pakistan International Airlines), която е в списъка от март 2007 г., ще бъде променен, “за да й бъде позволено да оперира в ЕС с определени самолети (Боинг 747 и Еърбъс 310), допълнително към вече разрешените полети с Боинг 777“, обяви ЕК.