През юни тази година общият показател на бизнес климата се понижава с 0.7 пункта спрямо равнището си от предходния месец поради по-неблагоприятния бизнес климат в строителството, търговията на дребно и сектора на услугите, показват данните на НСИ.   Единствено в промишлеността стопанската конюнктура бележи известно подобрение. През юни съставният показател “бизнес климат в строителството“ намалява с 1 пункт поради по-умерените очаквания на строителните предприемачи за бизнес състоянието на предприятията през следващите шест месеца. По тяхно мнение настоящата строителна активност се подобрява в сравнение с предходния месец, но прогнозите им за следващите три месеца са по-резервирани. Несигурната икономическа среда остава основният фактор, затрудняващ в най-голяма степен дейността на предприятията, следван от финансовите проблеми, недостатъчното търсене и конкуренцията в бранша. По отношение на продажните цени по-голямата част от мениджърите предвиждат запазване на тяхното равнище през следващите три месеца.   Бизнес климатът в търговията на дребно спада с 5.3 пункта спрямо предходния месец, което се дължи на изместване на очакванията на търговците на дребно за бизнес състоянието на фирмите през следващите шест месеца от “по-добро“ към запазване на “същото“. Относно обема на продажбите и поръчките към доставчиците през следващите три месеца прогнозите им са по-резервирани. Най-сериозният фактор, затрудняващ дейността в сектора, продължава да бъде несигурната икономическа среда, чието негативно влияние нараства с 12.7 пункта. На заден план остават трудностите, свързани с недостатъчното търсене и конкуренцията в бранша. Относно продажните цени търговците на дребно не предвиждат увеличение през следващите три месеца.   През юни бизнес климатът в сектора на услугите се понижава с 1.2 пункта в сравнение с май поради влошените оценки на мениджърите за настоящото бизнес състояние на предприятията. Същевременно и мненията им по отношение на настоящото и очакваното търсене на услуги са по-резервирани. Несигурната икономическа среда остава основният фактор, ограничаващ развитието на бизнеса. На второ и трето място са “конкуренцията в бранша“ и “недостатъчното търсене“, като в сравнение с предходния месец се забелязва засилване на отрицателното им влияние. По отношение на продажните цени в сектора на услугите очакванията на преобладаващата част от мениджърите са те да останат без промяна през следващите три месеца.
ИЗБРАНО