Вестникът се позовава на резултатите от проучване, направено във Великобритания. Днес е най-натовареният ден за пазаруване преди Коледа. Денят е наречен Понеделникът на маниаците и се очаква всяка минута да бъдат харчени около 300 000 лири. Онлайн продажбите съставляват около 10 процента от празничните покупки. Сумата, похарчена между днешния ден и Коледа, възлиза на 7,75 милиарда лири.
Най-натовареното време за пазаруване в интернет е около 10 часа сутринта. Тогава за около час много служители с достъп до мрежата в офиса, спират да работят и правят поръчки в нета. Данните от проучването на "Халфордс" показват, че потребителите обикновено посещават най-малко два сайта, преди да решат какво да купят.
Близо 72 процента от служителите с достъп до интернет в службата признават, че в работно време разглеждат сайтове и пазаруват онлайн. Времето, отделено от работещите хора за празнични покупки в интернет през следващите четири седмици, ще струва на бизнеса около 4 милиарда лири.
В същото време стана ясно, че най-голям брой американци в сравнение с предходните години са се насочили към изгодното пазаруване в края на миналата седмица, привлечени от огромните намаления и по-рано започналия сезон на празничното пазаруване както в магазините, така и при онлайн търговията, предаде Асошиейтед прес.
Рекордните 226 милиона купувачи са посетили магазини и уебсайтове за пазаруване през изминалите четири почивни дни в САЩ , които започнаха в четвъртък с Деня на благодарността. Това сочат предварителните оценки на националната федерация за търговия на дребно.
Миналата година купувачите достигнаха 212 милиона. Американците са харчили също така повече. Един купувач средно е похарчил през почивните дни 398,62 долара спрямо 365,34 долара миналата година.
Търговците в интернет отчитат силно начало на сезона на празничното пазаруване. Компанията за проучвания комСкор (comScore) съобщи снощи, че интернет търговията е скочила с 26 процента на годишна основа през "черния петък" - деня след Деня на благодарността. КомСкор посочва, че през този ден са похарчени 816 милиона долара за онлайн покупки.
В Деня на благодарността продажбите в интернет са достигнали 479 милиона долара, което е растеж от 18 процента на годишна основа.
Акциите на Уолстрийт днес силно се повишиха след силното начало на сезона на предпразничното пазаруване в САЩ и сигнали, че Европа поема под контрол дълговата си криза, предаде Асошиейтед прес. Промишленият индекс Дау Джоунс се повиши днес с 274 пункта или 2,4 на сто до 11 506 пункта малко след откриването на сесията