ЖП компании в ЕС: Без повече пътници и товари при сегашните условия

Трябват нови и улесняващи потребителите услуги, инфраструктура, по-висока скорост и още неща, изискващи сериозни инвестиции

Обратно в новината

Коментари - ЖП компании в ЕС: Без повече пътници и товари при сегашните условия | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

ЕК да вади кинтите тогава за ъпгрейд на релсите. Защо не ги признае за приоритетен транспорт? Имаме доста проекти да правим. Отделно, че те говорят за по 200-300 км/ч, а ние тук тепърва работим за по 160 км/ч... То лесно - само анализи, конференции и като дойде време да се плаща - ама вие намерете пари, ние ще ги обложим с данъци. Гражданите ще плащат тотала.

В България има инфраструктура но нарочно влаковете ги спъват заради автобусите. Не е нормално влак София Варна да спира на всякакви малки градчета където или няма пътници или са 1-2. Да пътува по-бързо от разписанието и на всяка гара да чака по 10 минути да влезне в разписанието. Това е лудост с нощния влак София - Бургас през подбалкана изпушвам по 1 кутия цигари от престои по гарите. А ако влака спира само на 3-4 големи гари ще взема разстоянието за по-малко от 5 часа дори с настоящите машини и вагони.

Нашето БДЖ няма грижи! Ще разметка товари на ЕКОНТ и ще просперира :)

Тия от ЕС или са луди или са ненормални !

Ти пътувал ли ви някога в ЕС с влак? Имаш ли бегла идея колко е скъпо това? В България интерес за чуждестранен оператор биха представлявали само ускорени влакове между София и Варна/Бургас. Защото там може да оправдае цена от 50 лева и нагоре за билет. За дестинация, като Велико Търново -Пловдив и подобни - забрави.

ЕС трябва да се разпадне и да се приключи.Нито европейците живеят по добре а още повече ние.Да се разпада час по скоро.

Пак тънки шенгенски сметки, Европа на две скорости. Колко гранични проверки ще минем до като влезем в Унгария? Ако ще и с 1000км/ч да се движи влака. Това не се отнася за нас, за там, за европата е това.

От Горна Оряховица до Пловдив (240 км) се пътува 7 и половина - 8 часа. Безобразни "връзки", ако 2 часа и повече чакане за следващия влак може да се нарече връзка, минимум две смени по маршрута, даже три - с три влака и един автобус, целият ден минава в пътуване. И всичкото това, заради безкрайни ремонти, които продължават с години. Никой не може да ме убеди, че това е нормално. В същото време два влака, които можеха да направят много удобна връзка без изчакване, се разминават за някакви си 9 минути. Писах предложение до БДЖ, писах оплакване, но никой не отговори. Думите не ми стигат да опиша колко съм отвратена и от разписанието, и от безхаберието им. Тези чиновници едва ли някога са се качвали на влак и нямат представа какво са сътворили.

Ами не пътувай от горна Оряховица до Пловдив ?! Или се премести в съседен квартал или измисли там нещо, аз пък до луната ми се налага да отида, казаха че преди 50 години била последната ракета и съм я изтървал за малко, ама следващата май ще е през 2024та, или по късно... Та, важно ми е, ама какво да правя, ще чакам

Влакът София Дупница пътува 1 час и 40 минути. Разстоянието е около 70 км...

е за има-няма 40 часа си в Берлин - европейска работа

Пътническият влак София-Петрич е убийство. Може да е удобен ако си от Бобов дол и пътуваш за Кочериново или от Перник за щата Бата, но не и за крайните точки по маршрута.

ЕС призовава за превоз с каруци и файтони. Екологично.

На къси разстояния ЕУ иска да се ползва жп транспорт само наш Киро открива самолетна линия София - Скопие.

Новия световен ред е да се върнеме в първобитния строй без никакви технологии да щадиме природата тем подобни глупости.Докато те си патуват с частните самолети и замърсяват в пъти природата народа ще гладува

Наред с модернизация на инфраструктурата трябва незабавна либерализация на жп пътническите превози. Когато европейски превозвачи дойдат в България БДЖ ще има 2 пътя - или да излезе от 18 век и да влезе в 21 век, или просто да изчезне. И при двата варианта ще е по-добре от сегашното положение, при което имамеме стотици милиони задължения на БДЖ и потресаваща услуга.

Има ли желаещи да стъпват на българския пазар? Съмнява ме.

Има, има, интерес вече е изявен и от чужди оператори и от ПИМК, които в момента са най-успешният превозвач на товарни превози в България. Маршрутите София - Пловдив - Бургас, София - Пловдив - Свиленград - Истанбул и София - Варна при нормална инфраструктура ще са изключително апетитни.

Един друг? Това ти ли си?

Три неща за железопътния транспорт: - Наскоро гледах в Youtube филм, заснет от български машинист - цялото пътуване от Бургас до Централна гара - София - изключително информативен ! Бях потресен от разрухата на железопътните трасета в и около София. На паркатика ЖП трасетата на Централна гара са разрушени ! Махнати са релсите на първите 9-10 коловоза ! Работят само последните два 12 и 13. На другите коловози релсите преди гарата са просто махнати ! Между гара Подуяне и Централна гара функционира САМО ЕДИН КОЛОВОЗ ! Какво направихте управляващи през последните години изроди ? Някога през 70-те българите се гордеехме с най-голямата и най-нова гара на Балканите и в поне соц.страните ... - Положението на железниците в Европа (може би с изключение на Франция) не е никак розово. При командно административното управление на ЕС в Европа власт имащите нямат интерес от железопътния транспорт. Те прехвърлиха всичко на камиони и самолети, защото на горивата се начислява и прибира от държавата 160-250% акциц+ДДС, докато върху тока за железниците такова няма (за сега). Ето защо Европа изостава силно с този вид транспорт за разлика от Северна америка, Китай, Русия, Япония и изобщо Азиатските държави. В Русия средната скорост на влаковете за дълго разстояние е над 200 км/ч.

По принцип еевтиния транпорт. За щастие има български фирми които правят товарни вагони и дори в момента имат много поръчки. Основно работят за Германия Като тенденцията р много добра.

Тия хора мислят за нормалните държави.

тия хора представа си нямат че средната скорост на влаковете у нас е около 50 км/ч. В БГ трябва изцяло нова жп инфраструктура (че и пътна наоколо), за да влезем дори в сегашните стандарти на запада. Какво остава за още по-бързи влакове ...

Е нищо де, така направо ще прескочим едно ниво :)

НЕ Е ТРАНСПОРТ "ЗА БЪРЗАНЕ", А ЗА ПРИДВИЖВАНЕ , ЧРЕЗ "УБИВАНЕ НА ВРЕМЕТО" И ВЪЗМОЖНОСТ ЗА НОВИ КОНТАКТИ... КОЙТО "БЪРЗА", ДА ХВАЩА САМОЛЕТ ! НЕ ВИЖДАМ СМИСЪЛ ДА ПЪТУВАМ С ВЛАК, ПРИ КОЙТО НЯМА ДА ВИЖДАМ НИЩО ПРЕЗ ПРОЗОРЕЦА И ДОКАТО ИЗЯМ САНДВИЧА, ВЕЧА ДА ТРЯБВА ДА СЛИЗАМ ! ТВА НЕ Е МЕТРО! ПРИНЦИПНО КОЙТО ИЗБИРА ПЪТУВАНЕ С ВЛАК, ПО ДЕФИНИЦИЯ - "ЗА НИКЪДЕ НЕ БЪРЗА" ИНАЧЕ ЩЕШЕ ДА ХВАНЕ САМОЛЕТ И ДА СТИГНЕ "ЗА 30 МИН" ОТ СОФИЯ ДО ВАРНА ...ИЛИ КОЛА И "ДА ЛЕТИ СЪС 150 КМ/Ч 80-100 КМ.Ч Е ДОБРА СКОРОСТ ЗА ВЛАК

Е ХУБАВ ТРАНСПОРТ 3-4-5 ЧАСА С КЛАТИШ, МОЖЕ ДА ДРЕМНЕШ, МОЖЕ ДА ХАПНЕШ, ИМА И КЕНЕФ, МОЖЕ И ДА СЕ ПОРАЗХОДИШ МАЛКИ...ВСИЧКО ТОВА ГО НЯМА В НЕСНИЯТ НЕУДОЕН АВТОБУС ...ВЪЗМОЖНОСТИ ЗА МНОГО ЗАПОЗНАНСТВА...САМО ДЕТО ОБЗАВЕЖДАНЕТО Е МНОГО КОФТИ , ДАЖЕ В 1-А КЛАСА.....

Представям си с какви типове ще се запознаеш във влака.

Има яки хора! Като съм във ваканция ползвам влак редовно.

Софийското метро не може да си плати тока. Какво става в БДЖ не ми се мисли.

Така и така е в лaйната, още една крачка по-дълбоко няма да е проблем.

Ми добре! Няма ядове! Ако ми осигурат 45 мин от София до Варна, веднага. В ЕС изобщо не съзнават, че времето е пари. И че пътникът не е товар.

Около 2 часа са достатъчни ....

София - Варна в момента се пътува за 5 часа с натрупал сняг в копето!

Какво е това кОпе?

АКО сте се решили да пътувате Сф-Вн с родното БДЖ, препоръчвам нощния влак. Наемаре място в спален вагон. Така докато спите, едновременно и пътувате. :)

И народът е стадо, или ще стане. И пътникът е товар. Товари и влакове и социалната и пенсионната система. И ще се опитат да ни разтоварят. Ако не ги изпреварим.

в един сайт Мадрид-Валенсия стрела AVE по 7 евро билети ако са закупени до 7 дни преди пътуването разтоянието е 400км, от същите до Барселона от Мадрид има за по 26 евро ако се вземе предварително без багаж. Влака развива 313км/ч.Каква.тая съчиненена статия въобще!

Обичам влакове....и пътуването с влак

И аз обичам, но когато разполагам с време.