Коментари - Вносителите на нови коли алармират за спешни мерки срещу застаряващия автопарк! | Бизнес.dir.bg
назад

Вносителите на нови коли алармират за спешни мерки срещу застаряващия автопарк!

Леките автомобили до 5 години са само 6%, а повече от 70% от автомобилите са над 15 години

Обратно в новината
| Редактор : Калин Каменов

Коментари - Вносителите на нови коли алармират за спешни мерки срещу застаряващия автопарк! | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

кочината на европа. ХАХАХА

да забранят вноса на употребявани МПС над 5 г., да повишат рязко цените на винетките и пътния данък и т.н. По-долу се разсипват от обяснения колко хубава била старата кола, колко били разбити пътищата, колко им били ниски доходите и прочие. Като нямаш възможност - не купуваш нищо. А сега купувш един таралясник за теб, един за жената, един за детето /че още живее у вас, защото апартаментите били скъпи/, а и още един за части - като се строшат другите три. Една кола, но нова и толкова. То остави въздуха, но вече не може да се паркира. Какво като имам гараж, все някой си оставя таралясника отпред. Иначе все пишете, че някъде си и политиците карали колелета и се качвали в градки транспорт. Вие тогава що не щете.

Да се забрани просто вноса на дизели и до 5 години да се бракуват всички дизели, а бензиновите и без това минават на газ, което е екологично. Държавата да осигури евтини електромобили.

"Обръщаме се към държавните институции с призив за спешни мерки за справяне с негативните тенденции, свързани със застаряването на парка", е мнението на Храбрин Иванчев, председател на Асоциацията на автомобилните производители." Дир, последно за производители или вносители на нови автомобили става въпрос, защото в статията се редуват? Иначе на всички е ясно, че няма как да има асоцияция на нещо, което липсва. В България няма автомобилни производители! Много се загрижиха за живота и здравето на хората тези вносители. Ама май всичко е фалш и искат само да лапнат едни милиони, които да им ги даде държавата. Изобщо не им вярвам, щом цените се вдигат, а не падат. Как средностатистическо българско семейство да си купи среден клас нов автомобил, чиято цена за базов модел варира от 55 до 70 хиляди лв? Вноската ще е е поне 1000 лв., ама без каското, което е 10% от цената и е за сметка на купувача. След това купувача е задължителен да кара колата само в оторизирания сервиз, за да важи гаранцията, като там му режат главата през целият период на лизинга. Отделно самият лизинг има една лихва от 4-5%. И накрая, като се има предвид, че колата един пасив, който се обезценява и амортизира много бързо, май ипотеката за имот излиза по-евтино.

Мооля? Вносители на коли, натъпкани с китайси и индийски пластмасови боклуци и заместители... Това е нелепо. Падна им оборотът на копелетата. Няма значение на колко години е колата, а какво има в чотората на задкормилното същество. Знам много такива- с нови джипове, а гуми- втора употреба от битака. Тъпаци. Имам 2 стари коли. Мерцедес 124 и Рено 19. Светят отвсякъде, нямат точка ръжда. Поддържани отвсякъде. Двигателите им са като на нови коли. Даже и скърцане на корите не понасям и съм ги смазал със силиконов спрей. Коли,произведени с немски и френски части, не с части от Китай, Пакистан, Румвъния или Турция. Да си сменя Мерцедеса? За какво? За пластмасова Дачия Дъстър, която все едно е произведена от ученици по трудово? С Каджар, кашкай, Дървена Каруца Греатвол или Форд мондео с дръжки и скоростен лост, боядисани с бронз за печка? Няма да стане. Гумите и на двете ми коли са чисто нови, спирачките са като на влак. Какви ми ги дрънкате, бе,малоумници? Някои хора карат джип, ама гумите- джапанки. Няма значение колкло е стара колата, а в каквосъстояние е. Познавам жени на по 50 години- светят, за разлика пт млади момичета по на 20 - разплути, увиснали, амортизирани.

Кисело гроздето казваш!? Я си карай мерцедесчето и ги махни тези с джиповете и джапанките.

Знам. Криза е. Нямаш пари. Не се тръшкай, има и други като теб.

Революция !

Моята кола стана на 16 години. Реших да се огледам да я сменя. И се огледах и о чудо - няма с какво да я сменя. Първо цената за тези 16 години бавничко от 28 хиляди лева е станала на 40 хиляди. Е първо няма без турбо на двигателя. Ама неща турбо! Няма не искаш - получаваш. Най-слабия двигател е 115 конски сили. Не ми трябват! сегашните 65 си ми стигат напълно. Няма не иска - турбо надув и 115 конски сили! Ама не съм искал да плащам висок данък, кой го брига. Вътре има куп глупости дето категорично не ми трябват - вграден навигатор, връзка за смартфон, датчици на вентилите на гумите, памет за 6 позиции на седалката на водача и още не знам какво си. Не ми трябват! Какъв е извода - ще си крепим стария дръгел докато се саморазпадне, защото нищо от новопроизведеното не е такова каквото искам - нещо елементарно и просто като чук, но не нямаа!

пък да не би да искаш новите коли да са на ниво "Москвич"? Кажи си, че нямаш 40 000 лв.

Купил съм си фабрично нов автомобил 2006 год. Изгорелите газове, които колата произвежда са в определените от закона норми - било през 2006 год, било сега през 2021 год. При това положение не считам, че някой може законно да ме ограничи да влизам в определени зони в София, защото някакъв измерител, ще измерва газовете когато шофирам. И в същото време ще се позволи на друг автомобил с по висок еко клас да вллиза в центъра? Значи ще позволят на други 5 автомобила с по висок еко клас, които сумарно ще произвеждат повече от моят автомобил изхорели хазове, но на моят автомобил ще му забранят? Как така? Ще приема да ме спрат да влизам, при това заедно с всички останали, само ако в момента в тази зона врче е достатучно мръсно. Ще спрат мен, но и всички автомобили след мен, без значение с каква еко норма са. Ето това ще бъде нормслно, дригото ще е диктат от материално богатите кеъм материално пи бедните. в същият момент позволи на друх автомобил с по- висок еко стандарт да шофира в определени зони в София.

Пичове, в България имаме един от най-високия процент автомобили на глава от населението, щот сме много богати ли? Не, защото всеки сопол с 5 хиляди лева, отива и си купува таралясник, много запазен, гаражен, няква баба го е карала само до магазина. Истината, е че половината собственици на коли в България, не биха могли да си позволят коли, ако живееха в Европа.

Съвсем се разпасаха пасмината политици, мутри, лобисти. Не си сменяш гумите, закон и нови гуми. Не си сменяш водомера, закон и идва водопроводчика. Нямаш дистанционно на топломера, ето ти и закон и плащаш като поп. Увеличават си заплатите тунеядците общинари, айде нови данъци и такса паркиране. Не ходиш на ресторант или мол, хоп пари на калпак за босовете да плащат на реститутите. Не купуваш редовно возило, айде рекет докато ти уври главата да събираш пари за нов автомобил. Какъв е извода, ще те таковат докато мачкаш каскета и се дървиш само по форумите. За какви ли не глупости Майдан се прави, защо не и против лобито на вносителите.

Ко ща прайм сега

Храбрин Иванов . Асоциацията на автомобилните производители в България! И къде в България произвеждаме автомобили! Поредният лобистки закон на изпроводяк в парламента! Най-бедната страна иска да има най-новите автомобили?!

нови автомобили по 200 коня знаете ли колко струват?! чипа на българина не признава мощности под 100 коня, като се пазарува автомобил не гледат на колко години е , а да е максимално мощен, като средния българин си кара автомобила основно в населеното място, еле па у София, където по цял ден човек стои в задръствания.. ..какво нови авотмобили , какви 5 лева?!

Някой може ли да обясни,как се продава кола във Мобилето Бг на 20г възръст на 150к километра?със надпис запазена като нова?Дали не претапицират седалките и не връщат километражите а???И как става,ако е със електроника?

купувани са само от бабички, които са ходили само понякога на пазар с тях и са ги държали все в гараж! :)

Значи това етака понеже аможните в БГ, разбирай милионерите в БГ са 0.01% от населението на държавата! Значи разбирай тия дето ни КРАДЪ ЛЪЖАТ И МАМЯТ, че са постигнал ивсичко само със собствени сили и без да КРАДЪТ ЛЪЖАТ И МАМЯТ, та те държат парите на всички останали! Те се водят успели в БГ! Та като се вземе това предвид и като е вземе предивд, че около 2 милиона българи живеят под прага на бедноста а около 500 000 са около този праг, та как да караш кола дето да е нова!? Инак не мислете, че не искам да се кача в нов мерцедес или ново айди! Не ме разнирайте погрешко и в нова шкода ще се кача, че даже и в нов GreatWall, ама като знам, че ще трябва да дам около 3 годишната си заплата за една таква кола! И некак си ...! Да знам знам тука сега ше се нароят едни дето печелят по 100 000 на месец по 200 000 даже! Еми на тия ше кажа вижте статията и ми кажете що така караме коли на по 20г а не можем да си купим даже нова шкода!? а???? След като половината тука изкарвате по 100 000 лв месечно!?

При липса на възможности се купува скутерче, колело, ходи се пеша и прочие. Ако вдигнат 10 - 15 пъти размера на данъка ще караш ли старата кола или отива в "Надин"? Сега карам нова кола - първи собственик. Разполагам и с гараж. Преди да имам тези възможност ходих пеша. Да знаете не е трудно, а сега почнах и килограми да качвам.

Правилото е, че колата ти трябва да струва 4-5 заплати. Нормална семейна нова кола е 40 000 лв Та колко хора в България изкарват по 10 000 на месец?

не знам кой го е измислил това "правило". По тази логика германците трябва повечето да карат опел корса (цена около 20-25000 евро) при месечна заплата от 5000 евро. Глупости

Че те такова карат. Рядкост е да видиш S класа. Или шефа на БАСФ да речем или българска мутра. Даже Дачия беше постигнала бум в Гемрания. просто хората са пргматични....

ми не, не карат това. И това го карат, но си карат бмв-тата, аудитата, мерцедесите и поршетата.

и нека прагматичността не я бъркаме с невъзможността да си позволят нещо по-така.

Интересно... Когато излезе скандала с фолксваген се оказа, че новите фолксвагени изхвърлят повече вредни съединения от моят 10 годишен автомобил. Никой не е доказал, че новите са по-добри от старите, напротив, в много отношения не са. Най-малкото, не са толкова надеждни и безпроблемни като по-старите модели, защото всичко по новите се прави, за да са по-евтини.

айде купувай - цените на автомобилите в целия ЕС са изрванени до стотинка, а някъде по-евтини и с държавна субсидия

Аз не разбрах тия какво точно искат. Искат хората да вадят пари само за нови коли? Ами да намалят цените двойно и може да се получи. Да не мислиш, че не искам нов Опел? Искам, ама имам пари за стар.

Моята кола е на 18 години и е на газ със сигурност е по-екологична и здрава от всички съвременни боклуци, шибани с електроника, които са изчислени за скапване на 120 000 км или за 5 години каране!

Сервизирана редовно и обстойно!

Твоята е жива бомба,никога не виб си купил кола на кояо да сложа газова уредба,по редица причини,пример,караш си,и пред теб се взривява даден автомобил и вътре всичките изгарят като факли,и всичко това се развива пред твоят поглед,мислиш ли си,че после ще спиш спокойно със тия гледки и спомеи а?Айде нема нужда от тиа със газовите,като нямате пари,няма да карате коли.

Бомба, бомба, колко да е бомба. Лада 1988г. +газово, нови от магазина= 18години без проблеми!

И АС ИЗКАМ ДА КАРАМ ЖИПКАТА НА ПРЕМИЕРА, АМА НА ... НЕ СТАВА ... ТАЯ ЖИПКА КОЛКУ ГУДИШНА ЙЕ ??????????????????????????? МАМКА ИМ ...

Всеки иска нова кола.. ама няма. Как да стане .. 1000лв заплата 60К минимум за нова смислена кола. (Не много добра но все пак нормална) Т.е 5 години да работя за кола?? В нормалния свят това измерение е в работни часове 800-1200часа.т.е месеци. Кавито и закони да слагате докато заплатите са такива няма да стане. Само сега не ми обяснявайте лизинговите схеми... щото това са просто СХЕМИ... нищо повече.

Много е просто - намалете цените на новите с 50%.

Алчните капути от Асоциацията на автомобилните производители в България (ААП) да ровят скоро в кофите за боклук!

Преди няколко дни бях до кат за да си подновя книжката.. Нямате представа какви кошери се регистират, почти съм сигурен, че някои от тях са извадени от моргата.

Ами то и ние сме извадени от моргата, ама на Чекмеджан не му пречи да ни дои като живи.

Спирайте всичко над 7 години!!! Не може да се движат дръгели на по 25-30 години!!! Не може всеки бачкатор да кара кола!!! Не може!!!

Ако си гепил от някоя обществена поръчка на мафиозите от които си и ти ще караш нова кола.Защо не пишеш нищо за надценките на автомобилните продавачи и измисления гаранционен срок в който плащаш за всяко нещо.

Що бе, дай да направи цената на бензина 7лв/лт а на дизела 11лв/лт! Да те видим тогава с твоята нова "екологична" какни ще ги дъвчеш.

Ами и аз мисля, че не може и не трябва всеки да има кола. Не всеки има и достатъчно просторен апартамент. Навсякъде е така, но в България не се разбира. Пък и повечето хора са твръдо убедени, че са много хитри като карат 15-20 годишни коли, защото били по-здрави и нямало да дават пари за глупости.

Абе то пътищата се срутиха, тия мечтаят за нови коли. Я кирката и на чукарите със 200!

Не кирката, а сопата! И пред Партийния дом и околните сгради!

Това че една кола е стара не проблем. Май тук по-скоро е проблем на т.нар. бизнесмени, които реват, че не им се продават новите трошки. Ако една "стара" кола е добре поддържана и обслужена, говоря не само за консумативи, филтри на купе, маслени, антифризи и т.н., но и КАТАЛИЗАТОР, нов катализатор. И държавата заедно с общината да поеме 75% от разходите по закупуването. Купуваш катализатор за 1000 лева - 250 от теб, 750 от държавата - да се диша чист въздух. Това ще е малка, но все пак мярка в правилната посока. С тоя стандарт за къде сме за нови коли от по 50 000+ (Шкода Октавия - пак бюджетна кола) или Опел или Форд пак 40 000- 50 000лв. И то пълни с електроники, по чупливи от старите, като им изтече гаранцията, караш още 3-4 г и хвърляш, компа за нищо не става щото ще е на 8-9 г. Така че да не ни залъгват с такива поръчкови статии и този смешен плач. Да помогне държавата, за да си помогнем и ние!

Ама,защо не въведем еднократен данък от 10 000 евро на шофьор,и тези средства да се разделят на вносители и застрахователи.Хем разтеж,хем просперитет,хем челен европейски опит...Ставаме номер 1....

Кола - само нова. Само ако имаш гараж и данъка = цената на колата.

Трябва ми високопроходима кола, защото в южните квартали на София, в полите на Витоша, в малките улички не се чисти. С лека кола не можеш да се прибереш зимата. Освен това е по-сигурна и надеждна. Поддръжката не е скъпа. Звънях за Джимни и ми казаха, че трябва да предплатя и евентуално след 1 година да ми я доставят. На цена 65 к. А ти Джимни виждал ли си? Уазка с тъч дисплей и дискови спирачки. За Дъстър дори няма да говорим, дори няма демултипликатор.

Гледам едно Джимни всеки ден и се попикавам от смях. Като видях колко струва онемях и още повече се заливам от смях! Това нито е кола, нито джип, нито СУВ. Това е пТича въшка...:) Едно 17 годишно БМВ КОМБИ е 46 4х4 , ще ти свърши по-добра работа за Южните квартали и струва колкото годишните разходи за Джимнито :)

Защото човека се опитваше да ме убеди, че ново Джимни или Дъстър е по-добро от 15 годишен Ленд Крузър за 25к.

Абе, сельо, кой те би по главата да мърсиш гордостта на София. Какъв квартал в полите на планината, оплачи се на арменския поп. Ни канализация, ни улици, ни паркоместа. Първо строят, после плачат за комуникацията. Оплачи се на тарикатите в общината за които гласуваш редовно.

Много ясно, не крадем като мутрата и цялата политическа шайка, на колко да са?! В чекмеджетата ни няма пачки с милиони евро и кюлчета злато, да изпукат скоро всички тези алчни боклуци, които съсипаха България и продължават да го правят! Да се затрият докрай!

Какви нови коли, с тези пътища. Една 10 годишна на 200 000 км от Австрия е нова, в сравнение с една 4 годишна на 60 000 км карана по Бг пътища. Извинявам се ама прекалявате. Тази държава не заслужава нито данъците, нито присъствието ни. Всяка политическа върхушка е от крадци и мародери.

А да си купя друга кола няма да е нова и сто процента с върнат километраж тея в парламента само говорят но няма да направят закон които да криминилизира превъртането на километраж.

Е и ? Средната възраст на колите в САЩ е 11 години - нещо по въпроса?

я пробвай в Калифорния да минеш "на преглед" без катализатор. или "шунтиран" EGR, ламбда сонда и прочее :) там в задръстването седиш, и спокойно можеш да дишаш въздуха, въпреки че около теб има милион автомобила на празен ход. лека разлика има

Ми да затегнат прегледите и тук бе. Не направо да режат клона Усещаш ли се каква недомислица си написал ?!

я стига дрънка глупости!

защото много хора имат стари американки които си ги поддържат и карат. затова.

По автопарка си личи каква просперираща кочина е Булгаристан.

Искам нова кола ама за толко ми стигат парите. Искам млада жена ама за толко ми стигат парите. В интерес на истината е по ефтино да си с по-млада жената отколкото с нова кола и е много по забавно с млада жена отколкото с нова кола. Интересното е че като се разделиш с остарялата кола или жена губиш много пари.

за който не му стигат парите, ще ползва градския транспорт. или велосипеда. или някое скутерче. това е цената на общото благо - чист въздух. а не, да си вземеш "бегачка" на 330,000км с права генерация и чип тунинг

Друго няма какво да ти кажа!

за една кола се съди не само по годините, а и по пробега. Понякога 5 годишна кола е по-стара и по-проблемна от 15 годишна. Какво като е на 20 години, щом пробега и е под 200 000 км даже голяма част от частите още са оригинални... Здрав двигател нито пуши, нито създава проблеми, а всъщност това, което най-не ви харесва от горивните газове не е следствие на автомобилите и годините им, а на некачествените горива в България.... защото колите на 18-20 години са с Евро 3 категория повечето...

Евро 3 не вАжи вече никъде,,, то затова има Евро 5,6... ти си викаш "не замърсява", ама тя... си замърсява :) ако ще и да е изправна.

Автобусите по линии 78, 79 каква еко норма имат? Само за ден мърсят колкото моето 20г субару за година.

Докато се вдигне жизненият стандарт на българите (ако въобще се случи такова нещо) следва да се забрани вносът на употребявани автомобили над 5 години. Другите бивши соц-страни направиха това още в края на 90-те години, а българските правителства дремат защото така им е изгодно. Много смешни са авто обявите у нас - нов внос на автомобили - вносът е нов, но на стари 20-годишни таралясници. И като съчетаеш това с фиктивните годишни технически прегледи нещата си застават на място. То е като вноса на автомобилни гуми "втора употреба" в началото на прехода, имаше и внос на телевизори и перални втора употреба и т.н.

Аз си имам нова джипка, а вас да ви таковам с 200

Нова, ама купена с държавни пари, а неговите си седят в чекмеджето!

Колата ми е добре поддържан джип на 15 години. В София кварталните улици нямат настилка в 50% от кварталите. В останлите 50% са разбити зверски. Няма 1 метър еднакъв асфалт по повечето "улици". Магистрала Тракия цялата е на вълни и дупки. Автомобилът ми съответства на пътната действителност в кочината! Няма сила, която да ме накара да си купя нещо различно при подобни пътища!

За тази кочина 15- годишна кола пасва идеално.

Я не ми тикай някакъв джип да караш и паркираш в София, имам евтина КИА на години, карам по същите пътища повече от 15 години и нищо и няма. Обикалям и на запад, не ме е оставяла на пътя нито веднъж. Ако си се заселил из ливадите и скатовете на Витоша, никой не ти е виновен.

На което място сме в Европа по стандарт, на толкова години са ни и колите ...

Алооу журналята?! 75% от българите караме 15 годишни коли, щото Бъргария е последна във всички положителни класации на ЕС, благодарение на стануквената мафия управляваща ни в последните 30г!!! Не може с корупция да има просперитет!!! Затова резултатите са налице!!!

Понеже редкаторът на тази статия очевидно е космонавт приканвам редакцията на Дир.бг да ми закупи нов автомобил, който да е 190кс с два катализатора- един за изгорели газове и един за азотни окиси, да има затъмняващи се огледала, система за предупреждение при смяна на лентата, автоматично програмиране на нов код при всяко запалване, тракшън контрол , електрическа система за управление на волана, датчик за ниво на маслото, датчик за движение на чистачките, конфорт модул и да отговаря на евро 6. Ако нямате подобна възможност не критикувайте как хората да управляват собствените си финанси и как да живеят. От журналистически комунизъм един водач на бетоновоз избяга от ПТП. Толкова години причинявате вреди, че е по- добре да нямаше свободна журналистика. И то като се държи сметка за свободата на днешната журналистика.

някой да ти купува. Изброеното струва около 50-60 х. Просто работи повече и си купи. да не искаш и апаратмент да ти купят, защото били скъпи; вила да ти построят, защото искаш подарък за рождения ден и т.н. Според възможностите. Нямаш възможности не караш. А не ямаш възможности - имаш 3 таралясника пред блока и псуваш обищината, че не ти е осигурила място за апркиране.

Вносителите на стари коли питат това лобизъм ли е?Коя от новите коли ще изкара колкото една стара лада,москвич,опел,BMW и коя от тях ще е антика за бъдните поколения.Че на старите коли много от тях спокойно минават на газ и стават по екологични от ново BMW с бутнати показатели което трудно минава на газ.И защо в Румъния дават 10хиляди и 500 еврака който иска електромобил а тука всеки ден по един милионер има в Люксембург.

Сигурно и в Африка искат да карат скъпи и хубави коли нали?

При комунизма чакахме но карахме нови коли и бензина беше без пари.Каско Гражданска нямаше.Имаше пътен данък Ето го прогреса на капитализма.Но тъп народ това поиска и това получи.Сега ще го трамбоват чорбаджиите и ще си трае

10 години по 200 лв и събирал за нова кола

Коя нова кола ще струва след 10 години 24 000 лева? Може би ОКА?

Ами ако 2/3 от населението е на минимална работна заплата познай кога ще може да отделя по 200 лева месечно, т.е. по 1/3 от заплатата си за да си купи нова кола.

Абе, тъпанари смотани, какъв искате да е автопарка в най-бедната страна в Европа??????

Цените на нови автомобили у нас са едни от най-високите. За справка: numbeo.com! Oтсъстват всякакви програми за стимулиране покупката на нови автомобили! Уточнявам: Стимулиране за покупка на нови автомобили, а не рестрикции за притежатели на стари !!! В съседните държави има от какво да се поучим! Отделно от това сме една от малкото страни без собствено производство на автомобили (каквито и да е)!

Е с минимална работна заплата как трябва да ни стимулират та да си купим нови коли?

Нямаме нужда от стимули за нови автомобили, защото не сме производители на автомобили. Както е в Германия на пример. В Германия е двойно по евтино за шефа то да ти купи служебна кола, от колкото да ти вдигне заплатата с 250 евро чисто.

Съвсем разбираемо е подобна статия да събере огромен хейт, но истината, е че караме таралясници, защото ни стимулират. На 15 годишно БМВ 200 к.с. до миналата година данъка беше по-малко от данъка на чисто нова кола 90 к.с., щото презумцията при нас, е че щом имаш пари за нова кола, значи имаш пари и да платиш повече данъци.

Тази презумпция е официалният отговор на данъчните защо Корола на 2 години има по-висок данък от Ленд Крузер 80 на 26 години. Дебили, сър!

Предишната ми кола, често нова- 150 к.с евро 6 - 450 лева данък в София. Колата на жена ми 12- годишна Евро 4 150 к.с към 200 лева. Като ги питах, защо, отговорът беше, като мине 4 години, ще ти падне данъка.

Абе, ако човек има пари да си купи нова кола дали ще прави такива тънки сметки кога ще му е по-нисък данъка?