В България масово се карат коли, за които по-екологичният бензин Е10 е неподходящ

Причината е в остарелия ни автопарк, проблемът най-вече засяга коли, произведени преди 2000 г.

Обратно в новината

Коментари - В България масово се карат коли, за които по-екологичният бензин Е10 е неподходящ | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Теслата на бедните - Елмо https://automedia.investor.bg/a/2-novini/42013-kogato-balgariya-be-pioner-v-elektromobilite

ХЛЯБА Е 2.15!ОЛИОТО Е ПЕТ ЛЕВА!ТОКА Е ПО ЧЕТИРИ,ВОДАТА ПО ТРИ!МЕТАНА ГОНИ 3.00ЛВ !ПРОПАН-БУТАНА Е С ДНОЙНА ЦЕНА! ПРОДЪЛЖАВАМЕ ПРОМЯНАТА ДО КРАЙ!ВАШИЯ,НЕ НАШИЯ!НИЕ СТАВАМЕ ВСЕ ПО-БОГАТИ!

Аз пък вече нямам кола, и хич ме ми пука

Скоро няма да имате пари за гориво и нямате грижи!

не са с по нисък данък

Абсолютно съм съгласен. Моята кола е една от неподходящите за това гориво. Nissan x-trail 2.2 dci

Новите двигатели от пластмаса, ще се разтопят с тоя спирт!

Изобщо не е по-екологичен, бензина със спирт. Шото колата го гори повече, и съответно, не работи на нормална ефективност.

Ха, горивата продавани по нашите бензиностанции са годни само за военна техника! Тия глупости, че автомобилите били непригодни не на нас! Автомобилите масово се развалят, заради лошите горива, така че беж с тия манипулирани новини!

_stankow

Производители, зелени и автомонтьори - събрали се да плашат народа ! За първи път чувам двигател да откаже, щото имало добавка в него !? И монтьор не ми е казвал такова нещо. Т.е журналистите пак се правят на загрижени ...

Ганьо само да ти кажа че всички във Англия ревем от това е.ано гориво,и то става въпрос за автомобили които ще се карат в България след 15г!

нИдеЙ теЙ веее лорде :))) твоята в НАСА ли е правена тейвЪ в тъпия гАз... Къде си в Англия да дойда да те евЪ малко :))) да те заредя с бяло гориво в гАзЪ

А ве некадърник гладен чистите лайната в чужбина и правите коментари за България

Поредната далавера! Еврогейтаците сипят пари на фирми за отглеждане на суровини за спирт. Делят парите. Съсипват двигателите, но чуждите. Така "подпомагат" автомобилните производители. На практика успешно създават боклук, но се борят със замърсяването...

да дават повече пари да не се внасят трошките на по 15+ години от европата от край време сме гето за старите им коли :-)

В България горивата са негодни за какъвто и да е ДВГ!

А па за моята 27 годишна астра дизелу от градския е екстра!

за пропан-бутана статия ? Екологичност ? Интереси ? Поръчкови мнения ?

на 30.12.2021 минах ГТП и получих еко-стикер, категория 3. миналата година, когато купих колата на предното стъкло имаше немски зелен стикер с числото 4 - германците ли са по-прости от нас, че определят по-висока категория. тоя н пункта ми казва: нищо не мога да направя (за без пари може би).

Малоумник, нашата 3-та категория няма общо с немската 4-та… карай си барутника там, недей пърдя с уста

То и от доста време има камиони и коли с " Евро 6", но у нас максималната категория е 5...

И при мен е същият фарс. Според германците колата ми е категория 3.според нашите олигофрени е 1.

Ужас. Отивам да си купя електричка.

ЕС се управлява от малоумни еко талибани, затова скоро ще се разпадне. Просто това е един от примерите. Друг е системата на въглеродните квоти, отворена за "инвестиции" на спекуланти и чупеща ценови рекорди ден след ден. Тия разбират единствено и само от тояга по празните тикви. С тях не може да се преговаря.

вземайте пример от мургавите автолюбители из цяла Българи и европейската столица София с най- екологичните каруцарита и най - екологичните горива на всички земни кълбета и у нас.. ббаахаха

Не мога да разбера защо се налага усещането, че българина силно желае да кара кола втора и нагоре употреба. Напротив, аз мисля че такива мазохисти не сме, просто сметката не ни излиза с тези приходи. От кое основно перо за нормален живот да се лишиш за да вместиш в уникалната си заплата от около 700-900 евро и чисто новата си еко/био кола

Българина е бедничък и не кара с бензин Е

Преди няколко години минах на комплект автомобили, които харчат яко, но са здрави и не влизам всяка година в сервиза. Реставрирах ЦЛК от 2001ва и Ягуар Х308 от 99та. Ягуара е за кеф и разходки по България. Мерцедеса е за ежедневни нужди. Влязох в сервиз за накладки и профилактика не по принуда а по желание. Минал съм огромно количество километри по нашата "уникална" пътна мрежа, проблемите са нула. Колеги, с нови "модерни" автомобили, които харчат на половина на моите, са с редовен абонамент в сервизите. Правете си изводите.

Много правилно и аз така С280 за возене, SLK 200 за кеф

Хахахахахаха slk 200 за кеф?че кое му е кефа на тоя кош?върви колкото гоУф 3GTI(115кс),вози като каруца,а гори колкото А8 W12!

Откъде Ганьо ще вземе пари за нова кола? Ганьо е беден, гладен и болен, но с претенции за величие, което се покрива само и единствено от 2та лева намерени в съдраният джоб. Кви коли, кви 5лв!?

Миризливия пенсионер в миризливата панелка ? Изср. се тука и вече е доволен. Бягай брой стотинките до пенсия.

Карах Меган 1 модел 96та близо 15г. Само на бензин 95. Моторът беше изключителен. Това са тъпотии, за да накарат хората да сменят един таралясник с друг.

Е10 всъщност не е екологичен , а гориво със спирт, което може да прави такива пожари че да гледате ходещи трупове. Спрете се с екологичните утопии!

В "бензина" няма бензин. Същото е положението и в САЩ- имам избор на колонката между 91 и 93 бензин. Производителя Хонда препоръчва 93 като примиум мотор с двойно турбо. Понякога ми идва да сляза и да бутам колата. Единственно с Shell-93 лети, но цената е чувствително различна от половин $ на 1 галон. Същото е и с товарните камиони на дизел. Понякога не дизел а ШАРЛАН излиза от помпата на бензиностанцията. Ако не се долива постоянно Injector cleaner след време трябва да се сменят инжекторите наведнъж. Шестте. За $6000.00.

е газовата камера и асматичната клоака на Европа. А, София е едно грамадно кравешко изпражнение, любимо на селяндирите наречено “тафтак”.

Отлични новини - в ЕС са намерили цаката на нежелаещите да бъдат екологични. Ха от даден момент нататък единственото гориво ще е за най-новите автомобили - останалите скоростно ще подлежат на бракуване. Който иска да кара да си набие в главата, че екологията е негов дълг и съответно да се снабди с автомобил от съответния екологичен клас. И това защото все още не можем зда забраним фосилните горива и да задължим да се продава единствено водород. Но е въпрос на време, на съвсем недалечно бъдеще

ами ако избесим екологокукловодите по стълбовете? КАК ШЕ ПРОДАВАШ КОЛИ НА БЕЛИ С НЕГЪРСКИ ОГРАНИЧЕНИЯ ТИ БЕ?!?!?!?

Ей евроПЕДАЛ, завеижси евро-еко-гейските ценности в дупЕнцето нашлякано !

Само надрусани с утопични медиини изпражнения могат да раждат такива мозъчни отпадъци. Къде са достъпните електромобили? Фолксваген АЙДИ 3 е 72 000 лева. E-up е 50 000 лева. Къде е националната инфраструктура за обслужване и зареждане на електромобили? Няма я. Хората карат автомобили втора употреба. Повечето могат да си позволят такива в ценови клас до 10 000 лева. После ремонтират каквото могат до 3 бона отгоре и карат. Искате да забраните двигателите с вътрешно горене? От сега е ясно, че това няма да се случи докато горенаписаните проблеми не са решени. Дори човек да реши да е "екологичен" и си вземе втора ръка електричка за 15к лева, излиза проблема с прехода и зареждането. Така, че вместо да дрискате "гениални" мисли по неолиберастнофашистка методика, като ви дреме за екологията задавайте тия въпроси на държавата и следете кой краде и какво се прави.

Ми и аз това се чудя. Ама в повечето държави от Европа, могат да си позволят някои базови електрически коли. Ние, като сме туземци ще ползваме колела, публичен транспорт,коки под наем. За съжаление, никой не ни гарантира право на лично МПС.

Отворих статията за да разбера ЗАЩО био добавките биха вредили на двигателя и останах без отговор. И ЗАЩО старите биха пострадали повече при положение, че имат по МАЛКО електорника и контрол на емисиите от новите..

Защото вероятно температурата нагоре не се повишава оттам се поврежда двигателя. Различния вискозитет прецаква горивната помпа. А киселинността на биогоривото скапва бензинопроводите.

Ще смениме помпата и тръбопроводите и ще продължиме да караме

Е тя статията е преписана и дотам. Всички караме с Е10, щем нещем, караме и с газ, караме и с пикня в нафтата. Не съм забелязъл проблеми. И без това карамр гробници, а новите са създадени за да се счупят. Не виждам драма.

Старите се разграждат от спирта. Плюс това спирта има фалшиво високо лабораторно октаново число но много ниско моторно октаново число. Това което виждаш на колонката е лабораторното. Получава се така че спирта едновременно руши всичко гумено, определени гарнитури ако в тях се използват спиртно разтворими смоли, и също така буталата и лагерите в двугателя от ударна детонация и клапаните от по-дълго горене. Да се гори спирт в двигател за бензин е безумие

Защото това нещо не става и за по-новите,за старите знам че направо слизаш да буташ,разхода е чудовищен,а конете стават магарета!от близо 6-7месеца е в Англия това нещо и няма човек който кара бензинова кола и да зарежда това да не реве!включително и аз,за това си купих и дизел!

В България масово се карат коли, за които по-екологичният бензин Е10 е неподходящ======Ааааа, а пък това съвсем Всич не ни пука .....

Карайте на газ, момчета. Подариха ми Талисман и нямам избор, ще карам

Не само ще караш но и ще свириш!

В Англия от този Е10 всички шофьори са вдигнали ръце. С моята скромна RAV4 2018 минавам с около 40-50 мили по малко. Така че не пишете за коли преди 2000...

Каква вреда има за мотора, че минаваш по малко километри?

не карам RAV 4 но CX-3 Мазда с 2л двигател. Е10 е 2% по-ниско емисивен от нормалния бензин. (10% био спирт който сам по себе си е 20% по-ниско емисивен от бензин). Но ето какво се получава - с Е10 колата трака постоянно и няма мощност. Но не само това - вижте пробег и разход: Е10 разход 8.7л/100км пробег 411 км Бензин разход 7л/100км пробег 516км разлика 24% повече разход. 24% по-малко пробег. Т.е. какво се получава от екологична гледна точка - уж трябва да спестим 2% емисии, но в крайна сметка имаме увеличение на емисиите с 23.5% Е това са тъпите евро "еколози" всичко което правят е само за добри чувства и категорично неподкрепено от нищо инжинерно.

обвиниш "ЗЕЛЕНИТЕ" талибани. Спускат някакви нареждания от небето и за твоя проблем е виновна Тойота. Не са направила колата по-техните указания,

I ще се карат...

Аз така и не разбрах за моята астричка която е произведена след 2007 година дали става това гориво дали може да се използва категория евро 4 се води?

А основния проблем ниските заплати в сравнение със средната европейска, никой не го казва.

Що не си направиш фирма и да даваш високи заплати?

Сега, нека поясним, ако тези две момчета на 14 и 15 години, против тяхното желание им се предложи интимен контакт с едри мустакати мъжаги, турско говорящи, веднъж и завинаги ще престанат да мислят за насилие, защото ще знаят че насилието което следва след това, ще е в пъти по голямо

???? Това е за друга статия.

и кои коли са подходящи за тях? Това някой замисля ли се, или само глупости да дращим?

Всеки изкарва такава заплата на каквато се е съгласил да работи!

А новата лада която я пускат след 8 години "разработки" си е всъщност старата лада 2105 с нови фарове и стопове и няма проблем да си се кара със спирт разреден с малко вода :)))

мощ дизел хич не го харесва!

ужас . Айнщайн е прав....... абе палячовци колко хора карат 20 годишен бензинов автомобил....... на бензин........... айде първо да мислим после да пишем........

Не е хубаво да се изказваш, когато си лаик... Не се излагай и си трай... На новия автомобил почти всичко е заменено с пластмаса, където на времето се е ползвало метал и износването е велико... Явно не си карал автомобил от времената, когато колите се правеха като хората, а не за оборот и мангизи...

не читател....... ама така де както казах Айнщайн си е прав ;)

или те е страх,че в реалността си на каручка? от тези 133 коня са останали 3 магарета и всичко друго е умрело

Ценител на ретро автомобили или бедняк?

КАРАТ коли . К А Р А Т . къде ще ги за КАРАТ? :)))

Ами дизелите с уреята ко ги праим? Първо зад тях мирише на пикня и второ къде го продухват този DPF като ECU-то почне да форсира двигателя? И тази пикня като почне да замръзва при -10С ко я правят ами в книжките им пише не я слагайте. Лятото пък при +39 вече се изпарява и какво пак пише в книжките? Ами не я слягайте. А ко праим тогава дишаме ви саждите 6 месеца в годината.

А бе те по света карат Е75,Е80, Е100 вие за някакви 10% се етанол в бензина се кахърите. Нищо им няма на двигателите.

Брей ама ти си много запознат със света селото?знам че няма да видиш какво ще им има щото неа кеш за кола и бензин!

Тия по бензиностанциите ги научете да не мият стъклата защото правят две неща или ги цапат с мазна вода или ги драскат с кална такава. Поне да питат дали клиентите искат.

Напълних аз на бензиностанцията в Костенец и няма такъв филм да ви кажа. Един като почна да трие билети с късметчета и аз го чакам ли чакам. На третото спечели още 5 билета и ония двамата с продавачката си мислят, че ще им чакам цирковете. Оня се опитва да ми опонира . На продавачката ѝ казах, че съм зареди и ако си иска парите в тази секунда е момента.

Ама вие и коли ли искате да карате ? Сега ще кажете, че и ток искате да ползвате ? А случайно да готвите мусака ?

Кат застана на българска бензиностанция магазинерката почва едни въпроси да ми задава край няма.

В България масово шофьорите не си четат книжките са употреба на автомобила и са вменили на бензинаджиите да наливат догоре. Не няма да наливате до горе ще наливате докато изключи пистолета. Защото ебавате мамата на филтър дехидратора. Ту трябва всеки път да им обяснявам на тия с маркучите и почват едни разправии ама другите така не искали. Накрая ми писва и сами вадя маркуча.

Ама какво като го вадиш?

Някак си в такива статии удобно се пропуска че огромната част от старите бензинови коли са с газови уредби и са екологично чисти !

В България бензина е НЕподходящ за колите защото е НИСКОкачествен! Да не говорим за провинцията, където като заредиж и разхода се вдига с поне 2л./100км. в сравнение с този в Софийските! Да не говорим за по високите (еднакви на всички бензиностанции) цени на горивата в сравнение с тези в София... ама картел нали няма... само договорка за цените.. или поне така ни каза цацара преди време!! крайно време е тия боклуци да бъдат съдени и да си получат заслуженото заради грабежа, който продължава от десетилетие над Българския народ!

Моля тия с електрическите КУРНИЦИ да не ми слагат отрицателни палчета! Като сте П....расти и не можете да карате нормална кола, проблема си е ваш!