Коментари - Турция за пореден път вдигна таксата за преминаване през Босфора | business.dir.bg

Коментари - Турция за пореден път вдигна таксата за преминаване през Босфора | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Това означава автоматично поскъпват всички китайски стоки.Буквално всички стоки които влизат по море минават през Босфора.Друг е въпроса с колко реално ще поскъпне

Тия джагали да връщат Константинопол и да се приключва с тях, че аман вече...

А сега малко по-сериозно. По време на подписването на конвенцията златния франк е бил съвсем реална монета с номинал 20 франка и е тежал малко над 5 грама . Тоест един златен франк е около 1/4 грама злато. Какво толкова има да му се мисли. Но при сегашната цена на златото това май ще излезе най-скъпия пролив по света.

Могат го, правят го. То и ние можем да вдигнем таксите на всички, дето се мотаят през земите ни и да напълним бюджета само от това, че държавата ни е на кръстопът. Но не го правим. Живеем си "бедно". Също държим водата на целия регион - бихме могли да печелим и от това. Ама няма кой да мисли за тия работи - дайте да теглим заеми и да ги изплащаме с лихвите.

За моженето сигурно можем, ама има две условия, които трябва да изпълним, защото и сега при ниските ни цени, постоянно ни заобикалят - къде с ферибота до Констанца, къде през Гърция и Македони. Условие едно - между КППтата на шосета с маркировка "Е", пътя трябва да е ако не автомагистрала, поне с магистрален профил - тоест наклони и радиуси на завои като за автомагистрала, изведен от населени места и ако може всички кръстовища на две нива. И сегашния мост при Русе - поне сдвоен. Условие второ - да изчезнат опашките по границите. Обработката на едн камион за транзитно преминаване е под 10 минути. Един митничар може да обработва коколо 50 такива камиона на смяна. Но това при нас не се случва. Виси се на всичките ни граници по над един ден.

Статия за Босфора е украсена със снимка на Златния Рог. Ама нищо де. Добре, че не е от някой водопад.