Таксиметровите шофьори поискаха система "бонус-малус" и мораториум върху ГО
От бранша: Няма да приемем натиска. Става дума за картелно споразумение. АБЗ: Висок е рискът, навсякъде такситата са с адаптирани тарифи
Обратно в новинатаКоментари - Таксиметровите шофьори поискаха система "бонус-малус" и мораториум върху ГО | Бизнес.dir.bg
Коментари
Паразитите седят, седят и току огладнеят. Такива са всички частници, които събират "данък" под закрилата на държавата, но строго в свой интерес. Сетете се колко много са!
Хем да няма Юбер (съжалявам, но малоумниците от дир.бг не разрепават латиница в коментарите), хем да плащат съшото ниво на ГО?
Поне някой протестира за правата си в тая скапана държава, освен калинките на гроб и прасето...
Защо наистина,само в България не е въведена справедливата система на застраховане Бонус Малус!!?? Тя е с много Дисциплинираща за шофьорите ,и ще е скъпо за опасните шофьори и добра за добрите Застрахователите Защо не я въвеждат?
...ниско качество на услугата....дебилно поведение на пътя....рано или късно ЮБЕР ще ги прати на боклука...
Ха ха. Половината таксита са не само нелегални, но и излишни. Да си намерят друга работа.
Не е до застрахователите, а до чиновниците. А чиновниците правят самио неща, от които могат да крадат. Ако от нещо не могат да откраднат - то не се случва.
Не им трябва дисциплина, а пари....Същият въпрос за катаджиите защо стоят до знаците с ограничение 50? Защо даваш пари за техн. преглед, а той е една проформа само за да вземеш хартийка? Ние сме едни касички. Това е !
Пуснете убър и другите подобни и ще ги видим тогава с цените.. Не може в Лисабон убър да е от летището до центъра 7 евро а в софия 20 лв
Системата "бонус малус" уж се въвежда от 15-20 години, но на застрахователите така им е по-добре, да дерат докато могат, а за държавата въобще в лицето на "Финансов надзор" въобще не ми се говори.Така че бакшишите са напълно прави да протестират.
Преди да се въведе подобна система наказателна, трябва да се оправят пътищата и особенно вертикалната и хоризонтална маркировка!! ДА СЕ МАХНАТ КАПАНИТЕ ДЕТО КАТ ТИ ПРАВИ мунчеее!!
В България, застраховката е на автомобила и на шофьора едновременно. Ако се раздели става или на автомобил или на шофьор. Какъв е проблемът? Основният риск е водачът, но пък в бедна страна един автомобил има няколко водачи. Ако удариш бедните с 2, 3, 5 застраховки за една кола, ще получиш Революция. Ако остане само на автомобила, препродажбата ще стане поле за измами, защото натоварен с "малус" автомобил става непродаваем. Така както е сега, дерат всички и пей сърце.
Подкрепям ги на 100%. Щом като автомобилът носи отговорност значи и наказанието трябва да е за автомобила. Като има жертви дори може да унищожават автомобила.
преди да се пусне таз наказателна система трябва да се свършат доста неща, да се оправят пътищата, да се оправи вертикалната и хоризонтална маркировка и на пътя да излезнат контролните органи и да махнат КАПАНИТЕ!!
По бонус-малус трябваше застраховките за изрядните шофьори да намалеят от 180 на 100 лева. А се качиха за всички на 300. Да го духат застрахователите!
Бакшишите са прави и добре, че са те, защото застрахователите така се оядоха и изнагляха, че забравиха що е срам.
Голямо виене беше в центъра, но неразбирам защо не свиркат пред НС, а пречат на обикновените хора да си гледат работата????
Ама и да си прост таксиджия май не е лесно, а? Тия толкова ли са глупави да не осъзнават, че системата бонус-малус ще рефлектира пак негативно именно върхъ тях. Те са хората, които на ден минават най-много км в градски условия, следователно шансовете те да са участници в ПТП се увеличават неминуемо, просто математика.
Ми нека де, на всички ни писна, превърнали сме се в автоморгата на Европа, пълно е с автомобили по пътищата ни, които са по принцип за скрап. Това би имало очистващ ефект.
Да го надуват, но единственото нещо, което ще надуят е застраховката за Ганьо -- мен и теб. Сега ще направят застаховката на бакшишите 1000 лева, после ще кажат: ама не може бакшо да плаща 1000 лева, а Ганьо да плаща 300 и хоп, твоята ще стане 700. НЕ ги харесвам бакшите, ползвам ги веднъж в годината, но поне са сплотени в исканията си.
Ти или си бакшиш или си бавен, по принцип и застрахователите не им е чиста работата и да шмекери но на бакшишите е задължително да се увеличат застраховките, навсякъде по света са скъпи защото са рискови клиенти - иначе останалите им плащаме риска с нашите премии!!
"Това означава, че на всяка една катастрофа с кола следват 20 с таксита. Някъде да ги виждате по пътя тези 20 катастрофи с такси? Пропорционално, глупако!
Такситата такива или онакива... Спор няма, че между тях има много некадърници и наглеци, но това няма нищо общо с ГО. Такова увеличение си е пладнешки обир. Такси навсякъде се регистрира като фирмен автомобил и ГО може да е по-висока, но не и в пъти повече, а и за фирмата също важи бонус малус. А защо не се въвежда бонус малус, а? Щото е по-удобно и по-изгодно да стрижат всички на общо основание вместо джигитите. Проста сметка - от 7000 причинени птпта (2023) застрахователят като вдигне застраховката на виновните ще изкяри много по-малко отколкото ако дере еднакво 3000000 шофьори без значение кой как кара.
Не е така, увеличението заради риска поради големия годишен пробег е много по-малко отколкото увеличението заради нарушения. Поне в нормалните страни.
Нещо не си разбрал какво е бонус-малус. Не се взем предвид вероятност за наступване на щета, а историята на настъпилите щети.
Справедливост, чрез несправедливост. Намериха цаката на БГ културтрегерите, каквито са таксиджиите, следвоателно са ни намерили цаката, като общество. Чакам с удоволствие да видя как това ще сработи върху другия стълб на националната ни сигурност - кръчмарството и хотелиерството, пълни с мутри, митничари и други ченгесари. Сутринта гледах оня кроманьонеца, тарзанът на кръчмите да обяснява, как ако се вдигнело ДДС на нормалните 20%, щели да спаднат приходите от осигуровки, щото щяло да има спад в бизнеса и заради това нямало било бюджетен смисъл от връщането на ДДС на 20%. Тоя в миналия си живот е бил таксиджия, 100%.
Аз не разбрах, защо на бакшишите им се позволява да прптестират с оръжието им на труда? Това е все едно да позволим на полицаите или на военните да протестират с оръжие. Може да си протестират, но без да пречат на останалите! Инапе кво става? Таксиджиите искат вфигане на цените - айде блокирай града. Вдигнат им ГО - айде блокаж на града.. После ГОто им било рекет, а техните протести какво са? Разходка с лодка? Крайно време е да бъдат респектирани - щом си позволяват да протестират с автомобили - да им се взима лиценза. Таксиджийския рекет е отвратителен. Полиция няма ли в тази държава? Утре и те ще искат вдигане на заплати, не ли? Ама допускат нарушение на обществения ред.
Няма карелно споразумение, всички застрахователи реагират еднакво, но самостоятелно - досега една компания застраховаше над 90% от такситата и тази компания си направи сметка, че губи чудовищно много от този сегмент. Те вдигнаха цените и другите застрахователи, за да не започнат таксиджиите да тичат при тях, също вдигнаха. Истината е, че дори на тези цени никой застраховател не иска таксита в портфейла си. Държавата да намери решение, няма как да има мораториум!
Аз съм от мразените Застраховачи. Оплюйте ме. Огромните цени за ГО на бакшишите е с цел да ги прогонят при друга компания. Никой не ги иска. Всичките са грозни далавераджии. По цял ден стоят на стоянките и дискутират варианти как да изкарат някой лев от застрахователите. Особено като наближи срока да си плащат лизингите и арендите става страшно. За никого не е тайна, че ако някой се е напил, надрусал и си е ударил колата може веднага да се спазари с някой бакшиш, УЖ бакшиша го е засекал и този с ударената кола да си оправи щетите по Гражданската на бакшиша. Всякакви измами правят, особено тези които са с по-нови коли и имат Каско+Гражданска. Взаимно си удрят колите и по Експертна оценка си прибират парите, за да си платят арендите, а колите ги ПООправят лекинко при съмнителни майстори. Навремето масово си прехвърляха счупени фарове и брони от една кола на друга и УЖ ударената кола минава на оглед да си вземе парите от застрахователя. После счупените части се монтират на друга кола, и после тя минава да платят и на нея. Мога много страници да изпиша за ТЕрикатските номера на бакшишите, те са царе на номерата. Всякаква сган престъпна става бакшиш. С едно разрешително, цялата рода върти колата. А ром-лянин бакшиш е вече върха на сладоледа и хитринките. Айде понаплюйте ме, като враг на народа.
Истината е, че всичко това се отнася за софийските бакшиш, те правят птп и могат да си платят.НО по провинцията не е така и е редно да има някаква справедлива цена. Много често такситата имат социална функция по селата, защото там превоз няма.
враг си, на останалите коли им вдигнахте застраховките с колко процента за последните 3 години? Я кажи! И останалите застраховки за всичко колко ги вдигнахте? То вие не сте само застраховки на коли, а една цялостна лакомия във всичко! Сега очакваме и някой банкер да излезе да се оплаче, колко са лоши тия, реват срещу всичките им такси!
ти чакай да вкарат бонус малуса, пък ще видиш какъв малус те чака. Не я въвеждат толкова време, щото ше има бунтове след това.
Тоя от АЗБ: „Той декларира готовност да се направи обстоен анализ на щетите, причинявани от таксита, ако асоциациите на таксиметровите шофьори им предоставят информация за това.“ Демек те не са направили (или не предоставят) такъв анализ, но все пак самосиндикално си вдигат таксите в пъти..? Нямам нищо общо с таксиджиите, и нямам причини да ги харесвам, но застрахователите са нещо съвсеееем, съвсем различно ... Както и банкерите :)
Преди всеки, които не е ставал за нищо и го е мързяло да работи е ставал военен, сега нещата са по сладки. Всеки които иска да кеси и ден година да храни става бакшиш. За да има реално повишаване на качеството на такситата трябва да има ораничения в бройката и строго определени клетището и критерии за да си бакшиш. Иначе е много сладко цял ден да люпиш семки, да бистриш футбола и политиката. После да дремнеш и да направиш 1-2 курса до Летището като минеш по -всички задръствания и после да си догледаш мачлето. С такава голяма бройка за толкова малък пазар не става.
Ей Цветков, ние доматите не ги ядем с колците. За да е вярно, че на всяка катастрофа с кола не такси, има 20 с кола такси, трябва такситата да са половината от всички коли. Що ни мислиш за тъпи бе, като избираме Бойко и Шиши не значи, че сме тъпи.
Абе, сопол, знаеш ли любезните ни съдии по колко присъждат за загинал в резултат на ПТП? Ще ти помогна - по над 150,000 лева НА НАСЛЕДНИК! Хайде сега направи проста сметка при един от по-зелените с 6 наследници колко трябва да се плати. И хайде сега направи проста сметка колко застраховки по 250 лева трябва да се продадат, за да се плати един убит зелен. Добре ли е? Ревеш ли? Ама ти не си бил правил такива ПТП-та, нали? А гарантираш ли, че утре няма да ти се случи нещастието?
Таксиметровите шофьори регистрирани ли са по ДДС или всяка година нова фирма и нова регистрация в столичен общинкси съвет с любезното съдействие на политическите партии.
Алоооо, това значи от 7000 птпта за 2023 такситата да са направили 6650 катастрофи. Апропо я ми кажи коя знакова катастрофа е с такси? Семерджиев такси ли кара? Оня дето уби Филип такси ли е? Оня дето уби французина? Тея дето влизат чак в подлезите? Да продължавам ли?
ГО да бъде в зависимост оттова каква е тарифата на превоза. а също така да се изграе с ограничители на скоростта или мощността. според мен там някъде е решението. нали услугата е една и съща - возене. ама бакшиша си взел хубава кола. аз не съм длъжен да му я изплащам. и цената трябва да е една и съща, за една и съща услуга.