Суецката блокада: Какви са уроците за света и за България

Маршрутът е важен логистичен път и за енергийните ресурси, пише в анализа си Борислав Боев

Обратно в новината

Коментари - Суецката блокада: Какви са уроците за света и за България | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

още първото изречение е грешно. Кризата не е свършила. Сега изглежда, че има шанс да свърши скоро.... ама може да стане беля с кораба, който още е засднал и да се запуши канала за 3-4 месеца.......

Урока е големите кораби да не минават през този канал.

Може да се каже много по-кратко: Не позволявайте в Суеькия канал да влиза огромен контейнеровоз с индийски капитан и арабски лоцман, ако се очаква пясъчна буря.

Маратонките ми идат! Ша са барна за пролетта.

Представете си, че утре протестърите Мая Манолова и отец Дионисий отидат и блокират Суецкия канал с искане за оставка. Кво прави тогава Света?

Ако е Бойко с банда цигани може.

Сговорна дружина слепи ги ражда!

Проблемът ще се реши когато Израел изградят нов канал през територията си, от Акабския залив до Средиземно море.

И после друг кораб да заседне за 6 месеца, та да може само ти да имаш такива маратонки. Яко.

Шест дена затворен Суецки канал - катастрофа! Три месеца европейски локдаун - растеж на икономиката!

Едно си баба знае, едно си баба бае - енергетика и АЕЦ.

Наистина изглежда логично. Много път ще се спести с канал между персийския залив и Средиземно море.

За Суецката блокада не знам, ама Пекинската блокада бая се проточи, СЗО-то се бави да даде отговорите за произхода на Ковид-а, богатите станаха още по-богати, а народа изтрещява. Трудно е за прогнозиране що ще става, ама Суецката блокада не е най-големият зор на света в момента. Психиатричната помощ ще е проблем скоро, че няма да има толкоз доктори, колкото луди хора ще се окажат, постковидно.

Ама са 700 километра.

Поуката е от когато са измислили корабоплаването - Лодката трябва да плава само във Вода по широка от дължината от носа до кърмата . Това е Закон .

петролните пазари вече реагираха с повишаване на котировките на основните сортове

Нахъхва ти го, умнико!

уроците за България са, че сто годишен локдаун е в пъти по-добре, отколкото да заседнеш за шест дни в Суецкия канал.

амиако се блокира маршрута на ядреното гориво, няма ли да го има същия проблем?/

Това сега ще се дъвче без край. Отчаяно се търси изкупителна жертва за икономическите щети от корона мерките, а сега всяко поскъпване и всеки недостик ще го обвинят на канала. Нищо чудно и засядането да не е станало случайно.

Не изглежда логично. Има си железопътен трансфер между Суец и Кайро. Строи се и железопътен транфер между Китай и Европа. Когато пътят на коприната е завършен, няма да има нужда от канала. А и скоро цяла Европа щяла да е с електрически коли.

Уффф,..Не се притеснявай..;) Само ,преди седмица,... Толупа... се "Изхвърли", че сме вече... "Енергийно, Независими за Векове" ..ПОВЕРВАЙ МУ !!;)

Урокът е само един - лакомията трябва да се подтиска - такъв огромен кораб няма място в толкова тесен канал. Това чудо маневрирара трудно и по-важно много бавно.

на Ицхак. Не съм чувал за такъв несговор......

Никой няма да си направи никакъв извод. Правото е на силния - близо, далеко, ...

Никакви уроци. Бг като окупирана територия е изключена от играта. Тук решава губернатора от Козяк.

Не е чудно че краварите инсценираха "аварията"..

САЩ отдавна предупреждаваха страните по света да се разграничават от Китай и китайските стоки, но в същото време света продължава да поръчва стоки в контейнери от Китай и то в умопомрачаващи количества. Дано ви стане ясно кой умишлено блокира кораба с китайски стоки предупреждавайки отново държавите, особено западните какво ги очаква и следва, ако продължат да не слушкат.

Знае ли човек? Във всички случаи колкото по-отблизо, толкова по-добре е да се доставят суровини.

Зад барата е най-близкото място, от където да купуваме туй-онуй.

Че не трябваше да връщат контрола над суецкия канал. Всичките там араби египтяни и други подобни не стават за нищо. Дай им да си Пасат камилите. Тоя кораб е имал лоцман-дето би трябвало да познава канала и да зная какво да правим във всяка една секунда. Ето ви резултат.

То уроци има много, но учениците са слаби.

Лоцманът, морските му викат пилот, е само СЪВЕТНИК на капитана и капитанът не е длъжен да се съобразява със съветите му. Това е императивно правило уредено в International Convention on Standards of Training, Certification and Watchkeeping for Seafarersq Code А, членове 49 и 50.

има някакви слухове, че е възникнала авария в машинното. Египтяните най-вероятно ще заложат на това, щото иначе няма да могат да платят обезщетенията.

руснаците естествено!!!! те имат силно изразена икономическа изгода от тази работа - могат да предложат ЖП транспорт или морски по прословутият северен път, който наистина е по-къс.

Е, тогава ще запушат Тиранският пролив... а там има и защитени корали;)

Боев, България от десетилетия е на автопилот и то сериозно развален. Тази страна се е устремила към пълна катастрофа и нищо не може да и повлияе. Само стой и гледай!

Затова Ердоган иска да прокопае канал, успореден на Босфор, ако се направи , винаги може да се разчита на друг проход.

Това се случва много рядко, а от тук нататък ще има допълнителни мерки и съответно оскъпяване на преминаването.

растеж има, ама отрицателен.

На това му се вика глабализация. Прехвърлиха производствата в Китай ,сега Суецкия канал е проблем. Ами ако започне война в Египет и го затворят за неопределено време? Време е Европа да стане независима.