Силата на обратната връзка

Oсъзнаването на важността и ползите за всички страни в двустранния процес е една от най-важните задачи за мениджърските екипи

Обратно в новината
17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Обратната връзка, особено директната, никога не е работила. Ако е анонимна става по-лошо. Менажерите по принцип са мнителни комплексари и факта, че някой не ги харесва ги вбесява.

поредната статия, нямаща нищо общо с България. у нас така наречената обратна връзка обикновено се приема като критика и всички мениджъри се старят да я смажат още в зародиш. ако решиш че въпреки това - искаш да се пребориш и прескочиш няколко от редовете началници над главата и стигнеш до някой с власт - той самият те спира, че фирмата има вече изградена йерархия, и всяко ниво в нея - отговаря за определени задачи и на него не му е работа да вземе някакво решение по въпросът. праща те еднопосочно към прекия ти началник, който като разбира че си проявил самоинициатива и си го прескочил - прави живота ти ад. в най- добрият случай - някой ти казва - по принцип си прав, но ние работим така! следват редица обвинения за некадърност и всякакви опити да те накарат доброволно да напуснеш

Да светна "откривателите", че разликата между текущата величина и зададената(желаната) стойност се взема като обратна връзка, на базата на която се изчислява регулиращото въздействие. В зависимост от това дали се търси точност в резултата или с предимство е бързодействието при смущение в текущата стойност, регулаторите биват няколко вида. А когато е недопустимо управление на проба-грешка, се управлява с модел на системата /във вашия случай това е подчинения на управителя(модерно е мениджър) екип/. В близко бъдеще управлението на компаниите ще се базира на изкуствен интелект, който взема правилните решения във всяка ситуация. Съжалявам, но натам сме тръгнали. При нас 100 години след белите държави.

Компаниите прилагат разни трикове в даването на обратна връзка, така че ДА МОГАТ ВЪЗМОЖНО НАЙ-МНОГО ДА ЕКСПЛОАТИРАТ СЛУЖИТЕЛИТЕ СИ И ДА ОТКЛОНЯВАТ ИСКАНИЯТА ИМ ЗА ПРОФЕСИОНАЛНО РАЗВИТИЕ И ПО-ДОБРО МАТЕРИАЛНО СТИМУЛИРАНЕ (нека така го наречем): 1. Изпращане на негативен фийдбек, ако се справяш нелошо; 2. Изпращане на неясен, усукан по килифаревски фийдбек, ако се справяш отлично; 3. Изпращане на такава обратна връзка, която поставя служителите пред свършен факт, с никаква възможност да реагират 4. Преди взимане на важни решения и даване на обратна връзка, служителят се затрупва с оперативни задачи , върху които да бъде фокусиран, така че да се катализира ефектът от негативната информация, която да го удари като цунами 5. Държане на служителите в АБСОЛЮТНА НЕИЗВЕСТНОСТ относно състоянието и развитието на важен проблем. Обикновено информацията се изсипва напред в бъдещето, когато ти е писнало и си се примирил с всичко. 6. Ако случайно служителите прояват инициативата да търсят информация по какъвто и да е начин от шефовете си, те винаги са заети. При настоятелно искане - следва изместване на фокуса, даването на един куп безсмислени задачи, които да се свършат в невъзможно кратък срок, и след това критика защо не са направени (стига се и до уволнения - затова, че си дръзнал да питаш шефовете си!!!) Има и доста други тактики, но това са основните - всички те са прилагани върху мен, и впоследствие съм узнавал от колеги, че нещата стоят така! Не си мислете, че шефовете са толкова гениални, за да измислят това. Всичко е отработено - с много тренинги, които да учат как да кажеш в 100 различни варианта "Да е баба ти жива и здрава", HR отделът постоянно се занимава и консултира мениджърите как да постъпват в определени обстановки и да приложат тактиките по-горе... И.т.н., и т.н. Надявам се коментарът ми да не бъде изтрит, защото ТОВА Е ИСТИНАТА, а служителите да не се чудят "Откъде ми дойде".

Абсолютно точен коментар. И аз стигнах до същите изводи от 25 г работа в частните фирми в България. Няма такъв кошмар...

Това е истината, без значение каква е фирмата. Колкото по-голяма е толкова по-незначителен си. Един обикновен работник, който може само да избере да робува на даден голбален бранд.