Руслан Стефанов: Не може да се очаква сериозен спад в цените на бензина
Най-големите печеливши от сегашната ситуация са страните от Азия, казва експертът
Обратно в новинатаКоментари - Руслан Стефанов: Не може да се очаква сериозен спад в цените на бензина | Бизнес.dir.bg
Коментари
Така е когато ти обясняват ПИШМАН " експерти" и те гледат тъпо право в очите , а всъщност те лъжат най-нагло !!! Той затова и светът стана такова ПРОКЛЕТО място , а живота редки ЛА..А !!! От вирусчета се плашите само Вие "вечните " НИЩО НЕ правещи "експерти" , защото за лъгане и крадене сте се вкопчили в този живот като че ли ще живеете вечно - ДА ама НЕ !!!
Напротив, аз очаквам да се вдигат. Защото страните от OPEC се събират, за да договорят намаляване на производството на петрол, с цел вдигане на цените за барел.
Прав е човекът, най-малкото защото държавните бюджетни разчети са правени на базата на една определена минимална цена за горивата, имам предивд че акцизите, които хазната прибира не бива да намаляват драстично, защото други сектори, които се финансират с тези акцизи ще го закъсат.
Иска ли някой да се хване на бас, при промяна цените на горе на кой час след това цените у нас ще скочат.
Дайте да разсъждаваме за следното - Себестойността на всяко нещо се форми от цена на суровина и т.н. входни. След това има цена за производство, включвайки всички необходими разходи за преработка. После транспортни разходи до крайния купувач, от там надценки, данъци , печалби и т.н. Обикновено производствение разходи са константни, или приблизително стабилни. Надценки, данъци, акзици, печалба се смятат като процент, т.е % от нещо си. И така, когато променливата входна суровина падне с 50% при запазване на всики останали разходи, логично е и крайната цена да падне с 50%. Математика е проста наука, но не е за прости хора. От Август миналата година е паднала цената на газта с 50% и тъпанарите умуваха до края на март с колко да поевтинее газта у нас. Кражби и лъжи.
Математика е проста наука, но не е за прости хора - много си прав. Само че, имаш фундаментални поне 2 грешки. 1. Ако примем, че цената на входната суровина, съставляваща 50% от крайната цена, падне с 50%, това означава, че крайната цена трябва да падне с 25%. (50% + 50% х 50% = 50% + 25% = 75%) 2. Най-голямата перо в цената на горивата (бензин и дизел) е акцизът. А той е постоянна величина, не процент от стойността. В момента ставката на акциза е 710 и 646 лв за 1000 литра съответно бензин А95 и дизел, т.е. 0,71 лв и 0,646 лв за 1 литър. При това, върху него се налага и ДДС 20%, т.е. само акцизът за 1 литър е 0,85 лв за бензина и 0,77 лв за нафтата с ДДС. Отделно има и ДДС върху останалите компоненти - гориво на изхода на рафинерията, транспорт и т.н. Така сметка показва, че при около 2 лв цена за 1 литър бензин или нафта, ДЪРЖАВАТА ПРИБИРА ПОЛОВИНАТА, а всички останали - рафинерия, транспортни фирми, дистрибутори и бензиностанции си делят другата половина. Сега можеш да помислиш кого да виниш за лакомията му...
Много точен коментар! Троловете се правят, че не разбират, че акциза се определя на литър, а не на цената му!!! Ако примерно акциза е 1.20 на литър, то при СПАД на цената всеки потребител вече ще купува със примерно заделените 200 лева на месец ПОВЕЧЕ литри, съответно в държавата ще постъпват ПОВЕЧЕ акциз (1.20 за всеки литър). Отделен е въпросът, че сега и потреблението е свито, но дори е така или не при всички случаи на падане на цената на горивата, в държавата ще постъпват повече акциз. ПРОСТ НАРОД - СЛАБА ДЪРЖАВА!!!
.. и тоя "умник" е от лакеите, които приемат за нормално защитата на корпоративните интереси преди тези на гражданите! Цената няма да падне, докато няма свободна конкуренция и монопола е защитен с уклончиви закони! Той не ни обяснява какво трябва да се направи и как трябва да стане, а как няма да стане, защото такъв е "реда"!
Основна причина, цената да не спада, както "от началото на 90-те години" е РАЗМЕРА НА АКЦИЗА + разни таксички и накрая на всичкия буламач ДДС(което е 1/5 - за справка през турско най-жестокия данък е "десятъка" - 1/10) Сега ясно ли е къде отива "лъвския пай (1,10 до 1,30 лв.) и защо няма евтин бензин?
Ако беше казал "лъвския пай" от 0,7 до 1,7 (например) щях да се съглася с теб. Само акциз + ддс ти е 1 лев на тия цени, а по-рано и повече.
Четеш ли внимателно? ""лъвския пай" (1,10 до 1,30 лв.)" т.е 1,10 до 1,30 лв е САМО "лъвскияТ пай"
Имаш някакъв проблем със себе си. Вземи го напиши разбираемо, защото щом аз не съм те разбрал, много хора също няма да те разберат. Няма да ти обяснявам защо. Аз на теб минус не съм ти слагал, макар да не съм знаел, че говорим за едно и също нещо/ един и същи ефект. И накрая, но не на последно място - не е лошо, когато говориш за акциз, да споменеш и проблема със сивия сектор при горивата...и онзи другия с данъчните складове.
как в белгия цената падна с 30 цента а в българия не може ,и кой си мислите че лъжете с тези изказвания .не ми го побира акъла вече
При цена 2.20 преди цените да паднат и 50% данък и акциз от цената,които също би трябвало да паднат,но да не издребняваме ,да видим какво се получава?На 20 февруари,цена на петрола 53 $,на 10 април 23$,спад от 57%.2.20 дизел на който изваждам 50% данък и акциз и остава 1.10,от които вадим 50% за да не издребняваме пак и остава 0.55 ст.От 2.20 вадим 0.55 ст и е равно на 1.65 лв.А да каже някой където е бил 2.20 дизела февруари къде е сега 1.65 лв?
При аптекаря е 1.57 лв/л, Ми сега, ко?
Руска колония е България,в САЩ 1галон е 1.50$Само за седмица цената падна със 80 цента.
Не думай, емчи как по западна Европа спадат а в руската колония не?
Махнете митническите складове при внос на горива и гледайте дали няма да има спад на цените. Само така може да се разбият всякакви съмнения а договорки и монополи на пазара. Освободете вноса на горива без акцизни складове (не говоря за отпадане на акциза). Само така ще имаме пазарни цени, макар, че останаха освонвно само големите вериги на пазара в резултат на лобистките закони и унищожаването на дребните бензиностанции.