Ръст от 50% отчита УниКредит на потърсилите финансиране на стоки и паричен кредит за Черния петък за 2022
Статистиката на дружеството за потребителско кредитиране УниКредит Кънсюмър Файненсинг отбелязва ръст от 50% на потърсилите финансиране на стоки и паричен кредит в дните на намаления тази година. Значително по-висока е и средната стойност на покупката - 1 075 лв., което е с 19% повишение спрямо миналата година. Това нарастване се дължи не само на покачването на цените на стоките, но и на доброто планиране и нагласата на клиентите да спестяват.
През 2022 година най-търсените стоки на Черния петък са малките домакински уреди - 27% от закупените стоки, електроника - 23% и компютри - 22%, следвани от мобилните телефони - 14%. За сравнение - миналата година компютрите, телевизорите и мобилните телефони бяха най-търсените стоки на Черния петък.
От дружеството отчитат и огромен ръст в размер на 70% за финансираната сума, спрямо предходната година и 50% ръст на заявките за финансиране на покупки в продажбите за трите дни при големите търговци на стоки. Но въпреки прогнозите за покачване на онлайн пазаруването, се забелязва спад от 5% във финансираната сума на закупените стоки и 14% спад на заявките за финансиране на самия Черен петък спрямо предходната година. 43% от клиентите са кандидатствали онлайн, докато през 2021г. са били 62%. За трите дни на намаления онлайн заявките за стоково финансиране са 29% от общия брой за периода, като 70% от тях са направени на самия ден и 30% в следващите два дни. Видимо клиентите отчитат факта, че намалените и търсените продукти се изкупуват по-бързо и използват първата възможност, за да се сдобият със стоката, която спрямо техните приоритети, не е за изпускане.
За разлика от предходните две години, когато делът на жените нараства прогресивно, тази година има ръст на мъжете. Покупките направени на тазгодишния Черен петък се разпределят между 55% мъже и 45% жени, за разлика от миналата година, когато мъжете са 51%, а жените 49%.
Най-много от клиентите, закупили стока с финансиране са на възраст 29-39 години, като тази група отбелязва ръст от 40% спрямо предходната година, а 42% от тях са пазарували онлайн. Тенденцията при възрастовата група 39-50 г. се запазва и те продължават да предпочитат да пазаруват във физическите обекти на търговски партньори на УниКредит Кънсюмър Файненсинг - 63%.
Отчита се и осезаем ръст в потребителското кредитиране - от 24% в седмицата на Черния петък, като финансираната сума по тях е с над 40% по-висока от данните от предходната година. Онлайн заявките за паричен кредит заемат все по-голям дял от общите - наблюдава се увеличение с над 30% на годишна база, което е почти 8 пъти повече от ръста през 2021. Това се дължи и на факта, че дружеството за потребителско кредитиране предлага на своите клиенти изцяло дигитален процес през приложението Булбанк Мобайл, в което те могат да кандидатстват и усвоят сумата до 1 час, само с няколко клика и минимално количество данни. Статистиката показва, че 60% от клиентите усвояват средствата си до 3 часа, което е в пъти по-бързо и удобно от кандидатстването във филиал. Тенденцията е потреблението да остане стабилно с все по-голям интерес към онлайн продажбите.
По време на коледните празници очакванията са пазаруването отново да отбележи ръст, но с по-нисък темп от предходната година, предвид сериозното купуване на подаръци на Черния петък. Предвижданията са фокусът на най-желаните стоки отново да е в сферата на електрониката и домакинските електроуреди.
Материалът е предоставен от УниКредит Булбанк
НАЙ
Какво трябва да знаем за приемането на еврото?
Президентът за "Боташ": Управляващите нито ползват договора, нито продават на трети страни
Защо няма пазар там, където трябва да има
Китай може да ускори одобряването на заявления за износ на редкоземни елементи за ЕС
Какво трябва да знаем за приемането на еврото?
Президентът за "Боташ": Управляващите нито ползват договора, нито продават на трети страни
Защо няма пазар там, където трябва да има
Повечето плодове поскъпват, а зеленчуците поевтиняват по стоковите борси и тържищата