Производителите на електромобили увеличават отстъпките
Търсенето се оказва под очакваното, главно заради високите цени, негативни съобщения за изтегляне на превозни средства и лошата инфраструктура за зареждане
Обратно в новинатаКоментари - Производителите на електромобили увеличават отстъпките | Бизнес.dir.bg
Коментари
Карам си с кеф електрокара, кефа се на динамиката и мощността, слушам си качествена музика в пълна тишина, зареждам си нощем в гаража, плащам 2-2,50 лв на 100 км, пътувам си спокойно до Гърция (и там си зареждам в къщи) и до СПА хотелите, където за гости на хотела зареждането е безплатно. Пък вие си плюйте колкото искате. Като му дойде времето, ще му мисля каква да е следващата ми кола.
НА газ и бензин мога да мина към 1200 км. Напрвете го на ток 650-750 и си стискаме ръцете. А, да, колата да не е повече от 5000 евро...
Вместо да увеличават "отстъпките" да вземат да НАМАЛЯТ ЦЕНИТЕ... искат да живеем "зелено", а "зеленото е в пъти по-скъпо от "обикновеното"... тъпаци...
Ел. автомобилите, до 10 години батериите ще се усъвършенстват и ще поевтинеят цената им рязко ще падне. Едно време никой не искаше да пие кока-кола, а сега...
Мъжете не се интересуват от играчки на ток.
Само коне и гребни лодки за истинските викинги!!! Баба ти само на дизел е гребала, като млада!! Амаха!
Явно нямаш и не си карал електрически автомобил. Единственото преимущество на автомобила с ДВГ е времето за зареждане ...
....едно много голямо преимущество имат ДВГ над електричките, и това е пробегът. А най-големият недостатък на електричарките е,че капацитетът на батерията пада с времето. За около две години вече е на малко над 50% ако сте късметлия!
1.Скъпи са. 2.Трудно се продават "втора ръка"(няма луд да ги купи, когато батерията намали капацитета си) 3.Експлоатационните им разходи не са токова ниски, колкото в началото ни обясняваха - напр.по бързо скапват гумите и спирачната систрема, а и електроенергията не е "без пари". 4.Малък пробег, който става драстично по-малък в студено време. 5.Проблеми със зарежднето както в града (ако живееете в апартамент и нямате гараж), така и на извънградско (малко станции). Сигурно има и още, но за мен и това ми стига засега да не бързам с покупка на ел. автомобил. Решил съм да си купя дизелов автомобил. Даже няма да е хибрид.
И тука е капан като фотоволтаиците , след периода на употреба ще има яко цакаме (еко норми) , за да ти изкупят обратно токсичните литиеви батерии които не можеш просто да изхвърлиш във варела ....
Ще има период на елекромобилите първо защото са екологично чисти, второ КПД- то на ел.двигателя е 3 пъти по-високо, трето по-прости и лесни за производство и обслужване са . Най-големия проблем е че капиталът налага спекулативни цени от 3 до 5 пъти над производствената стойност, но и това е до време. Производството е лесно и е възможно и българска фирма да се пръкне на пазара.
Цените на електромобили ще падат но цените на тока ще растат и кой се преебал преебал се. Някой разчитат на фотоволтаици но и там ще ядат бахура на капитализма
Нали ако се качи тока, ще се качат и горивата бе. Отделно ако си мислиш, че хората даващи по 100к лева за кола се вълнуват от цената на тока, верно трябва да си доста тъп.
Преди години ревяха,че сме се затрупали от батерии за мобилни телефони. Чудя се кога ще нададат вой за батериите на електричарките и хибридите!
Вече има, но го заглушават, за да изцоцат колкото може повече. Вече се чудят и къде да загробват перките на ветрогенераторите ..... изобщо технологията не се е развила достатъчно за тия неща :)
Прекомерната употреба на алкохол води до еуфория, неаргументирани решения и необосновани действия. След еуфорията настъпва изтрезняването, което е придружено от махмурлук, изразяващ се в главоболие, повици за вомитиране и лошо настроение. Исторически примери има безброй.
А може би причината е не само липсата на адекватна инфраструктура за зареждане и цените, а и че технологията все още не е достатъчно изпипана. Да си спомним за кораба край Нидерландия дето се запали от електричките, за автобусите в Германия и още десетки други инциденти. Кой ще иска да даде една торба пари и да седи в електричка, която може всеки един момент да пламне като факла. Мерси ама ще пропусна засега. Те виж след десетина години може, даже по-скоро да, но засега пас.
Добавям малкия пробег.......... Не може да минават 200 - 250 км. и след това 5 часа зареждане. Давам пример, трябва да закарам детето при баба му - 300км. да погостувам час-два и не мога да се върна същия ден, защото не е да отидеш и да сипеш 30 л. гориво и потегляш веднага
Производствената чена на батериите вече е под 100$ за КWh, а ги продават на 400$ за КWh. Има място за доста по-голямо намаление на електрокарите
Търсенето действително е под очакваното, но има един нюанс. Няма търсене за електрическите автомобили на установените производители, но продажбите на EV се увеличават тази година в сравнение с 2022г. А обяснението е много просто - има търсене на автомобили на Tesla и BYD, което се вижда от увеличаващите се продажби на двете компании. Продават те, а останалите стоят отстрани и гледат.
мда, защото продават в Китай. А там "търсенето" е изкуствено. Има много закупени електромобили, които стоят на огромни паркинги. :-)