Коментари - При добре работеща пазарна среда и регулаторна рамка, ВЕИ ще бъде най-евтината енергия за потребителите | Бизнес.dir.bg
назад

При добре работеща пазарна среда и регулаторна рамка, ВЕИ ще бъде най-евтината енергия за потребителите

ВЕИ секторът няма нужда от финансова подкрепа от държавата и такава не трябва да има, единственото нужно е да има ясни „правила на играта” и да не се пречи на компаниите

Обратно в новината
| Автор : Рая Лечева, 3e-news.net

Коментари - При добре работеща пазарна среда и регулаторна рамка, ВЕИ ще бъде най-евтината енергия за потребителите | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

.... щом говори за батерии, като средство за съхранение на енергия в смислени количетва ..... няма и в обозримо бъдеще няма да има такива батерии, освен, ако господин експертът не сънува цяла Добруджа покрита с такива. Аман от експерти!

Господине, Американските експерти в Конгреса докладват че цената на електроенергията добита от ВЕИ е межди 5 и 8 ПЪТИ по ВВИСОКА от тази на Атомните Централи! А имайте поне малко чуство за Отговорност и спрете да Спекулирате и Заблуждавате Обществото и да ограбвате Бедния ни Народ !

Признавам че не четох статията. Само заглавието и снимката погледнах. Но определно стават за реклама на нещо като - "тука има, тука нема".

а не ве, няма финансова подкрепа! Вече 15 години ги дотираме като луди. Не зелена, а златна ни излезе тази "възобновяема" енергия. Тя не е зелана по принцип, но това друг въпрос.

Лозунг в ДИРа: Ден да няма без зелена простотия!

Докога ел.ток от Веи ще бъде с преференциална цена? Години минаха,но не намаляват цената.Не стига че соларни паркове и перките имат нисък КПД,по нисък и от въглищата,ами у нас се хаби плодородна земя за соларни паркове и перки.

Абе тъпак, я го разспиши черно на бяло къде ще ми излезе сметката ако изплзвам батерии! Аман от зелени шамани и мошеници! Като кажеш "сторидж системи" и трябва да звучиш като голям умник може би? Какво разбираме ние от системи за съхранение, изжинявам се от "сторидж системи".

"След това голяма част от клетките могат да се използват отново, но с намален капацитет. На края на живота им трябва да се рециклират, като в момента се разработват много нови технологии за рециклиране специално на литиеви батерии. Нямам съмнение, че батериите, които се инсталират сега, ще бъдат рециклирани на края на живота си - металите в тях ще бъдат прекалено ценни, за да бъдат заровени в земята" .. да и силно токсичните отпадъци от този процес къде ще ги денем?

ВЕИ никога не е било и няма да бъде евтина и екологична енергия! Дори и на Марс! Откъде ви взимат с толкова промити и недоразвити мозъчета, че не можете да съобразите 2 и 2, че прави 4? Освен ВЕЦ, ресурсът за който е ограничен, нищо друго не може да ти даде евтина и екологична енергия!

Той и водородът е много икономичен и екологичен, обаче ако има откъде някой да ни го даде в неограничени количества и ние просто да го изгорим... Обаче ако включим в уравнението И получаването му (да речем от вода чрез електролиза) съхранението и транспорта му, и работата става дявол на магаре... По-добре изобщо да не се захващаме!

празни приказки, бъркане отзад и усвояване на евро-средства.

Младежът има вид на добре облечен и много убедителен МОШЕННИК ! Доста празни приказки и ако поне малко се интересувате колко енергия се съхранява с ПАВЕЦ ще разберете какви опашати лъжи ви приказва добре обличащия се измамник. Общата мощност на ПАВЕЦ е 1,3 GW максимално в най-добрия случяй, а към момента за балансилане в пика 19 часа са необходими около 2,5 GW. Т е. останалото 1,2GW трябва да е на батерии или да се направят оше ПАВЕЦ мощности. Като прибавите и изискването за замяна на ДВГ колите с електрокари за 1 милион електрокари ви трябват 55 GW при равномелно зареждане в денонощето за 24 часа са 2,3 GW приблизително. Тях от къде ще ги вземем като за другите електронужди в България ни трябват от 5,5 GW до 7,7 GW при положение че използваме газ за отопление в градовете с централно парно както е в момента, ама и него искат да го махнат и да произвеждаме "зелен" водород та да се топлим. Като се сумира всичко ще се получат такива цифри, от които "добре облечените" мошенници ще изглеждат още по-добре облечени, а вие ще стоите на студено и тъмно, ако междувременно не си купите чугунена печка на дърва. Честито на печелившите!

Айде пак тъпак се изказва малоумно. Колите имат среден пробег 30-40 км, а не 400 км за да се пълнят изцяло. За 3 (три) милиона автомобила са достатъчни 730 МВт мощности или около 10 пъти по малко от това, което си написал. Павец Горна Арда е проектиран и нищо не се прави по него. При ползване на хиперинверторни климатици, които относно заплатите вече са доста евтини дори за отопление не е нужно парно. Хиперинверторен климатик от нисък клас с 500Вт потребление дава около 2,5 кВт, в най-лошия случай при -15 градуса около 1 Квт. ветрени централи и батерии могат да дават нужното и като резерв въглищни централи около 2000 МВт. Сега имаме 5000мВт.

Много знаеш бе? Електролизата е с 90% ефективност, а при горенето между 40 и 60% и при 10 000 МВ фотоволтаици и потребление около 4Мвт всеки божи ден може да се правят с 8000 Мвт водород на час, с който да се произведе около 3000 Мвт на час т.е. под 2,5 пъти по скъп ток. Само дето през нощта консумацията пада до 2800 МВт, колкото прави само АЕЦа, вятърни и ВЕЦ централи. И тоя водород ще си го кътаме или изнасяме. А ако имаме 20 000 МВт фотоволтаици? А тока от фотоволтаиците е почти безплатен, ако изключим началната инвестиция, която се изплаща при сегашните цени на тока за 2-3 години при живот 30 години. За домашна ФЕЦ и регулирани цени изплащането е около 7-8 години. и пак имаш 20 години безплатен ток. А масово това ще стане факт, когато тука се оправи законодателството и администрацията.

айде още един многознаещ тъпак. Всичко което се ползва в батериите се копа и съответно може и да се закопа. но няма нужда. Използва се отново

Е ти тъпака си по експерт. Дори не си прочел статията щом за Добруджа пишеш.

"Добре работеща пазарна среда" и "регулаторна рамка" са антоними. Ако ВЕИ беше най-евтината енергия, хората просто щяха да минат на ВЕИ. Въпреки безумния въглеродния данък ВЕИ не са нито евтини, нито надеждни.