Партньорите на Виенския икономически форум в България – „Главболгарстрой Холдинг“ участваха в среща на форума в София
Калин Пешов, председател на УС на ГБС и член на Борда на директорите на форума, засегна темата за Шенген
Конференция под надслов "Продължаваме да строим икономически мостове в тежки времена", събра членовете на Борда на директорите на Виенския икономически форум, политици, бизнес експерти и предприемачи в София, за да обсъдят актуалните предизвикателства и възможности пред регионалната и глобална икономика.
През миналата година българската строителна компания "Главболгарстрой" стана официално представителство на Форума в България, поставяйки началото на съвместна работа по задълбочаване дейността на организацията в страната, в съзвучие с общата стратегия за насърчаване на регионалното икономическо сътрудничество.
Събитието в резиденция "Бояна" бе открито от посланик д-р Елена Кирчева, основател и генерален секретар на Виенския икономически форум и посланик д-р Емил Брикс, директор на Виенската дипломатическа академия и президент на ВИФ.
Според посланик Кирчева, провеждането на издание на форума в София е още едно доказателство, че общите интереси на активните икономически субекти, ангажирани със сериозното желание за просперитет на региона от Адриатическо до Черно море, работят, а мотото на форума "Икономиката е моторът" е по-вярно от всякога. Форумът продължава да се доказва като европейската икономическа платформа, където се срещат визионери, каза още тя.
В панела, фокусиран върху икономическата и финансовата стабилност на региона, Калин Пешов, председател на Управителния съвет на "Главболгарстрой Холдинг" и член на Борда на директорите на виенския форум, даде за пример различните видове мостови съоръжения в строителството, като направи паралел с икономическите мостове, които съществуват, видими са и изпълняват своята функция. В допълнение, изказването му насочи вниманието и към темата за пълноправното членство на България в Шенген -цел, към която трябва да се стремим. Според него влизането в Шенгенското пространство със сухопътните граници ще разшири още повече възможностите пред икономиката в региона.
"Има гредови мостове, има вантови мостове, но няма стотици видове. Същото е и в живота. Имаме мостове между нации, между държави и между хора. Те се изграждат въз основа на културата, спорта и икономиката, за която говорим и днес. Преди седемнадесет години, нашата компания построи две болници в Северна Македония, а преди четиринадесет - емблематичната сграда на Съдебната палата в Косово. Имаме много служители от Албания. През последните пет години пък имаме изключително силно партньорство с Турция за материали и възлагане на дейности", каза Калин Пешов.
За значението на Шенген говори и министърът на икономиката Петко Николов, според когото пълното присъединяване към Шенген ще осигури икономическа сигурност за всички икономики в региона.
"Общият ефект от присъединяването на България по суша в Шенген се оценява над 1 млрд. лева загуби годишно в регионален аспект. България подкрепя присъединяването на всички държави от Западните Балкани към ЕС. Разширяването на транспортната и енергийна регионална свързаност е ключова за справяне с нарушените вериги на доставки. Инициативата Виенски икономически форум е възможност за икономическо развитие не само за региона, но и за целия ЕС", каза министър Николов.
Участие в дискусията по темата за икономическата свързаност на Европа взеха още Бьорн Габриел, ръководител на Европейска инвестиционна банка (ЕИБ) за Северна Македония, Анка Йоана Йонеску, директор на "Европейска банка за възстановяване и развитие" (ЕБВР) за България, и финансовият консултант и бивш главен изпълнителен директор на "Raiffeisen Bank International AG" д-р Хърбърт Степич.
НАЙ
ЕС изчерпва газовите си хранилища с най-бързи темпове от намаляването на руските доставки
Защо някои страни препоръчват да държим пари в брой вкъщи
Германия ли е виновна за високите цени на тока в Европа
Китай: недостигът на ванилия и истинският проблем на индустрията
ЕС изчерпва газовите си хранилища с най-бързи темпове от намаляването на руските доставки
Защо някои страни препоръчват да държим пари в брой вкъщи
Германия ли е виновна за високите цени на тока в Европа
Китай: недостигът на ванилия и истинският проблем на индустрията