Пандемията продължава да задушава автомобилния пазар в ЕС и България
С повече от 2/3 да спаднали продажбите у нас през май 2020 г. в сравнение с май 2019 г.
Обратно в новинатаКоментари - Пандемията продължава да задушава автомобилния пазар в ЕС и България | Бизнес.dir.bg
Коментари
И какво ще ги правим тези 250 автомобилни заводи-мастодонти, които са на територията на България? :)
Добре, че е само един завод, който работи на 30% от капацитета си. Останалото можем да го броим за квартални цехове и гаражни производства. И тук ББ в Неговата величайша мъдрост, се оказа прав :).
И какво отношение има това към реалната икономика на България? Публична тайна е, че автоджамбазлъка е на 90% в узаконения Сив сектор. Сиреч по-никакъв начин не се отчита с нужните данъци, осигуровки и такси. А това е вече сериозно нарушени. Нещо като общността на по-малките Черепчета!
Може да живеем икономично на макс разбрахме повечето хора... Без море, без коли, без заведения и кафета... ЖИВОТА ТРЯБВА ДА ПОЕВТИНЕЕ РЯЗКО И ДА СЕ СРИНЕ ИМОТНИЯ ПАЗАР И ЦЕНИТЕ НА ВСИЧКО ЗА ДА ИМА ПОНЕ МИНИМАЛНА ИКОНИМИКА :)
Затова, К. Георгиева казва, „Купувайте" За да тръгнат заводите за да има заплати за работещите за да се завърти „колелото"- пари, стока,пари!?
Не съм засегнат от кризата и обмислях покупка на нова октавия или някоя върната от лизинг А4. Смятах, гледах и накрая си оставам поне още година-две с със старата колица на пропан. Пари на вятъра е за мен инвестицията в нова каляска, при положение, че и пробегът намаля заради работа от вкъщи.
За 100г. при златно покритие на долара, цените са се увеличил или намалели с 1до 2 цента!? След премахването на златното покритие, цените растът а парите поевтиняват!!?
Според мен само симулират. Купувам си нова кола от един от големите търговци, представител на една от големите марки в София. Уж щеше да има отстъпка за налични автомобили (поне такава реклама правиха). Нищо - продват я на старата цена. Докато затворихме сделката ме уверяваха, че е налична. След като си видяха парите се оказа, че я нямали и трябвало да чакам 3 месеца доставка. Дано все пак я доставят за цената, която съм им платил.
Цените винаги са едни и същи?-Просто парите стават по евтини.В стрмежа си търговеца да спечели повече, прави парите по евтини!!
Как да не паднат продажбите,като масово орязаха заплатите на хората,от делно спяха масово бизнеса на хората,от де пари за коли и каквото и да е?!? Това са последствията от стопирането на икономиката,а и вдигането на цените спекулативно ще докара още по голяма криза! Вместо сега да се намалят цените и да се привличат потребители,вместо сега да се финансират хората,да се стимулират да купуват,това не се прави,режат им се парите,ами как да няма криза после! Икономиката е създадена за да се въртят парите в нея,а не да се трупат и пазят в банките!!! В момента само в България има над 100 милиарда,а после нямало пари,ама друг път,нямат пари работещите роби в България,алчните феодали са прогнили с пари,но ги кътат в банките и не искат да дават нищо от тях,въпреки,че тези пари са откраднати от работещите роби!
И нито дума за това, че продадените 3641 нови автомобила през 2019 Май в България са всъщност в болшинството си лизингови договори, а на директни продажби. Въпрос за мелеон бакса - Какво е увеличението на прекратените лизингови договори в България?
Стандартните договори за покупко-продажба имат срок на доставка и неустойки. Ти трябва да си знаел в момента, в който си договорил цената, кога ще получиш платената стока. Не виждам за какво ревеш?
3-ма "заболели" на 10,000 = епидемия 4-ма "заболели" на 10,000 = пандемия НЕВЕЖЕСТВОТО е СИЛААААААААААААААААААААААААААА !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
също и по качество. а не като дефектните евробангии, за които никой не обелва дума в европа
По договор е 15 дни след плащане. Малко след това обаче ми се обадиха да ми кажат, че станало грешка и колата реално не съществува, а трябва да се достави нова. За мое успокоение, щели да накажат търговеца, който ми я е продал като му платят бонуса за продажбата, когато ми издължат колата. Пари нямало как да върнат защото нямали такава практика. Ако искам да ги съдя.
Да де ама пък гледайте какво става със строителството! Даже тука в БГ! Увеличило се е, бая при това! Само се чудя какво ли ще стане когато останем 1-2 милиона бугаре! Което май ше е в най-близкото бъдеще!
Ако помислите малко, ще стигнете до извода, че лек автомобил за лични цели, въобще не ви е необходим! Седнете един ден с лист и химикалка и сметнете годишните си разходи по личния автомобил + цената която сте платили+овехтяването всяка година! Ще се хванете за главата, как парите ви изтичат между пръстите! Според мен, притежаването на личен автомобил е необоснован лукс! За служебен е необходимост, или такси, въобще автомобил който с експлоатацията си изкарва пари и ви храни, всичко друго е безумие и суета! Лично аз, от както се осъзнах, си купих велосипед, и от тогава разбрах, че София не е толкова голям град и че съм пръскал хиляди левове за да стоя по задръствания и да плащам глоби! Край на глупоста, вече съм свободен човек със нормална нервна система!
Не съм съгласен, мисля, че гледате от собствената си камбанария. Повечето хора не работят на 30 минути с колело. За болшинството домакинства автомобила си остава необходимост.
Има и градски транспорт, който е по удобен, с оглед на това, че човек докато се вози може да свърши куп полезни неща! Вече бус лентите са свободни и градския транспорт е редовен и бърз! Ако тръгнете на почивка, може да ползвате влак, автобус, самолет или рентакар! Пак ще ви излезне по евтино от притежаването на личен автомобил, и да не забравяме и по спокойно ...
А за тези които не живеят в град и им се налага да пътуват до местоработата си да кажем 10-15км+. А тези които нямат 14 големи магазина около тях и ходят да пазаруват 1 път на 2 седмици? То верно, че в българия не са много тези хора, понеже вече никой не иска да копа, а само иска да си "бере" в магазина, но ... да кажем, че доводите Ви не са валидни винаги. То хубаво да си "свободен", "млад" и "красив", но е хубаво да може да погледнеш и на повече от 15см. от носа си.
Прав сте, аз гледам малки женски ко.и на по 5-6 години бензин. От декември няма промяна на цените. Затова маска, трамвай, пеша или ме возят приятели. Като кажат или напишат, че цената не подлежи на коментар, аз си оставам без кола, а те си остават с кола и явно са доволни....
Пълни глупости, явно нямаш семейство с деца, иначе нямаше д аговориш такив аглупости, пък и ми е гнусно и гадно сред хората, предпочитам си да съм си сам в моята кола.
Нито съм хубав, нито съм млад, нито красив! Единствено съм прагматичен и разумен! Съжалявам, че живеете толкова неудобно и работата и магазините са толкова отдалечени от вас! Трябва да помислите за повече удобства, и как да подолрите живота си все пак живеем в 21 век. Тези 15 сантиметра от носа, със 100% се отнасят до вас, видно от написаното! Що не си копате градината и да си гледате добитъка, като не сте от град!??
Работя нощни смени от 12 години, градски транспорт няма, 15 км в едната посока, пътят минава през големи булеварди, околовръстно и т.н. За колело забрави. Моторите също се изключват от уравнението в половината от годината. Единственият вариант остава такси, което излиза 450-500лв на месец. Колкото ми излиза и колата с все ремонти, поддръжка, застраховки, данъци. Ако работиш на 1 км от вкъщи и от 9 до 5 - ясно. Но не всички са така.
В семейство с деца лекият автомобил е необходимост. Нов или втора употреба е въпрос на възглед и на възможности. Да, има и автомобили, които определено са лукс. Но защо човек да не се поглези с нещо луксозно според възможностите си и желанията си? Познавам хора каращи доста скъпи коли, които ходят с някакви евтини телефони. И един който едва вързва двата края, но има последен модел iPhone. Всеки с мераците си.
Съгласен съм, че закупуването на нов автомобил е излишен разход ( ако естествено статуса на закупуващият не позволява това да бъде в името на изграждане на имидж) Обаче понякога обстоятелствата налагат това. Аз например живея в провинцията но за да запазя сравнително добре заплатената си работа в София, навъртам х 2 300 км месечно Отделно от това поне още х 500 км/месечно да видя възрастните си родители които са далеч от мен + още около 500 км на месец за семейни екскурзии, разходки в планината, прочие Ето станаха към 3 300 км на месец Тоест в случай като моя новият автомобил е необходимост ( употребяван такъв , дори "запазен" е компромис).
И продължаваш да упорстваш, за да не изглеждаш глупаво в очите на останалите, а се закопаваш сам. Пак повтарям, има договор за покупко-продажба или още по вереотно лизингов договор и ти си мълчиш за него. Но и дватата договора имат изрично упоменат срок на доставка на стоката и неустойки за виновните страни. Стандартно е така. От тук нататък имат няколко варианта за действие. 1. Прекратяваш договора, поради изменение на договорените условия, защото новите не те устройват. И, забележи, новите условия не се съобщават по телефона, а писмено. 2. Да оставим настрана, че имаш 14 дневен срок, който в общите условия за търговеца може да е намален на не по-малко от 10 или увеличен до 30 дни, в които да разтрогнеш този договор, као ответната страна не е направила разходи по него. 3. Приемаш обезщетение, най-често доп. оборудване или безплатно обслужване в сервиз и си траеш като мишка.
Аз мисля, че този срив в продажбите на автомобили щеше да се случи и без коронавируса. Производителите на автомобили избягаха твърде далеч от понятието надежден автомобил. Една нова кола днес е поне два пъти от аналогична нова кола от преди 20 години. Купето и е от по-тънка ламарина и съответно по-нетрайно, двигателят при една и съща мощност е с обем 2/3 от обема на старата кола. Което означава, че физическото и топлинното натоварване на новия двигател са по-големи, отколкото на стария, съответно новият има много по-кратък ресурс. Освен това новите коли вече са натъпкани с прекалено много електроника, а в нейните проблеми не могат да се ориентират и във фирмените сервизи.
Не е немислимо. Много хора живеят в Перник и работят в София (Има и обратния вариант). Те ако пътуват с кола при 23 работни дни в месеца, правят 2300 на месец.
Щом си си избрал такъв живот, живей си го! Аз предпочитам живот с кола. А ти прибирал ли си едното дете от детската градина, другото от училище при силен дъжд с велосипеда? Или съпругата и децата са само излишен разход? Пожелаваш си секс - хайде при жрицата на любовта - на нея затова и плащат, пък и е по-способна от повечето съпруги. А колко е романтично да отидеш до Лефкада без лека кола не е за вярване! Взимаш автобус до Солун, после от там до Атина, от Атина до Превеза и от Превеза си само на една ктрачка от Лефкада! И е много хитро - докато стигнеш, станало време за връщане и не плащаш на хотелиерите.
Чуек, много сложно го направи! Аз не купувам самолет за да ползвам лизинг и да подписвам дълги договори. Изкарвам дотатъчно за да си позволя да платя кеш. И си държа на думата. Очаквам отсрещната страна също да си държи. Като ми кажат 15 дни. 15 дни. Такива грешки за по 120,000 лв не приемам.
..."..До 1992 година автомобилите се правеха от инжинери, до 2015 от икономисти, а след това от ...джендъри...."... То за криза в автоиндустрията си се говори поне от началото на миналата година. Някъде преди 1 година в Германия написаха,че ще трябва да съкратят поне 600 000 души заети. Но не свалят цените,катилите,а после ревът- "Де държаво-помагай"- те.е раята плащайте. А в България клапари колкото щеш. В Германия колите дизел били 2 за 5 ЕУР..... Аз сега съм без кола. Искам да си купя VW T 6,150 КС ,8-9 места , но под 18 000 ЕУР втора употреба читава не може и да помислиш. Нова-от 52 000 нагоре...После- не ни вървят продажбите....