Коментари - Любовната афера с електромобилите повехна: Европа се завръща към бензина | Бизнес.dir.bg
назад

Любовната афера с електромобилите повехна: Европа се завръща към бензина

Спадат продажбите на електрически превозни средства, за сметка на това се увеличават поръчките на колите с ДВГ. Продължават дискусиите и за внедряването на синтетични автомобилни горива

Обратно в новината
| Автор : Георги Велев, 3е-news.net

Коментари - Любовната афера с електромобилите повехна: Европа се завръща към бензина | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

...досега в нито един форум не получих ясен отговор от никой как точно природосъобразно ще бъдат рециклирани мъртвите батерии и какво ще правим с последиците от отровената почва, като рак и други болести по хората?

Докато трилитровият ми ХМ върви, няма как да погледна друго четириколесно!

И акъл да имаш и на време да ти дойде.....

Ел коли с батерии са недоносчета. Ел колите са екологични когато са на контактна мрежа - като тролеи или трамваи, но там няма как да се таксуват колите по отделно ...

Електрическите коли се лансираха от форекс калпазаните, дето нищо не разбират от техника но са много добри в това да ти продадат пирон за 100 долара

Натискам "+" - няма реакция, натискам "-" с идеята да го променя след това - не помръдва! Моят "-" да се счита за два "+"!

Автомобилите трябва да са на бензин, ванове и камиони на дизел. Мотопеди и мотори на батерии, за да не вдигат шум.

Що бе, имам и дизелов 2.2 16 клапана, и 170 кончета, 5.5 на 100 излиза много добре. Пък е един тихичък, като бензинова.

Ами нормално е европейския пазар да е наводнен с евтини китайски електромобили. Хората имат евтина енергия от русия и ги правят евтини! В европа ще лапаме мухи със зеленета сделка на евротиквите от брюксел! Няма как да ги правим евтини, като се отказахме от евтината енергия!

Никой от богатите няма за цел да реши проблеми на бедните. Цялата патаклама за зелен преход не се основава на реални промени в производството имащи за цел да решат задача. Те са просто политики резултат на инвестиционна логика на хидра корпорациите и банкерите. Ако някой искаше да намали отпадъчната следа на ДВГ има само едно логично решение от години - ситнетични горива. Ако някой искаше да реши проблема с глада има само едно решение - конкурентен пазар на средно ниво. Не субсидии с цел убиване на средната класа и монополизъм. Феодалната логика зад електромобилите е видима при минимално напъване. Сваляне на цената на производство при автоматизация. Гарантирана безработица при прилагане на ИИ. Социален рейтинг. Бедност. Всичко е сървиси. Синтетично месце като принудително се създава ниша през вируси, които убиват свине и пилци. Само идиот не вижда кабала в Давос. И само идиот не си задава въпроса: Какво означава СВЕТОВЕН ИКОНОМИЧЕСКИ ФОРУМ? Суверенитет? Пазарна конкуренция? Капитализъм? В капитализъм няма нужда да регулираме малкият и средният бизнес а МОНОПОЛИЗМА. Останалото оставяме на пазарните процеси да го извадят. За това се смея на глас на всички, които си мислят, че живеят в капиталистическа икономика. Те даже и планчетата на ЕССР са през петилетка като в комунизма.:)

500+

Има и друго. Увеличиха им пътния данък 3 пъти повече от обикновена кола, щото тежали повече.

Производството на електрически автомобили и въобще измислената зелена сделка е най-голямото зло измислено от зелените изроди. За съжаление ЕС потъва с тази зелена сделка. Самото производство на електрически автомобили е по-замърсяващо от производството и експлоатацията на бензиновите атомобили. Ако управляващите в ЕС са идиоти НАРОДЪТ НЕ Е.

Подкрепям шефа на мерцедес на 100%! Оядоха се като гниди и ги мързи да гледат. И вместо да се конкурират с китайците се чудят каква оправдание да си измислят. Така и не разбраха, че потребителите не са тъпи и могат да преценят кое е хубаво и кое не. Превърнахме се в СССР с тази комунистическа политика! Китайците са много по големи капиталисти. Борят се със нокти и зъби за всеки клиент докато европееца си мисли че хората ще ползват всяка простотия която измислят защото все още си мислят, че са конкурентоспособни!

Записвайте си! Бензинов двигател с мощност 80÷110 Киловата, раб. обем 1,6÷2,0 литра, (това означава атмосферен, не турбиниран двигател) + КАЧЕСТВЕНА ГАЗОВА ИЛИ МЕТАН УРЕДБА ви осигурява възможно НАЙ-ЕВТИНОТО придвижване и съответно ниски експлоатационни разходи поне за 400÷500 000 Км! Това е реалността в България! Всичко останало е зарибяване на този етап!

Карах почти 13 години на газ, в момента в който разбрах, че жената е бременна, си купих дизел, повече кола на газ не мерси.

Това е ваше право на избор. Апропо знаете ли, че и до днес има индивиди, които за да си сменят батерията на телефона го носят на майстор, за да не ги „удари тока“?

И как точно си сменяш батерията на смартфона?

Ако беше забелязал, че пише „телефона“, а не „смартфона“, нямаше да питаш! Имай предвид, че дислексията е безсимптомна докато не стане очевидна за околните. п.пис: А относно смяната на батерия на смартфон – има си начин, но изисква доста по висока техническа грамотност и знания от твоите! Не се засягай, това е следствие от факта, че се страхуваш да караш МПС с газова уредба. Относно „страховете“ ти – знаеш ли че полупразен резервоар на дизел („нафтова печка“) се взривява много добре при по тежко ПТП, за разлика от газова бутилка, която не може да се взриви! (всичко това важи за изправна газова уредба) Не се шегувам и не искам да те вкарвам в нови страхове.

_stankow

Пълните електромобили нямат бъдеще, освен като луксозни глезотийки с 1% дял. Като градски коли за хора без семейства, живеещи в собствени къщи с два гаража и трифазен ток. Хибридите имат голямо бъдеще. Съчетават най-добрите качества на ДВГ и електродвигателя. По-нататъшният прогрес, подобрението на параметрите на класическия автомобил ще бъде чрез хибридните технологии. Ще се експериментират нови и нови схеми, ще се варират и изпитват различни комбинации от елементи.

Имат бъдеще, просто все още са недоносчета. Ако батериите са леки (т.е. с висока енергийна плътност) и съответно лесно сменяеми, вместо да сипваш гориво, просто ще сменяш батерията на бензиностанцията. Така хем пада изискването за бързо зареждане, хем бензиностанцията може да го играе "балансираща мощност". Та накратко, за да има "живец" в тая технология трябват: - батерии с енергийна плътност от поне 1 кВтч за килограм; - адекватно съотношение живот/цена (засега животът е кратък, а цената твърде голяма); - бърза смяна (в стил чекмедже с конектори или подобно);

хибрид е пълна глупост иникому ненужна. Съчетавайки дветехнологии е двойно по сложен. Като свърши батерията влачиш тегло на ДВГ... Разходът също не е по-нисък. Поддръжката по-скъпа. Беше тестово положениепреди да се внедри изцяло електрическо задвижване. Да се твърди, че с хибрид е по-чисто е същото като едно време в едно ресторантско помещениеда има мади за непушачи и за пушачи...

я си джъткам с ел. от ловешките, перфектни са

Всички европейски производители, барабар с каубойските тесли заслужават само това - да бъдат зверски пребити с техните собствени камъни. Когато мантрата за свободния пазар работи в тяхна полза, агресивно налагат правилата върху всички и мърдане няма. Когато в един прекрасен момент се явява играч, който ги бие в играта по техните правила, вият до небесата. Или да мрат, или да започнат да продават на истински справедливи цени. Електрокарите са много по-евтини и лесни за производство от класическите коли. Те обаче искат от нас да ги купуваме на 100% надценка. Слава на Господ, че не допуска създаването на еднполюсен свят е който правилата се измислят и налагат от една мизантропска мафиотска клика. Искрено вярвам, че всичко което ни се случва сега е за доброто на нашите деца, внуци и правнуци. Свобода и демокрация, ама истински!

Искат батерия, която да съдържа много енергия в малко място, мястото в автомобила е ограничено и също да е сравнително лека. Засега само литевите батерии отговарят на това условие а те никак не са евтини, даже са най-скъпите Сега немските подводници от ВСВ са били на оловни акумулатори ама там място има

лаф- Хев ю мъни- лъв стори, но мъни Ай ем сори, днес с пълна сила застигна изгъзиците на ЕС.

Нормално, като спряха субсидиите за покупка на нова електричка... Разликата в цената трудно се избива от тока с 10 000 км/година градско и крайградско.

По-добре намерете начин да прозведете синтетичен бензин и дизел от огромното количество излишна биомаса. Защо трябва да унищожаваме доказани технологии, които вършат работа евтино и надеждно?

Абе тука само задръстени ,безпарични,тесногръди професори.Ми..карайте си таралясниците и си сменяйте накладките пред блока

Отиде електо-коня у ряката с други думи. Хаха

а? чакай беее, кво стане беее Елънеее, помощ, кей пи ей урди евро йес розаво ми е йога ъес масурче биричка курвенце

са хубаво нещо, но засега на много от тях батериите са слаби. В най-добрищ случай до 500 км и трябва да зареждаш. В много страни елстанциите са все още рядкост. Миналия месец пътувах до Берлин - ами проблем е да се намери станция там, където ти трябва. В паркинга на хотела - само 2! А хотелът голям! Но в държавата, където живея, под път и над път. Да не говорим, че почти всички си имат и вкъщи. Така обаче не е в Европа!

всеки ден пътуваш най-малко по 600 км, та това те яде?

И два пъти годишно да пътува - все тая. Значи да ида от София до Варна трябва да зареждам поне веднъж по пътя / ако намеря къде/ и да отделя 2 часа допълнително. Или......да имам втора кола с ДВГ за извънградско пътуване , така ли? И къде му е киро на кирия?

но се налага 2-3 лъти в годината. Трябва ли да имам и кола за по- дълги разстояния??

На волгсфаген са паднали продажбите с трийсе процента, но какво да кажем за азиатските марки? Там увеличението е в пъти...

Всякакви реклами и политики в полза на електричките и накрая хората решават да не следват "препоръките" и гласуват с парите си наобратно на желанията на политиците. Де да можеше така да става и в политиката/изборите..

Въпрос на време е да им се подобрят още малко параметрите и надежността и ще издухат старите мръсни тракащи, ръмжещи ДВГ-та. И този път вълната май ще дойде от Китай.

Въпросът е обаче колко време.

И как ще им се подобрят параметрите, бе калмук. А тоз литий отгде хахахахха

Тъй де, но това е в бъдещето. В настоящето са недоносчета и това е причината да не ги купуват....

Причината поради която човечеството преминава на електрически автомобили е елементарна, КПД на ДВГ бензин е 27%, а на трифазната синхронна машина е 98%. Да не говорим за цената на ДВГ 10 пъти по скъпи. А ако вземем предвид и обслужването просто разликата е става огромна

Нещо за обслужването жестоко, ама жестоко сте се объркали. Лошото е, че хората го разбират, когато им се наложи да ползват сервиз. За разлика от ДВГ, електричките влизат само и единствено в оторизиран сервиз, които може да е на стотици километри от Вас.

Ами цената и трайността на батерията? Разсъжденията ти са валидни за един тролйбус, и то при условие че тока се произвежда някъде с 100% КПД....

Ц, грешна сметка - КПД при горенето в ТЕЦ - КПД на синхронния генератор - КПД на преносната мрежа, високо напрежение, средно напрежение, ниско напрежение, три преобразувания - КПД на батерията че грее при зареждане и консумация Ко стана, пак 30 процента, хахаха

А какво е КПД-то на електроцентралата и какви са загубите при преноса по електроразпределителните мрежи, зареждането на батерията (особено бързото) и съхраняването на тока?

тогава защо електричите не струват 2-3 пъти по-евтино от ДВГ?

електричката е направо перпетуум мобиле. Ама ако имаше и малко технически познания...

гиганти, мислеха да преминат на електрички, но да си запазят продажните цени и пазарен дял. Да, ама не. Европейските, американските и отчасти японските явтомобили с ДВГ бяха мноооого скъпи, поради изключителната сложност на автомобилите и тяхната подръжка. Китайците не можеха да се включат в този сегмент защото много късно седнаха на масата. При електричките обаче не е така. Те са в пъти по-опростени от ДВГ автомобила и могат да са и в пъти по-евтини. Ето защо Китай помириса кръв в този сегмент и започна да бълва прилични електрички на тройно по-ниски цени. И сега Фолцваген и Тесла пищът. Ми да пищът. Ако искат да продължат да съществуват, ще трябва да направят поне двойно по-евтини електрички. Иначе, назад към пещерите.

Тесла модел Игрек е най-продаваният автомобил в света за 2023! После са кросоувърите на Тойота

Corg

Правиш ли разлика между "най-продаван модел" и "най-продавана марка"?!? За 2023-та - Тесла - 1.8 милиона, Тойота - 11.23 милиона Това, от общо 92.3 милиона продажби за миналата година (от всички марки, по целия свят).

На всеки нормален човек му беше ясно отдавна, че светът не е готов да премине изцяло към електромобили. Нито технологията нито инфраструктурата са напълно узрели. Само бюрокрацията в Брюксел побърза да се изхвърли със забрани на бензиновите двигатели в нереални срокове и пропиляване на огромни средства за налагане на електромобилите на всяка цена. Това показва колко са далече от реалността - от нашата реалност, иначе със сигурност са се погрижили за своите джобове.

Само в България няма инфраструктора за ел коли

Човечеството никога няма да се върне към бензин и нафта. Дори танкове, трактори, автобуси и камиони вече са електрически. Причината е елементарна, КПД на ДВГ бензин е 27%, а на трифазната синхронна машина е 98%. Да не говорим за цената на ДВГ 10 пъти по скъпи. А ако вземем предвид и обслужването просто разликата е става огромна

Да, обслужването на електричките наистина може да е 10 пъти по-скъпо. Моли се нищо да не се разваля, защото влизат само в специализиран сервиз, който може да е на стотици километри от мястото на което живееш.

Бих желал да ни обясните, как танковете ще се презареждат на бойното поле, че ми стана интересно! Ей така, да се образоваме всички непросветени.

От зад на танка ще тичат двама новобранци с кофи ток !

дизел генератори

В казармата новобранците "носеха" клиренс в кофи.

Тесла модел Игрек е най-продаваният автомобил в света за 2023! После са кросоувърите на Тойота

Най-продавания ЕЛЕКТРИЧЕСКИ автомобил.

но всички могат да си проверят .. на 5 място е с 385 900 бройки.

Мъсксексуалните излезнаха от храстите да защитават мечтите му. Хахахаха Тоя ви пердаши анално и ви гледа сеира. Ма много тъпанари се навъдиха. Глобално. Сигурно мечтаеш за Сайбър трък дето не е ясно как въобще е пуснат на пътя.

спрете да говорите полу истини? Електрокарите спряха да се продават НАВСЯКЪДЕ! В Щатите подобно на Европа никой не купува тия скъпо боклуци на батерии.

Си се продават навсякъде, складовете още не са заменени с 3Д принтери. И дълго няма да бъдат !

Споки другари! Нашите западни приятели решиха, че сме се разпасали много и трябва да ни спрат автомобилите. За това след 20 години ни ДВГ, ни електрички ще имаме, а 15 минутни градове и тротинетки. :-)

Врътнаха руснаците кранчето и всичко зелено стана... кафяво! Завръща се Гейропа, ама бензин - няма! Сами си резнаха клона...

Мечти. Това прави малоумието на масите водено от спекулантите. Докато няма БАТЕРИЯ, която да победи всички ограничения на физиката: Маса. Дълъг живот. Намален риск от пожари, Бързо зареждане близко като време до пълненето на резервоар, електричките ще имат частично приложение в малки колички за града с малък пробег. Останалото са безумия. Да не говорим, че ДВГ се прилага малоумно също като се игнорират видими иновации в инженерно отношение и умишлено се прецаква потребителя с неефективни решения за да се стимулира продажбата на електрокари. Въобще глобалният план за комунизъм смърди отвсякъде. Ротшилдови и Рокфелерови имат само две религии Фашизъм и Комунизъм. Който не е наясно просто не е чел достатъчно. В момента се опитват едновременно и двете да приложат глобално. От там единственият коректор остава ПАЗАРА. И както виждаме битката с него тепърва предстои:)

Проблема на ел коли е само един - китайските батерии.

Де да беше само това. Проблемът най-вече е във възможностите за презареждане. Втори проблем е много по-виският риск при катастрофа. Има и още, особено за китайските.

Е това е проблем на батерията

Не е проблем на батерията, а проблем на шофьора. :-)

Никой с ума си не би купил електрически автомобил втора употреба. Съответно никой не може да си продаде старата ел. бричка

Все още единствената електрическа кола която става за купуване е Тесла игрек. Не случайно е най продавания автомобил в света

има хубави амеркинакси коли , нооо теслАта не е между тях и не заради електриката а заради грозния вид!

Сигурен съм че не си виждал Тесла на живо

съм сигурен ,че ти не си виждал Тесла на живо . Или ако си виждал не си виждал нищо свясно в живота си! Бе то Булгар Реноалпин дет е на 60 г. е много по красива кола от всяка тесла ,какво остава да говорим з апо нови и хубави коли!

А стига бе, ама как така. Нали ДВГ беше умрял и всички щяха да бръмчат с електрички?

цялата шитня с електричките беше за да се даде тласък на икономиката и в някаква степен да се намали зависимостта от вноса на петрол. Но сметките не излязоха. А никой сериозен учен - химик или инженер ще твърди че с електричките в Европа ще спрем глобалното затопляне. Ефекта е никакъв. Отделно, тази технология не е подходяща за леки автомобили. Да дигнат акциза на бензина и народа да се вози в градските автобуси и влаковете - ето как бързо ще падне консумацията на петролни продукти. Който е паралия - собствена кола.

Да ама общественият транспорт в Германия примерно и сега едва смогва на тоя поток от пътници. Ако всички слязат от колите няма как да отидат на работа.

Ами инвестиции в масов транспорт. Елементарно Уотсън

Да бе Холмс, ама не смогват. Те не могат да ремонтират трасетата и локомотивите, ти очакваш да инвестират още. Ами те половин година не смогват да монтират асансьора за инвалиди на местната гара. А откъде инвестиции? Цивилният транспорт е на загуба, парите са в товарния. И то не е само да купиш още влакове и автобуси. А персонал, който и сега липсва? А бачкатори, които да прокарват релси? Откъде, инженерите от близкия изток ли?

По-вероятно е да вдигнат данъците на имотите в големите градове и всички селяни ще се върнат по родните си села.

Като дигнат акциза на горивата краставиците дет ти ги карат от майната си колко ще им бъде килото? Кажи селянино.

Проблема на ел коли е само един - китайските батерии. Ако пише че могат да изминат с едно зареждане 450 км, това е тотална лъжа. При 40 през лятото и -15 зимата, на магистрала тези коли ще изминат 200 км. Като искате да удължите живота на батерията трябва да зареждате между 20-80%. Ето станаха 100 км пробег

Като дигнат акциза на горивата краставиците дет ти ги карат от майната си колко ще им бъде килото? Кажи селянино.

Тва не е проблем на ФИЗИКАТА. Проблем на КИТАЙСКИТЕ батерий. Ужас, че ще ходиш пеш. Щото има проблем и с РУСИКИЯТ петрол. ХАХАХАХА

На есен ще има яко Тесли за продаване . Една екскурзия до Гърция и гледайте сеир. Изчакайте празниците и ще видите.

Че ще има и прави лопати за продаване. С тая гениална икономическа стратегия на Посолствата за Булгаристан супа от коприва и плесенясали картофки ще са уникално ястие.

Че рече за копривата , та се сетИХ ! Кило сурово сушен св. врат/ "роле Трапезица" / в Кауфл. /не на промоция- 60 лв/кг. Кило прясна коприва на пазара-60 лв/кг! Какво ли ще си купя ?

Не купувайте коли с китайски батерии и всичко ще е ОК

Дали си се родил така тъп или да?

Леле анализ и чудо, ВФ с 14% дял от пазара на ел. коли е базата за гениалният извод на автора на статията :) Мерцедес и Фолксваген взети заедно нямат и половината дял от този на лидера на пазара.... Ганьо кълве яко на поръчкови статии, нищо ново под слънцето.

Теслата ти е грозен пластмасов боклук, който бе купуван от олигофрени ама и те загряха, че ги цакаш с топла бира..

Леле анализ и чудо, ВФ с 14% дял от пазара на ел. коли е базата за гениалният извод на автора на статията :) Мерцедес и Фолксваген взети заедно нямат и половината дял от този на лидера на пазара.... Ганьо кълве яко на поръчкови статии, нищо ново под слънцето.

Да, да, абсолютно е така ... не ги купувайте тия електрички. Сопрете се !

както е тръгнало скоро у евоопейско мое се върнат към биволмките каруци и лоените свещи... ББААХАХА

Китайска електричка за градско е ОК, но евро бангиите са пълен смях облечен в евтина пластмаса за една торба пари.

Не е проблема в цената на електромобилите а в батериите. Трябват още 10 години за да измислят качествена, пожаробезопасна батерия на конкуретна цена. Сега автомобилите на метан бият електрокарите по цена на км.

Всички малолитражни дизели и бензини с газова уредба ги бият. Особено зимата при минус 5-10 градуса, когато трябва да избираш да ти топло или да стигнеш там където си тръгнал.

малолитражен автомобил?

Малолитражка е кола с малък обем на двигателя. Примерно корса, клио и тем подобни. Нещо около 1000 кубика двигател и надолу.

имал съм "малолитражка" 1.1 , 54 к.ц и гореше на дълго повече отколкото лимузината ,която карам в момента гори на градско и е 100 + к. с

пълна лудост в ЕВропа и сащ ,но хубавото е,че всичко си има край! не може целия век да е век на глупостта!

Сметката си я направете сами, къде е смисъла от подобен автомобил в условията на "свободен" пазар на ел енергията... Поне пътуването да беше евтино с електро шитните, а то бавно, скъпо и неудобно.. плюс батерията им заминава за 4-5 години