"По-малко пластмаса - затворен цикъл на суровините" - това е принципът, който Lidl и цялата група Schwarz следват като част от международната стратегия за пластмаса REset Plastic за опазването на околната среда и с който не само спомагат за по-доброто бъдеще на планетата, но и стремглаво и с постоянство защитават целите на зеления преход. 

А прогресът вече е налице, защото компанията постига забележителен успех спрямо 2017 година както на местно, така и на глобално ниво.

През изминалата 2021 година Лидл България отчита високи резултати по няколко критерия: рециклирането, намаляването на употребата на пластмаса, използването на опаковки от рециклирани материали. Освен това компанията е въвела и редица други мерки, гарантиращи своя зелен напредък.

Зелени опаковки, зелени продукти или как напредна Lidl през изминалата година

64% от опаковките на продукти собствена марка в Лидл България вече са максимално рециклируеми, давайки своя положителен принос за средна стойност от 51% за ритейл веригата на международно ниво.

Средната стойност за всички подразделения на Schwarz Group пък е точно 50%, тоест половината от поставената цел да направи 100% от опаковките на продуктите собствена марка максимално рециклируеми до 2025 г., вече е изпълнена.

Снимка: Lidl Bulgaria

Освен това на локално ниво Лидл България успява да напредне в борбата с вредата от пластмасата, като е намалила употребата ѝ в опаковките на продукти собствена марка с 8%. Средната стойност за Lidl на международнo ниво пък бележи напредък от 17%, като по този начин компанията се доближава още повече до постигането на груповата цел за намаляване на пластмасата с 20% до 2025 г.

Средните данни за Schwarz Group по тази мярка показват, че всички нейни подразделения са достигнали общ резултат от 18%.

По отношение на вложения рециклиран материал в пластмасовите опаковки на продукти собствена марка - Лидл България вече използва средно 14% рециклат. На глобално ниво Lidl отчита 13%, а общо за групата на Schwarz - 14%. Крайната цел за всички подразделения в общата стратегия е до 2025 г. да се използва средно 25% рециклиран материал в пластмасовите опаковки на всички продукти собствена марка.

Нов дизайн, нови материали и защо Lidl опазва плажовете

Мерките по стратегията RЕset Plastic далеч не стигат дотук. Лидл България създаде и нов дизайн на опаковките на продукти собствена марка, чрез който да се намали теглото им и да се повиши вложения в тях рециклиран материал. Такива са например тарелките за прясно месо, означени с лого "Опаковано отговорно", както и голяма част от опаковките на почистващите препарати W5.

За да повиши рециклируемостта, компанията премахна и черната пластмаса от опаковките на продукти собствена марка. Още през 2019 г. веригата спря от продажба продуктите от пластмаса за еднократна употреба (сламки, чаши, чинии, прибори, и клечки за уши), а в последствие въведе и мрежички за многократна употреба Vitamin Net, направени от 100% рециклиран материал и зелена алтернатива на еднократните найлонови торбички. 

Всички предлагани пазарски торби в магазините на Lidl също са за многократна употреба, направени от 80% рециклиран материал от собствено фолио и рециклируеми.

В Lidl потребителите могат да намерят и изделия за дома от рециклирана пластмаса - стъпка, в която компанията беше сред първите големи ритейл вериги у нас. 

Освен това в магазините на Lidl вече се предлагат и спортни обувки под собствената марка Crivit с текстил от 100% рециклирана пластмаса, 25% от която събирана от плажове и крайбрежни зони.

Зелено бъдеще - зелени приоритети

Разбира се, за зеленото бъдеще трябва непримиримост и устойчивост. Затова компанията няма да спре с находчивите си идеи и вече продължава с въвеждането на още иновативни мерки на оперативно ниво, свързани с пластмасата.

Снимка: Lidl Bulgaria

За да популяризира своите планове за опазването на околната среда, Lidl не спира да насърчава идеите за рециклирането и за борбата срещу вредната за природата пластмаса.