Магазинът е мястото, в което производители и потребители се срещат. Производителите - за да предлагат своя продукт, а потребителите - за да го купят. Но освен възможност за реализация на своята продукция, в лицето на Лидл България българските производители имат и един мост към европейските потребители и пазари. Компанията осигурява условия и възможности на десетки български производители да предложат своята продукция в над 12 000 магазина в цяла Европа. Нещо повече - в последните години вече се доказа, че родните фирми дори могат да се съревновават и успешно да изместят големи европейски производители за доставката на определен продукт за цялата верига.

Мост към европейските пазари

За периода 2019-2021 г. общо 58 родни фирми са изнесли продукция за над 150 млн. лв. в търговската мрежа на Lidl в Европа. 252 родни продукта са достигнали до 27 европейски държави благодарение на партньорството на техните производители с Лидл България. Дори и на Канарските острови вече може да се намерят антипасти, made in BG. А кой би се сетил, че във Великобритания може да има сирене на грил от български производител? Не само че го има, ами е най-продаван продукт от четирите родни компании, които изнасят за британския пазар, благодарение на Lidl. В Белгия пък ценят много българското телешко месо, като това е и топ продуктът, който се изнася от страната ни чрез мостa Lidl. Примери в това отношение може да се дават още много: факт е, че родните краставици са добре приети на чешкия пазар. А в Полша, Австрия, Германия, Швеция, Дания и Швейцария сред топ български продукти е вкусното сурово барче на родната фирма "Смарт органик". Суровото барче се изнася за 15 държави, като ръстът в търсенето на продукта е нараснал няколко пъти в периода 2019-2021 г.

Именно благодарение на сътрудничеството си с Lidl българските производители разширяват производството си, инвестират в нови машини и инфраструктура, създават нови работни места. А когато доверието е взаимно и професионализмът и от двете страни е на ниво, резултатите не закъсняват. Подобрява се качеството, оборотите растат, а клиентите стават все повече - не само у нас, но и на висококонкурентния европейски пазар.

Пазарите с най-голям интерес към нашенски стоки

През последните три години, в периода 2019-2021 г., най-голям е износът за Балканските страни, като първенец в оборота е огромният румънски пазар. За там чрез Lidl родните фирми са направили оборот от над 55 млн. лв. в посочения период. За Гърция оборотът е за над 32 млн. лв., а третият основен пазар е Германия. Там българските компании имат впечатляващ успех и обороти за над 17 млн. лв. Всъщност български продукти могат да се намерят в касовата зона - изключително конкурентна локация, през която на ден минават милиони потребители.

Сред другите страни с най-голям оборот са Сърбия, Унгария, Хърватия, Словакия и Полша.

Най-харесвани продукти

Продуктите, към които има най-голям интерес, варират в широк диапазон. Благодарение на Лидл България все по-познати в Европа стават българските продукти като споменатото вече сурово барче, пълнозърнестия хляб, оризовки от кафяв ориз, акациев мед с шамфъстък, точени кори, руска салата и дори аржентински рибай стек, Made in Popovo.

"В хранителната индустрия да работиш с Лидл е престиж. Това означава, че отговаряме на стриктните критерии за подбор на доставчици, че регулярно и успешно преминаваме извършвани от международни одитори проверки, които са непредизвестени, обхващащи цялостната дейност на производствения процес", споделя Димитър Димитров, управител на фирма "Веселина трейд". Компанията в момента е фокусирала сътрудничеството си с Лидл в посока разширяване на присъствието на нейните продукти на румънския пазар.

Български производители предлагат вече значително количество премиум продукти за износ като биволско сирене, течен сапун, месо от младо телешко, Black Angus говеждо, заедно с различни видове сладка и мармалади. Дори и уникалното сладко от люти чушки вече се търси по пазарите на Стария континент. "Който не е продавал навън, не знае за какви изисквания става въпрос и какви усилия са нужни. С Lidl се чувстваме равноправен партньор", допълва и Георги Жеков, управител на фирма "Цима 99". Фирмата вече работи на няколко континента, а чрез сътрудничеството си с Лидл успява да предлага сладка и мармалади на основните пазари в Европа.

Палитрата от продукти се обогатява с всяка изминала година, като компаниите все по-смело стъпват в европейските обувки на Лидл. Трудности, разбира се, има за всички - както за потребителите, така и за потребителите с оглед на непрестанните кризи в последните години. Но това донякъде амбицира още повече компаниите да покажат, че могат повече и по-добре да се представят на 27 регионални пазара.

"За 2019 г. Ефектът Lidl върху българската икономика се оценява на 1,12 млрд. лева по данни на Института за пазарна икономика. Всичко това са инвестиции в нови машини, оборудване и нови работни места. Вече 10 години Lidl осигурява на българските производители възможности за развитие и реализация не само у нас, но и на външните пазари. Дори през пандемичната 2020 г. успяхме да запазим двуцифрен ръст на износа. Всичко това е принос не само за развитието на самите компании - ръст в производство, персонал, конкурентоспособност като цяло. Тези резултати се превръщат в двигател за растеж и принос към българската икономика", заяви Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.

Впечатляващите резултати, които демонстрират устойчивия успех и възможности за растеж на българските производители съвместно с Лидл България, компанията обобщава в специално книжно издание. В него са представени и 10 български компании - едни от най-добрите примери на това съвместно партньорство с впечатляващи резултати както на българския пазар, така и по отношение на износа.

Тук можете да разгледате онлайн вариант на книжното издание.


Материалът е подготвен със съдействието на Лидл.