КЗП: Мобилните оператори ще коригират неравноправните клаузи за неустойки
Ще бъдат въведени ясни лимити на неустойките за предсрочно прекратяване - до три стандартни месечни такси
Обратно в новинатаКоментари - КЗП: Мобилните оператори ще коригират неравноправните клаузи за неустойки | Бизнес.dir.bg
Коментари
Само нископлатени наемници скимтят, като гледам воплите.Искате за жълти стотинки да сте равни на по-високоплатените и по-умните ли.......няма как да стане, винаги ще сте в миманса, щом скимтите за 100-200 лева.
Няма КЗП, няма КЕВР, няма ВСС, няма прокуратура, няма мвр, няма образование и здравеопазване, нямаме Българите държава, ограбена и обезкостена от наркопедофилите с атлантически ценности, фашистите извършващи геноцид срещу нас...
Аз ли ще си избера колко стандартни месечни такси до три ще платя за неустойка? Или е въпрос на преговори с телекома? Примерно те ми викат "плати три", аз казвам "не, искам да платя една", и те "айде стискаме си ръцете на две, съгласен ли си"? Щото ако не, пак си е жива неравнопоставеност на едностранно решаване от страна на телекома колко да ми е голяма неустойката и КЗП може да го духа, без неустойки.
От КОГА това ще влезе в сила? Защото в момента е като: „Тати ще ми купи колело, ама някой друг път.“
КАТО ПРОЧЕТОХ ЗАГЛАВИЕТО МИ СЕ НАСЪЛЗИХА ОЧИТЕ ОТ УМИЛЕНИЕ ТАКИВА " благородни" СЛУЖИТЕЛИ СА ЗАПОЧНАЛИ ДА РАБОТЯТ В МОБ - ОПЕРАТОРИТЕ ЧЕ ЧАК ИСКАТ ДА ПРОМЕНЯТ НЕРАВНОПРАВНИТЕ КЛАУЗИ В ДОГОВОРИТЕ ????? КЪДЕ СПИ КЗП , ПРОКУРАТУРА И ВСЯКАКВИ РЕГУЛАТОРИ , САМИТЕ МИЗЕРНИЦИ ПРИЗНАВАТ ЧЕ ИЗНУДВАТ И ПОСТАВЯТ НА ХОРАТА НЕРАВНОПРАВНИ ДОГОВОРИ , А ВСИЧКИ СПЯТ
Вижте сега ! "до три стандартни месечни такси" означава точно 3 такси, така ли ? А може ли да са една или две например ? Малко ли са им при положение, че тия такси все пак са за НЕДОСТАВЕНИ УСЛУГИ ? Наказателна ГЛОБА са тия такси. Наказват клиента за "наглостта" му да прекрати договора, нали ? Кой е наглият в тоя случай ? Мобилните оператори или ние, клиентите/потребителите ?
Имам 3 номера към един от операторите, които са изтекли към момента и периодично ни 'подпалват" телефоните с покани за "изгодни" персонални оферти. Договорите са сключвани при различни условия и цени, които се "индексират" всяка година заради инфлацията, но въпреки това все още са конкурентни като условия и имам пълната свобода да ги прекъсна по всяко време, без да давам обяснения и да плащам неустойки. Преди няколко дни за пореден път минах през един от офисите им да видя какви са текущите предложения. 1. Всички "персонализирани оферти" бяха за по-високи суми от текущите за всеки един от номерата. 2. За сходни параметри по новите договори за отделните номера ми бяха предложени различни цени, които изглежда са изведени от текущите плащани суми. Напр. тел 1 плаща сума А, а тел 2 - сума Б. Цената за всеки е А+Х1 и Б+Х2, като Х е някаква надбавка (1-2 или повече лева, ако пожелаете още "по-добри" нови условия) 3. Като допълнителен "бонус" ми се предлагаха безплатни "услуги", които не желая, както и повече "безплатни" минути и интернет, въпреки че и сегашните са ни предостатъчни и не ги надвишаваме 4. Предложиха ни и до 100лв "намаления" за смарт часовници или у-ва, които вероятно ще намеря на по-добри цени от друго място, без да се връзвам с договор 5. Тези "благини" вървят с 2-годишен "промоционален" договор само в дигитален вид, през който девойката се опита да ме прехвърли набързо, спирайки само на местата за подпис. В интерес на истината, явно са ги задължили да изискват няколко подписа и потвърждение, че клиентът е запознат с условията. следва продължение...
Аз пожелах да ги видя и прочета и ето какво открих в тях: 1. При отказ от услугата дължа до 3 пълни такси за оставащия срок от договора (ако приключва след 1 месец - само 1, но ако е след 1 година са 3 таксите). 2. Дължа неустойки за всички "намаления" от таксите, които съм получил от началото на договора, които в конкретния случай щяха да са около 20 лв. на месец, т.е. ако го прекратя след 1 година ще трябва да им платя към 240лв + 3-те такси от т.1 3. Дължа неустойки за всички "намаления" за устройства, които съм взел от тях като част от договора. 4. След изтичане на срока на договора, той автоматично става безсрочен, но вече по "нормалните" цени, които са абсурдни (близо двойно на "промоционалната" цена). 5. Ако искам да го прекратя след този срок, трябва да подам 1-месечно писмено предизвестие! По точка 5 момичето каза, че това не било така и вече ги прекъсвали веднага, но договорът не бил обновен в системата. Питах от кого зависи това обновяване, но не можа да ми отговори. Питах дали мога да получа актуалните условия и договора в писмен вид - и това не било възможно, но ми предложи да се обадя на съпорта им, щом не ѝ вярвам. За мен това беше достатъчно да откажа "офертата", но явно твърде много хора все още им се връзват, щом подобни клаузи и условия има при ВСИЧКИТЕ 3 оператора в България.
Така е , пълен монопол... При продължение на два номера след 2 години сключени при еднакви условия, на единия не забелязах че е добавен Хепи Кол, който се таксува още от първия ден! И трябва да се откаже със смс, служителя явно трябваше да го откаже ръчно, но не го е направил. Четете ред по ред!
А защо до три месечни а не само една ? И как така До? В смисъл оператора ще прецени дали да е 1 2 или 3 вноски????
Нашите оператори ...хвани единият удари другия...Получавам СМС че ми свършват Мега байтите и...забележете...автоматично ще ми добавят...Ако не искам да напиша СТОП и бла...бла...В белите държави питат...ИСКАТЕ ЛИ...докато при нас а се улисаш и не стопираш са ти го набутали...И да смениш Оператора пак същата...
Топ оферта! План за 199.99 сега само за 29.99 Отказваш се и плащаш 3х199.99 Схемата е ясна :)
ай колко ефтин ПиАр или панаир, всяко чудо за три дни, а после тихомълком пак ще намажат ските на клиентите :( Къде изчезнаха от преди 15 години безсрочните договори, колко високопарни бяха пак тогава и КЗП и КРС? За безпаметните сега лесно могат да намерят из интернет от миналите периоди какво са обещавали и какво е станало после.