Крах за морския транспорт: 70% спад на трафика на контейнеровози в Червено море от ноември
ООН изрази безпокойство от ситуацията в региона
Обратно в новинатаКоментари - Крах за морския транспорт: 70% спад на трафика на контейнеровози в Червено море от ноември | Бизнес.dir.bg
Коментари
на УСА това им е угодно, затова мълчат и се правят на разсеяни. иначе да са ги ухутили ако ставаше въпрос за тях
при положение че ОПЕК съкрати добива Онаа бизнес дама дека разтега локуми че е изнудвана с "висока лихва" e "първата лястовичка от финансова криза" щом е опрела до законна лихва
Някой упорито се мъчи да създаде психоза на равно място... Само до преди две години в района се водеше пълномащабна война между хутите и военна коалиция, водена от Саудитска Арабия и с логистичната подръжка на САЩ, като обстрела на кораби беше ежедневие и се извършваше и от двете воюващи страни, айретен че и сомалийските пирати, без почивен ден, отвличаха кораби... Даже и при онези обстоятелства използването на обиколни маршрути беше рядкост;)
По вероятно е световната търговия да намалява, запада консумира по-малко.
След кризата през 2008-а китайските кораби масово тръгнаха към държавите в Южна Америка и Африка, на които Китай е отпуснал големи кредити. Наистина китайската търговска инвазия е обвеяна със слухове и обрасла с митове... но голяма част от държавите които Китай финансира са в Западна Африка, и тогава отклоненията през нос Добра Надежда придобиват друг смисъл;)
Както обвиняваха хутите, че са диваци от каменнта ера, така им спряха тока на самодоволните западняци...Не е сефте хюбриса да се наказва в последно време. Помним и бензиноколонката с ракети как трябваше да рухне за 6 месеца санкции.
не че не могат да изберат Северния морски път който е с 20% по кратък от този през суецкия канал, но по политически причини да не би чичо сам да ги погледне с бялото на окото, са готови да си увеличат пътя и транспортните разходи но да не са по никакъв начин спрягани с Русия, това е вече политизиране на пазарите и бизнеса или , световна диктатура от американците над всички пазари и бизнеси
Политически причини наистина има, но те са благодарение на братушките, а не на чичо Сам. Русия смята този маршрут за своя собственост и допреди "перестройката" дори е бил затворен за кораби, различни от руски. А изън това техническите причини да не е приложим на практика са следните: ".......Продължителността на периода възможен за плавания варира между 2 и 4 месеца в годината, в зависимост от условията, а с помощта на ледоразбивачи в отделни участъци и повече. По инициатива на руската страна, през 1993 година е организирана мащабна изследователска програма с участието на Русия, Норвегия и Япония, чиято цел е изследването на цялата акватория, подходяща за международно плаване. До завършването ѝ през 1999 година е събрана огромен брой информация в услуга на всички заинтересовани за опознаване на предимствата на маршрута. Разкрит е потенциалът за бъдещо нарастване на регионалния трафик, макар и от друга страна да става ясно, че поради климатичните и икономически условия на този етап не е подходящ за регулярен транзитен трафик. Като основни предимства могат да се посочат ниската стойност на разходите заради по-късото разстояние, както и отсъствието на морски пирати. Недостатъците се състоят в нуждата от съпровод на ледоразбивач, обучен екипаж за работа в арктически условия и кратък навигационен период. Несигурността в спазването на графика поради непредвидени събития, както и нуждата от използване на пригодени за полярни условия морски съдове също оказват отрицателно влияние върху използването му....."
Щом едно племе от някакви диваци може да обърка световната търговия, то значи има нещо много сбъркано в света. На тези диваци трябва да се отвърне със сила, както правят израелците с диваците около тях...НЯМА ДРУГ НАЧИН. ДИВИЯТ ЧОВЕК РАЗБИРА САМО ОТ СИЛОВО РЕШАВАНЕ НА ВЪПРОСИТЕ.