Коментари - Колко евтини всъщност могат да бъдат електромобилите? | business.dir.bg
назад

Колко евтини всъщност могат да бъдат електромобилите?

Над 60 нови модела се очакват на пазара през следващите години на цена под 25 000 евро

Обратно в новината
| Редактор : Георги Велев, 3е-news.net

Коментари - Колко евтини всъщност могат да бъдат електромобилите? | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Никакви по скъпи компоненти са причина за по висиките цени.Капитализмът и планираните печалби са в основата на това.Батериите,макар и с скъпи елементи оскъпяват,но всичко останало е само един електрически мотор ,с отдавна известна технология. Ако има световна подкрепа за по ниските цени на електропарка,нали ще пазим природата,тези автомобили трябва да са поне два пъти по ниски от рези с ДВГ возилата. Това ще стане ,след 40 50 години.

ㅤ

Га станат по 2 за лев, ке си купим.

Пичове, г-н Никола Тесла е карал модел на Ford една седмица на електричество без батерии. Тива което е ползва са само електрически компоненти купени през далечната 1912 г. от магазина. Айде тези с зленясалият задник като Грета недоебаната у лево.

Да отнемат свободното придвижване. Ядец. Електрокарите са умрели преди да влязат в масова употреба. До 2г и всички ще забравят, че са съществували. Дали ще е водород или еко метан, все едно, но батерии и ток от контакта нямат никакво бъдеще.

Model 3 с ускорение от 3 сек до 100 е 100к лева.....където се продава Едно M3 e към 200к лева....и не минава повече с едно зареждане :) И на пътя, и на писта М-ката отстъпва. Ако махнем кулутвото излъчване и стерилността на електромобила (които са субективни) изборът е много ясен. А ако изравним цените с една Тесла S....? Един Пасат започва от 40к евро (след като ФВ намали цените) и не може за 10 сек да вдигне 100км/ч. За чупливите ДСГ кутии, пиезо-дюзи, ДПФ-и да не говорим....специални масла, за да важи гаранцията.... Дали 2023-та е подходяща за покупка на електромобил е спорно, но също толкова спорна е и покупката на нов дизелов автомобил през 2023-та. Всъщност всички забележки към електромобилите са забележки към батериите им. Но тези батерии се сменят за времето, за което се сменят гуми на една кола. Нищо не спира един бъдещ ъпгрейд с по-добри батерии (и по-евтини), които не са били налични при производството на колата.

Една батерийка на тесла е над 20 хиляди. Кой ще плати толкова при положение че никога няма да може да избие тези пари.

Не съм чул Тесла да продават колите си без батерии. В момента гаранцията на батерията е 8 години....а има и застраховки. За 8 години един бензинов автомобил с мощност около 500кс ще смени поне два мотора. Както казах - батериите се развиват всеки ден. Това, което е било валидно и логично вчера ще е смешно утре.....като цената на батерия, която преди 10 години е била 500$/квч, днес гони цена от $100/квч....утре може да е 30. Сигурно ако някой има нужда и възможности за Форд 1.6/90кс му изглежда безмислено да си купи Тесла/Йоник с 500кс....но до края на годината ще има и Нисани по 150кс, с голям пробег и с цена, съизмерима с Форд-а (и то преди субсидия).

Кога автомобили сменят двигател на 4 години? Ти тъп ли си или се правиш на луд. Това не са ти формула 1. Проблема е че за 8 години почти всичко гние.

Да бе само дето както ни дерат с цените на горивото така ще ни дерат и с цените на тока. Тея пари за инфраструктура за зарядни кой ще ги плати? Крайният потребител, разбира се. А ако ми мислиш, че петролните концерни ще гледат безучастно как им умира бизнеса... Видео килд дъ рейдиостар...

Можеш сега да си купиш автомобил за 60к с ДВГ, а същия клас/модел НО електричка за около 120к. Не говорим за мини тротинетките тип ТИКО, а за нормални седани/SUV-та с пробег над 400км. Както и да го гледаме - сега е най-адекватно да си купиш автомобил с ДВГ, а след 5-10 години, като станат нещата за които говориш, със спестените 60к - нов автомобил отново, но този път електричка - така през цялото време ще си с нов автомобил, ще си похарчил същите пари и няма да си се набутал с експериментални модели, които през зимата може да не успеят да те изкарат от града или да го закъсаш заради батерията някъде в балкана.

С пробег над 400км няма.

Ако ще минавам 200км ще го направя с мотор. И ускорява по-бързо от айфон на колела. Бонус ;) Ако ще говорим за автомобил - 500 км с едно зареждане и 5 мин за презареждане. Иначе са мечти на другополови

В тубата има изложения на китайски коли които са в пъти по евтини и имат повече екстри от нашите , защото чиповете за някои от тях били китайски и те спират да ни ги дават .

Хахаха, кои чипове са китайски бе? Те още не могат да произведат силиции по технология от преди 15 години. Под 45нм нямат добиви. Опитаха 28нм и е пълен провал - добиви под 40%, при норма от 96%. А при неща като силициев карбид и галиев нитрид въобще ги няма. Хаха, китай не бил давал чипове.

Не идва от Китай. Забраната е насочена към тях. Но те от своя страна си купиха европейски марки и пак ни продават, но за тях е делавера.

Ще се учудиш колко неща могат да се направят с чипове над 15нм. А също и на дискретни елементи. Гоненето на нанометрите в посока надолу не е особено смислено за 99% от местата където трябва електроника. О ще колко много неща стават без електроника въобще.

Я виж как се палят тез Китайските бракми,.... Дроооб са. Тесла Моторс е години пред другите

Наскоро ни рекламирахте индийска ЗАЗ-ка за 3000 долара и японски миниван ЖУК за 12000 лв

На китайските електромобили има доста неща спестени, особено в системите за сигурност. Като ги сложат, за да продават в Европа о цената става същата, като на другите.

Волво и MG не се продават в Европа.

системи които дават над 3 звезди не са за директна физическа защита, а спомагателни системи като следене на ленти и знаци ( неща които в бг няма) и други подобни системи. 3 звезди е мин дето трябва да се покрие, но хората се фърлят на щуротии и хвърлят пари за глупости дето дори изключват

У нас населението живее масово в блокове и кооперации. Ще опъваме разклонители ли?

Да :) не става! Ако имаш къща - да

Бензинката на колонка пред блока ли я зареждаш?

Бензинката я зареждам най-много веднъж в седмицата. Електричката ще трябва всяка вечер, ако я караш всеки ден. Това означава поне 7 пъти повече места за зареждане с ток, отколкото с бензин.

Батерията за две-три-пет минути ли ще я заредиш?

На ма кефят живеещите в блока, с паркиан отпреде ЖИП за нанайси хиляди долара!

Батериите на електрическите коли поне засега не се ремонтират. Купуват се нови направо. Което ги прави много скъпи за поддръжка. Неголямо ПТП и хайде нива батерия - почти 2/3 от цената на нива електричка. Освен това не се засега батериите къде ще се съхраняват ползваните батерии. Знае се само, че много замърсяват и изпускат химически отрови. Производството и доставката засега на батериите също много замърсяват.

Нито една вярна дума, само глупости.

Завода в Ловеч как върви? Нищо не се чува там?

Завода беше яка куролация. Алангро ни го вкара. С литмус да видите дали забременяхме.

Ще се появи данък за утилизацията на батериите!

“Тъй като правителствата по целия свят настояват за преминаване от превозни средства с..” В Африка, Азия и Латинска Америка знаят ли?

То не гледай страните от третия свят. Ако в Европа, САЩ, Япония, Австралия всеки ще си купи автомобил, в Африка ще е един на 300. По-скоро развития свят да поеме отговорност и да спре да произвежда мръсните дейности именно в Африка и Азия, а да се спре малко с глупостите.

Ама са с две гуми, пръчка за кормило, има под който е широк 10см, няма купе и багажник изобщо, и пробега е около 30км. И още така се нарича "тротинетка". Електрифицирани велосипеди е много по-добре от тротинетки. И ще пътуваш до София 4 дни с нощуване, че скоростта е и 30км/ч, ако настъпиш мокро листо или клонче с повече и си мъртъв или в линейка. Ел автомобили имат смисъл само като блъскащи се колички - контактна мрежа и без батерии - леко и евтино.

С 30 кмч няма да се пребиеш чак толкова. Не ме питай откъде знам. Е, ако караш по бикинаж като емилито...

Само да попитам-фащ ли сме или България?

90% от колите в Гърция, Румъния и България не струват и 7 евра. На кой ще ги продава тия коли за по 25? На китайците и индийците ли? :):):)

си изплати за 10 години разликата с бензин и газ,я не! А гръмне ли батерията на петата година ,хвърляш колата! Цената и е колкото половината нова кола! Няма далавера!

Миналата седмица ме качиха от София до Варна с Taycan (Мойчето не си знаеше парите) Зареждахме два пъти. Единия път трябваше да чакаме и отне час, втория мина “бързо” - за 30 мин. На връщане пътувах с 30 годишна 124-ка на газ. Спирахме само за тоалетна и накрая пича зареди в София, за да ни кажи колко да му дадем за гориво. Доколкото разбирам, като падне под нулата става по-страшно. Пробега на батерията пада на половина. Иначе е готина играчка. Вътре се чувстваш като в Стар Трек.

Що пишете пълни глупости? Тази кола е с 800 волта архитектура и за зарежда супер бързо, долу горе за 4-5 минути зарежда рейндж от 100 км, дори и да сте спирали два пъти, едва ли ви е трябвало повече от 10 минути за зареждане.

Е, то и зарядната станция трябва да поддържа достатъчно мощност. Ако зарвдното може да подаде 50кВт, ще зареждаш с 50, нищо че колата може с 350. Иначе останалото са глупости. Ако караш с ограниченията, София -Варна се минава с 2 зареждания по 10-15 минути.

Искам да си купя кола на моята любима марка RAIDER. Това нещо няма чупене, гаранцията е просто безмислена. И децата ми и техните деца ще могат да я карат като си замина от този свят.

Ал Бънди ти ли си бре, какъв цвят е твоята мечтана резачка RAIDER, червена ли, след като я изми? Всички мислехме, че е кафява!

Хайде с кухите кратуни, дето по-далеч от носа си не виждат, да започне оплюването на EV, ха, ха.

Разнообразието е бъдещето. Разнообразие във видовете задвижване, разнообразие под юргана.

3500лв. или 1600Евро не ми ги хвалете. Ще си карам примерно Пежо 107 в града и ще си свиркам.

Не, няма. Щото ше забраним на каруците с комин да влизат в града.

Ще забраните ама като се окаже, че 90% не могат да стигнат до работа и няма кой да бачка много бързо ще ги разрешите. Щото на тея заплати колко хора имат пара за електрическа кола бе човек? И то точно обслужващ персонал, склададжии и изобщо всеки, който кара от заплата до заплата. Медицинските сестри ли ще карат Тесла бе? Или братчедите дето извозват боклука може би?

Аз лично смятам електрическите автомобили за боклук. Ще си джиткам на бензинче докато се продават такива.

Имам въпрос От какво ще правите гуми и пластмаса?

Не ти схванах въпроса. Но специално за гумите - правят се от каучук. А пластмаса за къде ти трябва?

за пластмасата не знаеш...

И във гумите и в пластмасата има петрол. А в електромобилите пластмаса бол.. Но не това е основният проблем а производството на батериите, последващо рециклиране, живота им, както и изискването на познания от технически лица ремонтиращи го... Отделно, въпреки че статията е силно американо-тенденциозна, в държави като България няма изобщо изградена инфраструктура за заряд! При преминаване да кажем на 80% от автопарка на ток цената на зареждане ще скочи поне тройно каквото и да ви говорят. И още един простичък пример - бензина в Иран струва 0.04лв за литър а тока е 0.09лв за киловат.. Въпреки че там слънце бол не се продават електромобили като топъл хляб!?!? Отделно, в скоро време няма да има автомобили спокойно изминаващи 800-900км с едно зареждане от 10мин което е при текущите с ДВГ.. И да, таксита, бусове за зоставки, и такива кръжащи главно в града вероятно е по-добре да са на ток но както споменах - зарядна инфраструктура!

Идеята е говедата/хората/ да бъдат напъхани в концлагери. Цифрови. Електричките са само един от елементите на схемата. Кой разбрал - разбрал. Шараните да кълват на бастуни докато им дойде акъла.

Глупости! Коня можеш да го яздиш където си искаш. А колата? Няма път, няма чудо! И къде ще я зареждаш? Тия 2 туби до къде ще ти стигнат? Тия глупости, как всеки щял да си има колка и ще може да минава по 600 и повече километра с едно зареждане- не на мен. А за 150 км средна скорост... Абе, вие за съвсем прост ме взехте, а? Дай си ми един хубав кон, пък вие се мъчете с тая измишльотина...

Жалък опит за ирония ама много жалък. Тия батерии са опасни, мръсни, вредни, несигурни, капризни, тежки и се зареждат бавно. Да не говорим че ток в туби не можеш да носиш и това не е новост, а връщане. Те трамвайте са преди колите, скъпи. Идеята е да си зависим.

Не е само това. електромобилите могат да съществуват само докато са практически нищо като бройка в сравнение с общото количество автомобили, т.е увеличеното потребление на електричество е практически незабележимо. Но ако станат повече откъде ще се вземе електричеството?

Бъдещето на тея таратайки е нула.... максимално за кола в градо.... От личен опит купих си тротинетка преди лятото....минавах 50км. На зареждане. Знам по опит че зимата е добре батерия да се складира на топло дори и за соларите изискват да държите батериите от 10-30 градуса. Аз понеже използвах тротинетка и зимата ме мързеше да я свалям от колата....сега след една година минавам 35км... Ко за електо кола трябва и отопляем гараж ли да имам .....Абе бегай бе.

В Норвегия всички електрички в гараж седят целодневно. Това че имаш проблем с евтин китайски боклук не значи че същия проблем го има с добре направена кола.

Всичко е от Китай даже и ябълката на която пишеш....като са я събрали някаде нищо не значи...

Да преминеш от свобода, бързина и удобство към ограничение, губене на време и зависимост. Да не говорим за сигурност. Щото батериите се палят, а ДВГ само по филмите горят. Прекрасният нов свят

Преглеждам нови и употребявани ел автомобили. Нови от 100к лв, а стари от 80к. Изключвам разни въжки или такива които са само градски автомобили (под 400км пробег). Ако погледнем нови автомобили с ДВГ, то същите марки и модели, започват нови от около 50-60к. Т.е. електрическите автомобили са много, ама МНОГО по-скъпи. И да не ми минават с номера, че виждаш ли щели да пуснат автомобили за 25к. Говорим за автомобили, а не TICO!

*въшки