Кога електрическите камиони ще заменят дизеловите?
Смятани за тежки, скъпи и непрактични, електрическите тежкотоварни возила все още са рядко срещана гледка по пътищата на света
Обратно в новинатаКоментари - Кога електрическите камиони ще заменят дизеловите? | Бизнес.dir.bg
Коментари
Кратко, точно и ясно: никога! Те електрическите автомобили се провалят /съвсем очаквано/, че ел. камионите ли ще прокопсат?!? Никакъв шанс!
Ама хайде да си припомним. Какъв бе извода от първия сериозен тазгодишен сняг и студ в Германия? Елмобилите изпокапаха, наличните зарядни станции не осигуриха достатъчно зареждане. Тапите по магистрали и градове се появиха основно от умряли елмобили, чакащи пътна помощ за извозване. Второ - забравихте ли как Баце са пъна и тръшка, че завода за батерии на Фолксваген за елмобили и за 1 милиард евро инвестиция няма да е в България. Е няма да е вече и в Европа. В САЩ ще е. Дето и Тесла строи такъв голям, ама се оказа, че кюмюрената централа не само не трябва да се бастисва, ами ДВОЙНО да се увеличи мощността и. За да има ток за производството. И т.н. И на колко ли ще се върже изплащането на един такъв камион? Дали ще бъде по-малко от дизеловия двигател? Още повече, че вече има опити товарен автомобил да има тиранти - като тролейбусите, но натоварен е бил по-бавен от тях и е нарушавал разписанията за превоз на пътници..
Да кажем, че до 2050-та година цяла Англия трябва да е с електро автомобили. Да замени само 35 милиона. За производството на акумулаторите за първо вграждане само за Англия е необходимо да се УДВОИ световното производство на кобалт, изразходва ЦЯЛОТО сегашно производство на неодим и 3/4 от световното производство на литий да е за тях.. И това само англичаните, шотландците и ирландците да са пофалят, че са зелени.. А за останалите страни няма да има литий и неодим.. А в света вече има над 1 милиард автомобили, и засега само 1-2% от тях са електро.. За вас - не знам. Но за мен изсичането на тропическите гори, ще е бледа сянка на изтърбушването на земята за кобалт и неодим. Пресушаването на океан - за производството на литий..
Когато цъфнат налъмчетата!( налъмче-градинско цвете, расте покрай оградите и синорите, обича слънчеви места)
Отдавна са внедрени широко, но не изместват дизеловите, ами се допълват. Тук им викаме локомотиви.
"логистични и корабни корпорации" Корабни, или транспортни (схиппинг, кирилизирано, заради тъпия чекър)?
Глупости на търкалета. ДАФ разполага два резервоара, с общ капацитет 1230 литра. Среден разход, при възможно най-тежки условия 30 - 32лт/100км. Това прави пробег около 4000км. Подобно е положението при всички останали марки. Ха, да видим, кога ще направят миксер с такъв пробег, без зареждане?
Не лъжете хората.20 години съм на тирове и всички шАфьори знаят,че с ток не става.Газ+ток=водород.Е с това ще стане,ама пак опираме до НЕдемократичната Русия.Ще го лапаме,нема начин,то се е видело....
В 1 л. дизел има 10КВтч топлинна енергия, от която съвременен ДВГ превръща в механична, примерно 3.5кВтч. Съвременните батерии имат енергийна плътност около 350Вч за килограм, или иначе казано, за всеки литър дизел в резервоара, електричката трябва да мъкне 10 кила батерия. Накратко -- докато не се постигне енергийна плътност от поне 1кВч за килограм, няма да видим нито адекватни ел-мобили, нито камиони, еле пък самолети. П.П. Чекърът не е за български език, а за наличие на дори една латинска буква. Аман от простотии!
Добре, че "статията" не е за еър шипинга, че тогава ще има въздушни корабни корпорации.
Пропусна още нещо - по време на работа, теглото на камиона намалява, до следващото зареждане. За самолетите пък да не говорим - тяхната допустима маса на излитане е доста по-голяма от тази на кацане. Отделна тема е какъв тип задвижване, освен витлово, може да има електрически самолет.
ЯВно си скаран с математиката. Тон и кусур за 400 км е много, дори и за над 15 метрова яхта с два двигателя над 1000 к.с.
Що, бе. Ако се майтапиш, ОК. Ако си сериозен обаче, кажи кога ти е рождения ден, ще ти подаря калкулатор. Между другото, ходих на представянето на ел. ВОЛВО. Даже не си струваше качването в него. Споменаха цена, по памет, около 340000 евра и пробег 360 - 380 км. На екоидиотите - честито.
Тоя пробег от 360 км не си уточнил до какво е? До следващо зареждане или до повреда и репатриране? Ако е до повреда, пак има прогрес, щото камионите на Тесла в реални условия (примерно тези на Пепси) и толкова не успяват да навъртят, та два пъти повече дизелака за претоварване и репатратори за прибиране се въртят около тях.
Нали ги видяхме електрическите пикапи - Закачих ли нещо по-така да теглиш и пробега пада на половина. Ако навън пък е и студено - пада на 1/3 от оптималния. Това би могло да има смисъл само ако курсовете са доста къси. Да закараш нещо от София до Дупница примерно. Останалото е немислимо, поне на този етап.
Правиш голяма грешка при тези ти механични сметки и затова са ти криви. Откъде реши, че трябва да се заменят 35 млн. коли?! Ти не гледаш ли какви са политиките на ЕС, които засягат и Англия, която излезе от съюза, ама само с единия крак? Сега са измислили да прокарат закон, забраняващ "съществени" ремонти на коли над 15 г., т.е. такива отпреди 2008-та, към днешна дата. Програмата за 2050-та е да се навъртат тук-там електрокари за богатите и близките до властта, а останалите уил оун нотинг енд би хаппи (забраната на литиницата е поредната дираджийска простотия).
При прямом пьезоэффекте деформация пьезоэлектрического образца приводит к возникновению связанных зарядов[2]. на поверхностях деформируемого твёрдого тела и, следовательно, электрического напряжения между этими поверхностями, при обратном — приложение электрического напряжения к телу вызывает его деформацию. Тихо да не чуят зелените че вътрешното съпротивление е гоуемо и пуща манко ток
статия. Тесла няма и няма да има ел. камион за 150000 дол. Тесла има само 1 оферта: ЛИЗИНГ за 7 г. Явно писалите статията смятат, че ел. камиони нямат нужда от мейнтнанс и ремонт? Колко сертифицирани дилъра има за такива ремонти? Колко време ще ги ремонтират? Части откъде? От 15г пустеят газовите станции построени за камионите на Тесла, които трябваше да работят на ток а пропана да се използва когато паднат батериите. Сега внимание: В САЩ Закона ЗАБРАНЯВА автомобили с газови уредби да паркират на обществени паркинги. Поради безопасност. Масово складовете разтоварващи камиони в САЩ са с вътрешни докове. Дизел никога не може да детонира. Но гръмне ли газова уредба ще унищожи десетки камиони с товарите в тях и ще разруши складовото помещение със стоки за десетки милиони. В САЩ има пилотни проекти от десетилетия, но толкова, за градски автобуси и бетонови на газ. Не на ток. На ток има няколко микробусчета продаващи сладолед в южните щати, движещи се от соларни панели на покрива.
постулатите на ЕС.. Да видиш дали съм в грешка. Освен това започвам с "да кажем".. Не съм писал Ингилизия е задължена до 2050..
При турбините КПД е към 50%, т.е. енергийната плътност на горивото е към 5 кВч на килограм... +вече споменатия бонус, че като след като го изгориш, не се налага да го носиш...
Кои турбинни? Газотурбинните двигатели са големи лами и се ползват при самолети и хеликоптери заради високата си специфична мощност. Без големи и тежки топлообменници, КПДто на газотурбинните двигатели е по-ниско от това на ДВГ, щото горенето не е вътрешно, а външно, т.е. е около 35%. При вътрешното горене, опозитен двутактов дизел е върхът на ефективността, щото не се хаби енергия заради неизползваното налягане върху главата на цилиндъра - просто няма глава ами насрещно бутало. Естествено, много са тежки и затова се използват при корабите, където основният показател, който се гони е икономичност.
Ти функционално неграмотен ли си? Ясно съм написал, че до 2050-та тия планират да изчезнат 35 млн. коли с ДВГ, но не и на тяхно място да се появят 35 млн. електрокара. Колите ще изчезнат, а плебсът ще се разнася на обществен транспорт или изобщо няма да се разнася никъде с тия 15 минутни градове и с неофеодализма. Квото беше, беше. Явно не си запознат в дълбочина с директивите, щото колите са по-малкият проблем. Атаката е по частната собственост изобщо и с нормите за енергийна ефективност, ако продължава така, през 2050 не просто няма да имат частни коли, но и частни жилища. Ще живеят под наем и ще се возят с рейса или с велосипеди - това е положението и се случва пред очите ни. Миналия семестър имахме Енергийна ефективност и то още отсега се вижда какво се случва на родна почва и накъде вървят нещата. Няма да ти разправям какво става със строителството напоследък, заради влезлите в сила наскоро изисквания, хеле пък за фотоволтаиците на всяка нова сграда. За селското стопанство и животновъдството даже няма да отварям дума. То се задава живот под наем, на кредит и месо на масата само по празниците, ти за някакви кобалти, литии и прочее си се закахърил, че било нямало достатъчно...
Чистите електрически камиони нямат бъдеще. Но трябва да се работи по хибридите. Възможност да се кара на дизел между градовете, а след влизане в тях - на електродвигател. Ще се спестят емисии и шум. Наличието на неголяма батерия, само за преходните режими и електродвигател, който доставя въртящ момент по-добър дори от дизела, може да позволи да се специализира дизеловият двигател. С по-малка мощност, по-компактен, работещ в по-тесни режими на обороти. Съответно по-чист и по-икономичен. Може да се направят подобрения в горивния цикъл, да се направи с по-дълъг ход на буталата и още много други неща, които се знаят от десетилетия, но сега ще могат вече и да се внедрят. И да се вдигне КПД на дизеловия двигател, който и сега не е лош, с още няколко, почти още 10%. Което е огромна икономия на гориво и замърсяване. Оставете инженерите да работят, а зелените да се спрат малко с глупавите приказки !
Толкова и разбираш от техника... Хибридите са като АТВтата - съчетание на недостатъците на мотора и джипа, а тук на ДВГто и на електрокара. Пък и това за шума беше добро - знаеш ли колко дБ е един съвременен камион? Гумите и пневматиката му са по-шумни от двигателя, а на скорост - турболенцията. Всичко, което е на гуми с триене при търкаляне гума-асфалт е бошлаф. Електрическият транспорт е само един вид - директно на средно напрежение и триене при търкаляне стомана-стомана. Само че цялата ни идеология е крива открай време. Релсов транспорт и дизелови камиони за крайните доставки. Всичко отдавна е измислено, само че истинската цел на директивите не е нито екология, нито загрижване за здравето, ами деиндустриализация и котролиран демонтаж до достигане на неофеодален строй.
Минусджията, провери какви са коефициентите на триене при търкаляне, за които говоря - това е достатъчно. Няма да те мъча с триене при плъзгане, колко трябва да е плъзгането, за да има движение, хеле пък да те тормозя с хистерезиса при деформацията на пневматичните гуми по време на движение.
Дълго чаках доказателство за това, че в дирника се изказват дебили. Най-после се случи - някой си Ку 40, изказал се по-горе,не знае, че човек е стъпил на Луната, и то преди 55 години, последван от още десетина. Още по-невероятно е, че има 12 души, които одобряват това негово твърдение. Дето се казва: Не питай глупака за нищо, той сам ще си каже, че е глупав! А този Ку 40 по- би му прилягало да се титулува Ку-ку 40.
И пак ще повдигна въпроса, колко вреди се нанасят на околната среда, при добиването на Литии и Никел? Защото промитите мозъци, явно са пропуснали факта, че за да са "еко", майката Земя, е страдала много!
Минусджиите, покажете ми реално масово приложение на газова турбина в наземния транспорт. Ако се изцепите за някой танк като ейбрамса, то това не е транспорт, а съображенията са отново висока специфична мощност, а също и многогоривност.
Дималой е композит с метална матрица от 20% мед и 80% матрица от сребърна сплав с диамант тип Генераторче коги братушките запрат токо на половин Эвропа през Бугаристан
Кого го интересува екологията?! Всички тия еко, зелени и прочее простотии са за контрол на масите и опити за управляемост на неизбежния цивилизационен колапс.
Скала тип Лепидолит: Като вземем средната оценка, 3% съдържание на литий: 1000кг 0.03=33333,33кг (или около 33,33 метрични тона) 0.03 1000кг=33333,33кг (или около 33,33 метрични тона) Приблизително 33,33 метрични тона съдържаща лепидолит скала трябва да бъдат обработени за добиване на 1 тон литий Батерийте в теслите тежат около 500-600кг. на кола. т.е за да произвдете кола и половина трябва да разкопаете 33,33 метрични тона скала в мината. За да произведете 1000 коли...ами сметнете - Цялата старозагорка област се превръща в мина за 1000 автомобила. Процеса буквално убива живота на планетата. Електричките са в пъти по унищожителни за живота на земята от ДВГ-то.
защо, ляво-ориентираният ти приятел от дир ми изтри коментара?! Това са фактите и може да се проверят в цял свят и във всяка медия писала някога за кацането на Луната?! Тоя админ е с доста ниска обща култура очевидно.
Градските електробуси, даже пълни с пътници, са доста по-леки от пълните тежкотоварни камиони, но все пак съм виждал вече 3 от тях закъсали и чакащи помощ, и то само по линия Е-60 в София, и то само по улица "Любляна", в течение на 3 месеца. А колко такива закъсвания общо има в София? А в страната? При камионите, разбира се, е различно.
президента на САЩ по това време и говорив в реално време с наземна линия от личния си телефон с Армстронг, който е бил на Луната по това време...звучи абсурдно, нали. Ами да, защото кацането на Луната е пълна инсценировка! Льоьло, провери дали това, което пиша го няма на видео във всяка световна медия преди да ми изтриеш коментара пак.
Есть в применении щелочного электролита в воздушно-алюминиевом источнике тока и еще один недостаток: в процессе его работы расходуется довольно много воды.
Леле. Дори няма да си играя да коментирам достоверността на информацията, но виждам, че не знаеш що е плътност. Тези 33 тона са 10-11 кубика. Една кола колко кубика обем заема според теб? Може би 3? Смятай като ти се смята. Основната ти грешка обаче е, че си мислиш че литият е точно толкова колкото тежи батерията. Уви не. Не повече от 10% е като често е значително по-малко. Т.е. от 10-11 кубика скала ще имаш поне 15тина супер коли или 40тина градски автомобилчета, които като обем са повече от изкопаната скала. Една малка спалня има 30 кубика обем или в нея може да се съберат 90 тона лепидолит. Друг известен факт е, че има други начини за добиване на литий с по-висок рандеман. В тези коли е бъдещето, а бъдещето не е женено за лития.
Дълго си чакал? Специално в тази статия като започнеш още първият коментар е идиотски..
Елементарни неща като плътности и т.н. горе-долу си ги обяснил, но с неточности - ква е тая кола 3 кубика, при условие, че масовите са с размери усреднено около 2х4х1, т.е. 8 кубика. Какво общо има обемът на колата изобщо няма да питам. Обаче ще питам от къв зор така категорично казваш, че бъдещето е в електрокарите? Питам в качеството на двоен инженер - машиностроене и електротехника.